Holding hírek

Ülésezett a miskolci közgyűlés

2009-12-16 16:22

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE img_4030.jpg

            Idei utolsó ülését tartotta december 17-én, csütörtökön Miskolc város közgyűlése. Az előterjesztések között, egyebek mellett tárgyalták az önkormányzat jövő évi költségvetési koncepcióját, a Miskolc Holding Zrt. hatáskörébe tartozó szolgáltatások jövő évi díjszabását, a miskolci rendészeti központ létrehozását,  városi oktatási-nevelési intézmények intézményvezetői álláshelyeire történő pályázatok kiírását.

Az ülés elején Káli Sándor polgármester a közgyűlés nevében elismerését és köszönetét fejezte ki a Szirmai Baráti Egyesület leköszönő elnökségének eddig végzett tevékenységéért, a közművelődés támogatása, a rendezvények szervezése terén végzett munkájáért.

img_4054.jpg

Ugyancsak elismerését fejezte ki Káli Sándor a miskolci Egyed János tűzoltó alezredesnek, a görögországi Spartathlon futóversenyen nyújtott, kiváló teljesítményéért, majd dr. Sütő János alezredest, a Miskolci rendőrkapitányság bűnügyi osztályvezetőjét köszöntötte, nyugdíjba vonulása alkalmából. Káli Sándor a közgyűlés elején arról is szólt, hogy az UNICEF magyar bizottsága rendhagyó kezdeményezésekkel kívánja felhívni a figyelmet a nemzetközi gyermekvédelmi egyezmény elfogadásának 20. évfordulójáról. Ennek részeként most a miskolci képviselők is gyermekek által készített, kis rongybábukat találtak az asztalukon. 

img_4041.jpg

                                                 NAPIREND ELŐTT

A napirend előtti felszólalók sorát Juga György (Fidesz) képviselő nyitotta meg, aki az uniós pályázati források felhasználását, a pályázatok, közbeszerzések lebonyolítását bírálta. Elmondása szerint a pályázati támogatásból megvalósuló városi beruházások folyamatos csúszásban vannak, jelentős szakmai hibák fedezhetők fel. Juga György egyebek mellett példakánt említette a Zöld Nyíl villamos projektet, a vízbázis védelmére támogatást nyert két projekt megvalósítását, a selyemréti fürdő rekonstrukciójának az ügyét. Bírálta a képviselő a szintén pályázati támogatással megvalósuló 11 új miskolci játszótér megépítésére kiírt közbeszerzési eljárás ellentmondásait is - amely véleménye szerint jelentősen hátráltatja a beruházások megvalósulását - s a felelősség megállapításának elmaradását. 

Káli Sándor polgármester polgármester válaszában elmondta, hogy az uniós pályázatok lebonyolítása, az ehhez kötődő beruházások megvalósítása nagyságrendjüknél fogva is igen komoly szakmai kihívások elé állítják a szakembereket - a villamosprojekthez hasonló volumenű beruházásra például több mint húsz éve nem volt példa a városban. Így nyilván csúszhatnak be hibák is a munka során, a polgármester azonban határozottan cáfolta, hogy ezek kapcsán - indokolt esetekben - elmaradna a felelősségre vonás. Példaként említette az önkormányzati vállalatok vezetőcseréit, az elmúlt időszakban. A játszóterek megvalósítását érintő közbeszerzésekkel kapcsolatban Káli Sándor úgy fogalmazott: ezek nagyon összetett eljárások, a szakértői vélemények sokszor egymásnak is ellentmondanak, a nézeteltérések abból adódtak, hogy a városvezetés elsősorban miskolci vállalkozásokat kíván helyzetbe hozni a beruházásnál.

Dr Kovács László (KDNP)képviselő azért a jelentős anyagi támogatásért mondott köszönetet, mellyel a miskolci önkormányzat hozzájárult a beregszászi II. Rákóczi Ferenc főiskola rekonstrukciójához. Mint mondta, ezzel a város támogatta a határon túli, kárpátaljai magyar nyelvű oktatást, s az intézmény hálából Miskolcról nevezte el az egyik termét, ami szintén jó érzéssel tölti el a lokálpatriótákat. 

