Holding hírek

Merre kerüljünk autóval a Győri kapuban?

2011-03-03 18:20

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE zold_nyil_gyorikapu_bontas_ja.jpg

Hatalmas dugókat okozott március 1-jén a Győri kapuban elkezdődött villamospálya építés, pontosabban az abból fakadó megváltozott közlekedési rend. Az MVK Zrt. már a kedden, több helyen módosított a forgalmi renden, annak érdekében, hogy ne legyenek dugók az érintett területeken és ezt, ha kell, a jövőben is megteszik. Néhány praktikus terelőútvonallal azonban bárki segítheti saját maga és a többi autós boldogulását, a minap.hu csokorba szedte ezeket.



– Gyorsult a forgalom már szerdán a Zöld Nyíl villamosprojekt miatt kijelölt terelőútvonalakon köszönhetően annak, hogy kedden az MVK Zrt. munkatársai sok helyen „finomhangolták” a korábban előkészített forgalomtechnikai megoldásokat, és amennyiben szükséges ezt a jövőben is megteszik – mondta el portálunknak Braun Csaba, az MVK Zrt. marketingosztály-vezetője. Arra, hogy a dugó mérséklődött az intézkedéseknek köszönhetően szerkesztőségünk egyik fotóriportere is felhívta a figyelmünket, aki egy diósgyőri munka közben a közlekedési cég munkatársaitól azt is megtudta: az autósok sok olyan praktikáról, terelőútvonalról nem tudnak, melyek ismeretében pedig könnyedebben vészelhetjük át a következő fél évet akkor, ha a belváros–Diósgyőr útvonalon akadna dolgunk. Mindezek ismertetése céljából keltünk útra Fodor Attilával, az MVK Zrt., forgalomirányítási vezetőjével, valamint szemfüles fotósunkkal egyetemben.

Sokan azt képzelik, hogy a villamospálya építése miatti terelőútvonalakat, ideiglenes megállókat térkép felett, hasraütve rajzolták meg a Szondi György utcán, Fodor Attila azonban elmondta, hogy ez távolról sem így van. – Ez a munka többrétű és nagyon összetett. Még tartott a pályaépítés a belvárosban, de már elkezdtük tervezni a lehetséges útvonalakat a Győri kapu kiváltására – mondja a szakember. A cég szakemberei nem egyszer személyesen járták be a területet, és mérték le hogy hol lenne a legideálisabb ideiglenes megállót tervezni – így született meg például a Lézerpont megállót kiváltó Ernye bán utcai állomás – sőt az útvonalat busszal is bejárta a szakértői csoport. – A közhiedelemmel ellentétben térképet néztünk a legkevesebbet, hiszen a valós helyzethez kellett hangolni a közlekedést – magyarázza Fodor Attila.

zold_nyil_gyorikapu_tereles.jpg

A végleges útvonalat idén is egy szakértői csoport választotta ki több lehetséges javaslat közül melyben a cégnek éppúgy voltak szakemberei, mint a polgármesteri hivatalnak, és természetesen a csoport tagja volt a szaktervező is, aki az alternatívákat kidolgozta korábban. Fontos az is – mondja Fodor Attila – hogy a csoportban különös figyelmet fordítottak az MVK véleményére, így például az idei terelések tervezésekor felhasználhattuk a tavalyi tapasztalatokat (ennek egyik eleme például, hogy az 1,1A busz segíti a villamospótlók munkáját). A szakemberek munkája pedig itt nem ért véget, napi, időnként órás szinten vizsgálják a forgalomtechnikát, az utazási szokásokat, és ha szükséges, korrigálnak.

Alternatív útvonalak

A hivatalos terelőútra, a Kiss Ernő utcára azért volt szükség, mert más utca valóban nem bírta volna elviselni azt a forgalmat, melyet a buszok illetve teherautók, kamionok jelentenek, ám ezen túl természetesen van más lehetőség is eljutni a belvárosból és Diósgyőrbe (vagy fordítva). Fodor Attila szerint pedig ezeket érdemes is tudni, hiszen bizonyos esetben nagyon megkönnyíthetjük magunk és autóstársaink dolgát ráadásul az eddig „elkövetett finomhangolások” egy része sem tudatosul még sokakban. Vegyük ezeket sorra!

A kezdet: Győri kapu – Névtelen u. kereszteződés

zoldnyil_gyorikapu_nevtelenu_ja.jpg

A Thököly utcai villamosmegálló környéke kulcspontja az egész villamosprojektnek. Végállomás volt a tavalyi munkák során, s az lett most a Zöld Nyíl tovább haladásával is. Emiatt viszont a Győri kaput idén is lezárták a - cég által elnevezett – Névtelen utca és a Thököly utca között. Aki autóval a Szent Anna tér felől ide érkezik, a Névtelen utcán át tud kimenni az Északi tehermentesítőre (Vologda utca), innen pedig mindkét irányba a megszokott módon folytathatja az utat.

Praktikák a Győri kapu – Thököly u. útkereszteződésben

zoldnyil_gyorikapu_thokolyker_ja.jpg

Mint arról korábban beszámoltunk a Győri kaput lezárták az Újgyőri főtér irányába, ez a kivitelező munkaterülete. A Vologda útról érkezve így jobbra fordulni nincs lehetőség, az utat egyenesen haladva, a Kiss Ernő út felé kell tovább folytatni. A csomópontban jelzőlámpás irányítás mellett előfordul csúcsidőben, hogy rendőri forgalomirányítás történik. Az autósok számára fontos, hogy a volt Ifjúsági ház irányából, az eddig nem megszokott oldalról jelentős autóbusz forgalom keresztezi az utat.

zoldnyil_gyorikapu_koporos_ja.jpg

–A fenti a hivatalos haladási terelőútvonal, ha valaki elérkezik a Thököly utcai kereszteződésig, sok választása nincs, erre kell végigmenni, ha Diósgyőrben van dolga – mondja Fodor Attila.  És itt jön a trükk, ugyanis, mehetünk a Vologda útról tovább a Kőporos irányába is, az Autóklub mellett. Ha így választunk balra a József u., utána Báthory István utca – Zoltán utca – Rácz Ádám utca – Bíró utca – Maros utca útvonalon eljutunk az Andrássy út Újgyőri főtér mögötti szakaszára, tehát még az amúgy sem egyszerű főtéri körforgalmat is kikerülhetjük.

