Holding hírek

Ismét az Avason járt a hivatal

2013-11-07 21:19

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE hivatal_hazhozmegy_131107ml_01.jpg

Ismét az avasi városrészt érintette a „Hivatal házhoz megy” című lakossági fórumsorozat. Az esemény fő témája ezúttal is a közlekedés volt, de szó esett ezen kívül a megkezdődött fészekbontásról, illetve egyéb, a városrészt érintő problémáról is.

Csöbör Katalin (Fidesz) országgyűlési képviselő úgy fogalmazott, minden olyan alkalom fontos, ahol lehetőség nyílik egymással, közvetlenül megbeszélni a problémákat. 
hivatal_hazhozmegy_131107ml_05.jpg– Ez a városrész kiemelten fontos nekünk, azonban folyamatosan jelzik felénk, hogy sok itt a probléma. Az Avas gyönyörű hely, az egész városrész tele van zöldterülettel, az Avas-tetőről és a kilátóról pedig belátni egész Miskolcot. Szeretnénk, ha ezen a területen olyan körülmények között élhetnének az emberek, ahogy azt megérdemlik, és mindent el fogunk továbbra is követni, hogy azok az elemek, akik megbontják a békességet a lakóközösségekben, elkerüljenek innen. Én azokat a gondokat, problémákat továbbra is képviselem a parlamentben is, melyeket önöktől, itt hallok – mondta Csöbör Katalin.

Kriza Ákos, Miskolc polgármestere emlékeztetett, utoljára július elején volt hasonló lakossági fórum az Avason, s a mostanihoz hasonlóan akkor is a közlekedés volt a fő téma, azonban ezt megelőzően a fejlesztési lehetőségekről és az általános problémakörökről is szólt. Mint hangsúlyozta, 2010-ben közel 36 milliárd forintos adóssággal vették át Miskolcot, ami nem csupán a fejlesztést, fejlődést, de a napi működést is veszélyeztette.

hivatal_hazhozmegy_131107ml_07.jpg

– A kormány felismerte ez a problémát és két részletben, tavaly, előbb 25, majd most néhány hete a maradék több mint 10 milliárd forint adósságunkat is átvette. Ez a helyzet egy viszonylagos egyensúlyt tud teremteni, mely olyan alapot ad, ahonnan már el tudunk indulni, és építkezhetünk – hangsúlyozta a városvezető.

A város törekvéseit segíti az a tény is, hogy októberben kiemelt fejlesztési központtá nyilvánította Miskolcot a kormány, valamint az, hogy a város egy, a kis- és középvállalkozásokra alapozott fejlesztési koncepciót dolgoz ki, a kormány elképzeléseivel összhangban. 

hivatal_hazhozmegy_131107ml_13.jpg

– Emellett a munkahelyteremtésben is eredményeket értünk el. 2010-ben úgy vettük át ezt a várost, hogy 12 ezernél is több ember volt munka nélkül. Jelenleg ez a szám 10000 fő alatt van, azonban a folyamat nem állhat le, mi azon dolgozunk, hogy a miskolciak ne érezzék úgy, hogy a munkahelyek hiánya a legnagyobb probléma Miskolcon, vagyis munkahelyeket kell létrehoznunk – mondta Kriza Ákos. A polgármester ismertette az eddigi eredményeket is, mint mondta, Bosch további 280, a 112 segélyhívó központ 450, vagy a Vodafone további 240 főt fog felvenni, és a folyamat természetesen folytatódik. 

A városvezető szólt az Avas gondjairól is, így a fészekrakók okozta problémahalmazról is.
– Az elmúlt években is folyamatosan dolgoztunk a problémán, jelenleg már 10 lakást vettünk át, egynek már megkezdődött a felújítása, és ez a folyamat rövidesen megkezdődik a többiben is – mondta Kriza Ákos hozzátéve, hogy a kilakoltatási moratóriumig további lakásokat kívánnak kiüríteni annak időtartama alatt pedig a jogi procedúra folyamatosan zajlik majd, így tavasszal napi 10 lakás visszavételével számolnak. 

hivatal_hazhozmegy_131107ml_14.jpg

Mint mondta, sokan kérik, várják a panelházak felújítását is, mely hamarosan egy, a Szilvás utca egy részét érintő szociális város-rehabilitációs program keretein belül folytatódhat, ezt szeretnék később kiterjeszteni az Avas más területeire is. 