Horváth Ottóné (MSZP)képviselő napirend előtt arról tájékoztatott, hogy a Miskolc Város Ösztöndíja pályázatra 173 beadvány érkezett, s ebből 82 nyert támogatást. 18-an alap-, 38-an közép-, 26-an pedig felsőfokú tanulmányaikhoz nyertek támogatást. A Miskolc Város Ösztöndíja pályázatra évente olyan diákok jelentkezését várják, akik kiemelkedő teljesítményt nyújtanak a tanulás, sport, közélet vagy egyéb tevékenységek terén. Horváth Ottóné kiemelte annak jelentőségét, hogy a város ilyen módon is megbecsüli, segíti tehetséges fiataljait. 

Kobold Tamás (FME)képviselő felszólalásában annak tisztázását kérte, mi lesz a sorsa 2010. január 1-től annak a 80 embernek, akik az átszervezés óta, gazdasági társaságba tömörülve látják a MISEK Kft.-ben a kisegítő, területi szolgáltatói feladatokat. A képviselő szerint ez a gazdasági társaság jogszerűen megnyerte azt a közbeszerzési eljárást, amelyet a MISEK Kft. vezetése ezen feladatok ellátására írt ki. Ennek ellenére a szerződést máig nem írták alá velük, az emberek bizonytalanságban vannak. Kobold Tamás arról is érdeklődött, összefüggésben van-e mindez azzal, hogy dr. Mokrai Mihály alpolgármesternek nemrég irodája nyílt az intézményben.

Káli Sándor polgármester válaszában leszögezte: a 80 munkavállaló biztos lehet benne, hogy január 1-je után is meg lesz a munkahelye a kórházi intézményben, a szerződés aláírása jogi értelmezések miatt késik. Dr. Kovács Zoltán, a MISEK Kft. nemrégiben kinevezett ügyvezető igazgatója elmondta: néhány hete vette át az intézmény irányítását, az ügyek áttekintése időt vesz igénybe. Biztosnak kell lennie abban, hogy minden olyan szerződés, amelyért aláírásával felelősséget vállal, s esetleg milliárdos kiadásokra, több éves időtartamra jelent kötelezettséget, minden tekintetben összhangban áll a hatályos jogszabályokkal és az intézmény racionalizálási törekvéseivel.
Mind Káli Sándor, mind dr. Kovács Zoltán megerősítették, hogy dr. Mokrai Mihály szakmai okokból kapott irodát a MISEK Kft.-ben. Mint mondták, az intézmény átszervezése során sok olyan probléma, kérdés felszínre kerülhet - a dolgozók részéről is - melyek igénylik az egészészségügyért felelős városi vezető közvetlen jelenlétét. 

img_4099.jpg

Molnár Péter (KDNP)képviselő napirend előtt az országos költségvetés megszorításai közül a Magyar Televíziót és a közoktatást érintő elvonásokat említette. Mint mondta, az első a jelek szerint a regionális stúdiók megszűnésével járhat, a második pedig beláthatatlan, romboló folyamatokat indíhat el az oktatásban. Az ellenzéki képviselő kérdezte, látható-e már, milyen következményekkel járhat Miskolc vonatkozásában a forráselvonás, illetve van-e elképzelés arra nézve, hogyan lehetne ezt helyben ellensúlyozni, kigazdálkodni.

Káli Sándor szerint érdemes lenne megvizsgálni, hogyan csúszott le a hajdan piacvezető MTV mára 5-6 százalékos nézettségig, s hogy milyen aránytalanul magas jövedelmeket vesznek fel a managament tagjai ezért a szerény teljesítményért. A polgármester annak a véleményének adott hangot, hogy nyilvánvalóan nem a regionális stúdiókon kellene kezdeni a takarékoskodást, ezt egyfajta - számos más területen is fellelhető - fővárosi szemléletet tükröz. Az oktatást érintő megszorításokkal kapcsolatban Káli Sándor elmondta: a válság hatásainak kiküszöbölése, a pénzügyi-gazdasági helyzet stabilizálása nagyon komoly feladat, s komoly áldozatokat kíván. Hogy ezeket hogyan "súlyozzák", melyik területet mennyire érintsék, azon nyilvánvalóan lehet vitatkozni, az is nyilvánvaló azonban, hogy a stabilitás, az egyensúly érdekében ezekre a kérdésekre a következő kormánynak is meg kell majd találnia a választ - hangoztatta a miskolci polgármester. 

