Holding hírek

Átalakuló közlekedés, (át)alakuló menetrend

2013-07-23 15:18

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE

Csak pozitív észrevételeket kapott az MVK Zrt., a 69-es autóbusz megállóhelyi menetrendjeinek megújításával kapcsolatban. Mint ismeretes, a közlekedési cég olyan új menetrend tesztelésébe kezdett, mely az adott megállóhelyről történő indulási idejét mutatja, így a megállóban nem kell számolni, mikor ér oda a busz.

Mint arról beszámoltunk, az MVK Zrt. először facebook oldalán tette közzé múlt héten az új menetrend tesztjének megkezdéséről szóló információt. Az új menetrendet jelenleg a 69-es busz megállóhelyein tesztelik, lényege pedig az, hogy a korábbi menetrendekhez képest az adott megállóhelyről történő indulások idejét tüntetik fel, nem pedig a végállomási indulási időket.

Fodor Attila, az MVK Zrt. autóbusz-forgalmi osztályvezetője elmondta, az utasok szinte kivétel nélkül pozitívan fogadták a változást, mint mondta, azt még a legkritikusabb közlekedésbarátok is dicsérik, sőt szívesen látnának más viszonylaton is ilyen megállói menetrendeket.

– Az újítás egyelőre csak a 69 autóbusz megállóhelyein szerepel, teszt jelleggel, a többi járatnál egyelőre még marad megállóhelyi menetrendekben a végállomási indulási idő – hangsúlyozta Fodor Attila.

69buszmegallo_130722_fkcs_4.jpg

Vagyis a 69-es buszt kivéve egyelőre marad a matek, ez azonban már a közeljövőben változhat, sőt változni is fog.
– Mivel a sok pozitív visszajelzést kapunk, valószínűleg találkozhatnak majd az utasok más járatoknál is hasonló menetrendi képekkel a jövőben, elsősorban a periférikus, városrészi járatoknál, a nagyobb, sűrűbben közlekedő gerincvonalakon az Okospont projekt hozza majd a megújulást az utastájékoztatás terén – mondja Fodor Attila.

Az Okospontokat is előkészíti

Úgy is mondhatnánk – magyarázza az osztályvezető – hogy az új menetrendi kép gyakorlatilag az Okospont mechanikus felvezetése.
– Azt az „urban legends”-t tehát, hogy az MVK ezzel a menetrenddel próbálja kikerülni az Okospont projekt megvalósítását, visszautasítjuk, éppen ennek az ellenkezőjéről van szó – teszi hozzá Fodor Attila.

A projekt a tervezett ütemben zajlik – mondja az MVK Zrt. – az Európai Unió hivatalos lapjában a TED-en 2013. június 12-én jelent meg az „ÉMOP-5.1.2-09-2009-0007 számú „Miskolc és Felsőzsolca városok közösségi közlekedésének fejlesztése” („Okos Pont Projekt”)” tárgyú hirdetménnyel induló meghívásos közbeszerzési eljárás, mely egy részvételi és egy ajánlattételi szakaszból áll.

Az MVK Zrt. közlése szerint a részvételre a jelentkezés július 17-én, 11 órakor három hivatalos jelentkezéssel zárult, ezek közül választja majd a bíráló bizottság az ajánlattételre alkalmas jelentkezőket.

– „A Zöld Nyíl nagyprojekt és Okos Pont projektek Integrált Utastájékoztatási, Forgalomirányítási és Előnyben részesítési eszközeinek kivitelezésével, a beüzemeléssel hamarosan találkozhatnak utasaink a megállóhelyeken, ahol a statikus papír alapú menetrendi tájékoztató jegyzék mellett folyamatosan jelennek majd meg a valós idejű dinamikus utastájékoztató megállóhelyi és csomóponti eszközök a szolgáltatási színvonal javítása mellett” – áll a cég, az Okospontokkal kapcsolatban feltett kérdéseinkre adott válaszában.

Menetrend: mondd, te mit választanál?

Miskolcon egyébként a nyolcvanas évek közepe óta létezik a Miskolcon jelenleg leginkább matekosnak nevezett menetrend, vagyis az, ami az adott megállókból való indulási időket jelzi, és hozzá kell adni a megállóig tartó menetidőt.
– A nyolcvanas évek közepétől készíti ugyanis az MVK Zrt., vagyis elődje a Miskolci Közlekedési Vállalat (MKV) arra, hogy számítógéppel a menetrendi formátumot. Azt megelőzően úgynevezett időközös követések voltak kirakva a megállókban, például: 14:30-22:00 óráig 7-10 perc – mondja Fodor Attila.

69buszmegallo_130722_fkcs_5.jpg

Ha más városok megállóhelyi menetrendjeit nézzük – folytatja az osztályvezető – igencsak vegyes képet láthatunk.
– A Volán társaságok általában teljes időpontot jelenítenek meg, Pécsett, Székesfehérváron, Sopronban, Győrben a miénkhez hasonló statikus menetrendek vannak a megállókban. Szegeden és Debrecenben hasonló menetrendek vannak, mint nálunk, de Debrecenben például több menetidő oszloppal, Budapesten pedig körülbelül másfél éve tértek át a megállóhelyi menetrendek alkalmazására. – sorolja.

– Szegeden viszont nagyon vegyes a kép.  Az autóbusz közlekedésben – melyet a Tisza Volán üzemeltet – a menetrendi könyv oldalát rakják ki, megállónév sincs mindenhol. A Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) esetében, mely a villamos és troli közlekedést bonyolítja – a megállókban már a megállóhelyi menetrendek szerepelnek a hosszan fonódó viszonylatok esetén (1-2, 3-3F, 8-18) összevontan – teszi hozzá Fodor Attila.

Tajthy Ákos
Fotó: F. Kaderják Csilla



Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2024-05-12 (Vasárnap)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!