A közlekedésről szólva kiemelte, egy olyan nagy városrésznek, mint az Avasnak, megfelelő kapcsolattal kell rendelkeznie a belvárossal, ezért nagyon fontos az, hogy a Hideg soron megindulhasson a buszközlekedés. 

A fórumon megjelenteknek elsősorban – az elmúlt fórumhoz hasonlóan – a 31-es útvonalával, a 32-es, 29-es követési idejével, útvonalával volt problémájuk, illetve a 33, 34, 39-es buszokat igényelték sokan. Fodor Zoltán önkormányzati képviselő úgy fogalmazott, a 31-es autóbusznak ismét az Avas kilátóig kellene járnia, mert a III-as ütemben lakók folyamatosan öregszenek, egyre nehezebb számukra az átszállás.

hivatal_hazhozmegy_131107ml_11.jpg

Devecz Miklós, az MVK Zrt. vezérizgatója elmondta, a legutóbbi fórum óta eltelt időszakban megkísérelték az akkor érkezett problémákat orvosolni, melyek közül többet sikerült is.
– Ilyenek voltak például a csatlakozások. Ma 180 olyan garantált csatlakozást biztosít az MVK, melyeket kőkeményen betartatunk és ellenőrzünk. A tervünk pedig az, hogy minél több ilyen garantált csatlakozás legyen, hiszen egy Miskolc-szerkezetű városban nem tudjuk megoldani, hogy mindenhová közvetlen busz menjen, viszont azt meg kell, oldjuk, hogy egy átszállással minden megközelíthető legyen, és az átszállási pontokon ne kelljen 20-30 perceket várni – hangsúlyozta Devecz Miklós.

– A többi problémára, illetve a fórumokon felvetődő gondokra is orvosságot jelent az a nagyszabású utasszámlálás, kikérdezés, háztartásfelmérés, melyhez hasonló legalább 15 éve nem volt Miskolcon. Ennek eredményeit most összegzik kollégáim és biztos vagyok benne, hogy jövőre olyan menetrendet tudunk életbe léptetni, melyben a közösségi igények teljesülnek. Közösségi, hiszen  ezt mindig mondjuk, egyéni igényeknek nem tudunk teret adni, a közösségi igényeknek viszont közösségi közlekedést biztosító cégként meg kell feleljünk – hangsúlyozta a vezérigazgató. Kiemelte, éppen a fenti cél miatt, nem csupán a háztartásokat, de nagyobb közösségeket – intézmények, kórházak, iskolák és nagyobb cégek – is elvégezték a kikérdezéseket, éppen azért, hogy tudják, hogy honnan, hová utaznak a miskolciak. 

Az Avasnak, mint városrésznek – összegezte Devecz Miklós – önmagában is megérett az újragondolásra a közlekedési rendszere, azonban a lakossági igényekkel, bízunk benne, hogy azokat kielégítjük, tudjuk azt, hogy a lakosság öregszik, így ennek is meg kívánunk majd felelni. A Hideg sor problémájára a vezérigazgató kijelentette: a területet jelenlegi formájában is alkalmas közlekedésre, igaz csak a „fehér buszokkal”, viszont felmérték az utat a szóló és csuklós buszokkal is, beazonosították a problémás pontokat, és ha később igény lesz rá, el tudják végezni azokat a forgalomtechnikai módosításokat, melyek azok közlekedését is lehetővé teszik.

T. Á.
Fotó: Mocsári L.




Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2024-05-06 (Hétfő)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!