A Thököly utca használata

zoldnyil_gyorikapu_kissernothokoly_ja.jpg

A Thököly utca a villamosprojekt Győri kapui munkái alatt az egyik fontos összekötőút a belváros és Diósgyőr között. A Vologda út felől érkezve az autósnak nincs is más lehetősége, mint tovább haladni erre. Fontos felkészülni arra, hogy az utca végén, a Kiss Ernő úttal összekötő híd ki irányba egy sávra szűkült. – Ennek oka, hogy híd a Kiss Ernő utca között fél méteres szintkülönbség van. Emiatt az alacsonypadlós autóbuszaink csak a belső sávból tudnak kanyarodni, ha külső sávot nyitva hagyjuk beszorította volna a busz az autósforgalmat – mondja Fodor Attila.

Vasgyári út - Kiss Ernő út

zoldnyil_gyorikapu_vasgyarikisserno_ja.jpg

Az útszakaszon több jelentős változás történt. A belváros irányából haladva az Ernye Bán útkereszteződés közelében kialakítottak egy új megállóhelyet – erről korábban többször is beszámoltunk -, itt számítani kell arra, hogy az eddig a külső sávban folyamatosan haladó forgalom a buszok miatt meg fog állni.Nagyon praktikus változás, hogy a Vasgyári út Kiss Ernő u. útkereszteződésben az Újgyőri főtér irányából érkezve az eddigi egy forgalmi sáv helyett mindkettő sáv lehetőséget biztosít a balra kanyarodásra. Ez segíti az Újgyőri körforgalom kiürülését. – Utóbbi forgalomtechnikai változtatás egyébként olyan pozitív hatással van a környékre, hogy a villamospálya építését követően akár érdemes lehet megvizsgálni a szakembereknek, hogy esetleg megtartsák így – vélekedett az MVK forgalomellenőrzési vezetője.

Újgyőri főtér: körforgalom tehermentesítve

zoldnyil_gyorikapu_ujgyoriposta_ja.jpg

Érdemes figyelni autóval járva arra is, hogy az Újgyőri főtéren, a későbbi, körforgalomban várható munkálatok miatt, a villamospótló járatok és az 1 - 1A autóbuszok a végállomás területének érintésével közlekednek. Ennek megfelelően, nem érintik a Vasas Művelődési ház előtti, régi villamospótló megállóhelyet. Viszont a belváros felé a Posta épülete előtt létesítettek egy ideiglenes megállóhelyet, a villamospótló járatok részére. Itt fokozottan kell figyelni a Kiss Ernő u. felől a Győri kapu felé haladóknak arra, hogy a körforgalom külső sávjában az autóbuszok utast cserélnek.

Az MVK Zrt. mindazoknak, akik a Kiss Ernő útról érkeznek és útjukat a Diósgyőr irányába kívánják folytatni, javasolja a Vasgyári u. – Gózon L. u. – Muhi u. – Lorántffy u. útvonalat. – Így a később átépítendő Újgyőri körfogalmat, és a villamosprojekt Diósgyőri munkáinak jó részét is kikerülhetik, hiszen a terelések után a kiliáni Postánál térnek vissza a megszokott útvonalra – tette hozzá Fodor Attila.

Győri kapui változások és a kerülőutak 

A Győri kapuban fontos változás, hogy az Újgyőri főtér irányából behajtani csak célforgalomban lehet, minden egyéb forgalom, az autóbuszokat kivéve ki lett terelve. Diósgyőr irányába korábban már mutattunk egy terelőútvonalat, most nézzük a belváros felé haladóknak szánt segítséget!

zold_nyil_gyorikapu_felsovez_ja.jpg

A „szökőút” a Testvériség utcával kezdődik, folytatódik a Görögszőlő és Andor út útvonallal, ahol a forgalmi rendet megváltoztatták, az utcák így egybefüggően egyirányúak lettek a belváros felé. Az utat tovább folytatva a már kétirányú Kőporos útra érkezik az autós, elérve a Vologda u. útkereszteződést, ahonnan már van lehetősége mind a jobbra, mind a balra történő fordulásra.

A Győri kapu kikerülésére lehetőség lehet a Kiss Ernő utca is, ám mivel a Thököly úton időközönként torlódások alakulnak ki, ezért a cég azt javasolja, hogy a Népkert irányába közlekedve a Nagysándor u. – Meggyesalja u. útvonalat használják, a Vologda elérésére pedig a Nagysándor után, Nagyváthy u. – Szent István u. – Malomszög u. – Ilona u. útvonalon haladjanak.

Fodor Attila végül felhívta a figyelmet, hogy a problémás kereszteződésekben bármikor kérhetnek rendőri forgalomirányítást, tehát erre is fel kell készülni az autósoknak. Emellett pedig a cég azt javasolja, hogy akinek a munkavégzéséhez nem feltétlenül szükséges a személygépkocsi használata, az térjen át a közösségi közlekedés igénybevételére.

Tajthy Á.

Fotó: Juhász Á.



Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2024-05-14 (Kedd)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!