Dr. Tompa Sándor (MSZP)képviselő arról szólt, hogy a Klímabarát Otthon program nyáron meghirdetett panelpályázata után a környezetvédelmi tárca most a hagyományos építésű épületekre és lakásokra is kiterjesztette a klímavédelmi célú pályázatot. Ezzel olyan beruházások támogathatóak, amelyek mérhető széndioxid-kibocsátás csökkentést eredményeznek, és igazolhatóan javítják az épület energiahatékonyságát. A kibocsátási kvótabevételekből kiírt második pályázattól jó hatásfokú, mérhető széndioxid-kibocsátás csökkentést várnak a szakemberek, amely egyúttal jelentős megtakarítást jelent a rezsiköltségekben. Az új klímavédelmi program átalakításaira a lakosság széles köre pályázhat.

img_4083.jpg

ELSŐ NAPIRENDI PONTBAN az idei költségvetés I-III. negyedévi beszámolóját és korrekcióját tárgyalta a közgyűlés. Szebeni Péter (MSZP) képviselő hozzászólásában elmondta: a költségvetést rendszeres időközönként felül kell vizsgálni, és az információk változásainak, illetve a tervek módosulásainak megfelelően, aktualizálni a bevételi-kiadási tételsorokat. Az önkormányzatok év közben is részesülnek a központi költségvetésből - többnyire feladathoz, célhoz kötötten - s pótelőirányzatokban is, melyeket át kell vezetni a költségvetésen. Emellett a költségvetési előirányzatok módosítását igénylik az év folyamán a különböző feladatokhoz átvett pénzeszközök, az elnyert pályázatok, illetve a megtervezett előirányzatok egy részének a felhasználás helyére (az intézményekhez) történő úgynevezett technikai jellegű lebontása is. A korrekcióban szerepelnek a bevételeken és kiadásokon belüli előirányzat-átrendezések, a bevételt és kiadást egyaránt érintő módosítások. A pályázatokból elnyert és a központi forrásból kapott támogatásokat, a választókerületi alapok felhasználásait az intézményekhez illetve az adott funkciókhoz kell rendelni a korrekció során, emellett a többletigények kezeléséről is intézkedni kell. - A márciusban elfogadott költésgvetés főösszege 46 milliárd 982 660 millió forint volt, amely a mostani korrekcióval 61 milliárd 641 845 millió forintra változik - emelte ki az MSZP-frakció pénzügyi szakértője. 

Szebeni Péter  egyebek mellett elmondta: a működési bevételek, ezen belül a helyi adókból, a személyi jövedelamdóból a gépjárműadóból származó bevételek meghaladják az időarányos mértéket. Az illetékekből származó bevétel a nemzetközi gazdasági válság hatására, az ingatlanok és a gépjárművek piacán tapasztalható visszaesés miatt csökkenést mutat. Elmaradás mutatkozik az idegenforgalmi adó tervezett mértékéhez kapcsolódóan is, a vendégéjszakák száma elmaradt a tervezettől. Az intézmények bevételeinek teljesítése ugyanakkor jelentősen meghaladja az időarányost, gazdálkodásuk összességében kiegyensúlyozott volt. Az intézmények működési feltételeinek biztosításához jóváhagyott 200 millió forintos hitelkeret igénybevételére nem volt szükség. Az első három negyedévben a 2008-ról áthúzódó beruházásokhoz - döntően a Panel Plusz programhoz kapcsolódóan - vett igénybe azt önkormányzat 406,6 millió forintos felhalmozási célú hitelt. - Mindez jól mutatja, hogy sikerült az elhatározott célt megvalósítani: továbbra is egyensúlyban van a költségvetés, a válság ellenére, hitelfelvétel nélkül fenn tudtuk tartani a működés biztonságát - hangsúlyozta Szebeni Péter. 

Az ellenzéki felszólalók főként a hitelfelvételek áthúzódó terheit, a költségvetés irányainak súlyozását, egyes intézmények túlköltekezését kifogásolták. Garamvölgyi Attila (KDNP) képviselő annak a véleményének adott hangot, hogy az "adósságszolgálat" már a jövő nemzedékeket is megterheli, az attraktív, látványos beruházások pedig nem az emberek napi gondjain, az életszínvonal csökkenésén, az ellehetetlenülő közbiztonságon enyhítenek. Kobold Tamás (FME) képviselő ugyancsak a költségvetés "súlyozását" kritizálta: mint fogalmazott, ez nem kínál válaszokat a város legégetőbb problémáira, a népesség-csökkenésre, a családok gyengülésére, az alacsony foglalkoztatásra.

img_4044.jpg

Ezt követően az önkormányzat 2010. évi költségvetési koncepciójáról szóló előterjesztést tárgyalta a közgyűlés. Szebeni Péter tájékoztatása szerint a beterjesztett javaslat a most látható forráslehetőségek alapján mintegy 44 milliárdos bevételt, és 46,5 milliárdos kiadást valószínűsít, a hiány mértéke így 2 és fél milliárd.
Mint elhangzott, a helyi önkormányzat központi költségvetésből származó bevételei jövőre 4,8 százalékkal alacsonyabbak lesznek az ideinél. A saját bevételeknél a válság hatására mintegy 400 millióval alacsonyabb előirányzattal számolnak, az átengedett központi adóknál viszont, a finanszírozási rendszer változása miatt, 110 millióval nagyobb bevételt terveznek. A normatív állami hozzájárulás mintegy 1,3 milliárddal lesz kevesebb az ideinél, az alacsony gyermeklétszám, a járulékok csökkenése, az egészségügyi hozzájárulás megszűnése miatt.

A MISEK Kft. önállósodása ugyancsak bevétel-csökkenéssel jár, hiszen a kórházat illető OEP támogatás már nem fut át a költségvetésen. A működési kiadások fedezetéül összességében 36,2 milliárd szerepel az előterjesztésben, míg felhalmozási célú kiadásokra, beruházásokra, felújításokra összességében 8,6 milliárd Ft-os keretösszeget tartalmaz a javaslat. Ebből a közgyűlés által a jövő évi költségvetés terhére vállalt kötelezettségek költségvetésbe történő beépítésére, a már folyamatban lévő, elnyert pályázatok folytatására nyílik lehetőség, valamint - egy minimális felújítási nagyságrend mellett - néhány keretjellegű feladat elvégzésére.
Az adósságszolgálati kötelezettségek teljesítésére, hiteltörlesztésre, illetve kamatfizetésre összességében 1 milliárd 527,8 millió Ft-ot tartalmaz a javaslat a megkötött hitelszerződések alapján. A koncepció számítási anyaga sem a működési, sem a felhalmozási kiadásokhoz kapcsolódóan nem számol hitel igénybevételével. Fejlesztési célú hitelként jelenleg csak az idei, energiaracionalizálási pályázatok önrészeként tervezett 500 millió forint szerepel a koncepcióban. Tartalékokra összességében 180 millió Ft szerepel az előterjesztésben.

Szebeni Péter elmondta, a jelen koncepció a jövő évi tervezőmunka kiindulási alapja. A munka további szakaszában költségvetési egyensúly megteremtéséhez pontosítani kell az önkormányzatot a központi költségvetésből megillető forrásokat, tovább kell vizsgálni a saját bevételek növelésében rejlő lehetőségeket. Mind az intézményi gazdálkodás, mind a Polgármesteri Hivatal vonatkozásában törekedni kell a szigorú, takarékos gazdálkodásra, s intenzív pályázati munkával, külső források bevonására. Tovább kell vizsgálni a kötelezően ellátandó és az önként vállalt feladatok körét, tételesen át kell tekinteni a kiadási oldalt, rangsorolni a feladatokat, s a rendelkezésre álló forrásokhoz igazítani az önként vállalt feladatok mértékét. A fejlesztéseket illetően jövőre is alapvetően a folyamatban lévő feladatok folytatása, illetve befejezése lehet a cél. A rangsorban elsődleges a már elnyert, illetve elbírálás alatt álló pályázatokhoz szükséges önrész biztosítása, az idei költségvetésben a jövő évi költségvetés terhére vállalt kötelezettségek beépítése.

Lenártek András (Fidesz) képviselő hozzászólásában elmondta: jövőre lényegesen kevesebb támogatás jut majd az önkormányzatoknak, félő, hogy a kötelező feladataikat sem tudják majd ellátni. Lenártek András bírálta a korábbi hitelfelvételeket, mint mondta, a több milliárdos hitelállomány szintén "lehúzza, meghatározza" a jövő évi költségvetést. A munkanélküliségi adatok is egyre lehangolóbbak, s évek óta hiányzik a költségvetésből a geopolitikai szerepvállalása a városnak, amely régióközpont szeretne lenni, de lassan elmegy mellettünk Nyíregyháza is és számos más város is - fogalmazott az ellenzéki képviselő, hangsúlyozva: a Fidesz nehezményezi, hogy a tervezet nem említi az alternatív energiák hasznosítását és nem tér ki a romakérdésre sem. - Az energiafüggőség országos és miskolci szinten is fontos probléma, mégsem halad az alternatív energiák bevezetése, mint ahogy a romakérdés, amely nem csak közbiztonsági, hanem egészségügyi, szociális, oktatásügyi programok egész sorát veti fel. - Javasoljuk, tehát hogy a zöld arculat és a romakérdés is szerepeljen a koncepcióban- mondta el Lenártek András. 

Zsiga Marcell (Fidesz) képviselő úgy vélte, hogy a miskolci MSZP-s képviselők is megszavazták az Országgyűlésben a költségvetést, így ők is felelősek azért, hogy jövőre kevesebb jut az önkormányzatoknak - Miskolcnak is, mintegy fél milliárd forinttal. - Fél milliárd forintból 50 új eukomform játszóteret lehetne építeni, sportereket létrehozni, s az MVK is 15 új, korszerű buszt vásárolhatna ebből a pénzből. Elkezdhetnék akár a selyemréti, vagy a tapolcai strandot fejleszteni, esetleg 3000 forint feletti értékben meg lehetne karácsonyra ajándékozni minden miskolci lakost- sorolta Zsiga Marcell. Káli Sándor polgármester válaszában úgy fogalmazott, hogy a fiatal politikusnak sikerült "sok mindent összehordani", a miskolci szocialisták pártfegyelmét firtató megjegyzésekre pedig a Fideszben lévő állapotokat hozta fel példaként. A polgármester szerint az ország sorsa szempontjából a válságból való kilábalás a legfontosabb, s emlékeztette a jelenlévőket, mennyire megijedt mindenki, mikor "megugrott" az euro árfolyama, ezt a folyamatot sikerült megállítani. 

Szebeni Péter annak a véleményének adott hangot, hogy a következő évi költségvetésnek összhangban kell lennie az állami költségvetéssel. Ez a koncepció arra szolgál, hogy bemutassa az irányt, amin haladni kell. Az állami költségvetés is a válságból való kilábalást tartja a legfontosabbnak, a szigorítások mellett persze továbbra is támogatni kell a fontos programokat, mint például az Út a munkába és a közbiztonság erősítése

Az egyik legnagyobb érdeklődésre számot tartó napirendi pont volt a nap folyamán a Miskolc Holding Zrt. hatáskörébe tartozó szolgáltatások 2010. január 1-től érvényes díjainak megállapítása. Orosz Lajos alpolgármester bevezetőjében egyebek mellett elmondta: az alapvető cél a megfelelő szolgáltatások biztosítása. A közszolgáltatási díjaknak arányban kell állniuk a szolgáltatások értékével, fedezetet kell nyújtaniuk azok költségeire. A holding tagvállalatainak többségénél nem lesz jövőre jelentős mértékű emelés, a távhőszolgáltatás esetében pedig a egyáltalán nem terveznek díjnövelést. A szemétszállításnál 16 százalékos, a lakásbérleti díjak esetében, átlagosan 4,6 százalékos emelés várható. A miskolci tömegközlekedési tarifák jövőre előreláthatóan 8 százalékkal emelkednek majd, a víz- és csatornadíjak esetében 5,5 százalékos emelést terveznek Az óránkénti parkolási díj, a félnapi és napi parkolójegyek ára a zöld zónában 33,33, a sárga zónában 8,33, a kék zónában pedig 3,85 százalékkal drágul. A lakossági parkolóbérletek, parkolóbérletek ára 8,75-27,55 százalékkal lesz magasabb, zónától, s attól függően, magánszemély, vagy gazdálkodó szervezet veszi-e igénybe.
A temetői szolgáltatás 4 százalékkal drágul. 

A napirendi pont tárgyalásánál módosító javaslatként hangzott el a Fidesz részéről, hogy olyan kombinált bérlet is legyen ami érvényes a mélygarázsba, így a felszínen több hely marad. Juga György (Fidesz) képviselő nem értett egyet a tömegközlekedési tarifák emelésével, mint mondta, egy felmérés alapján így is csökken az utasok száma, ami az emelés után valószínűleg még inkább visszaesik majd. Kovács Józsefné (SZDSZ) képviselőnő a szemétszállítás díjának emelését kifogásolta. Mint mondta, a lakóközösségek így a heti kettő helyett valószínűleg csak egy szállitást fognak majd kérni, megnőhet az illegális szemétlerakók száma
Kocsis Levente (Fidesz)
képviselő azt kifogásolta, hogy sokan vannak, akik egyszemélyes válalkozásból próbálnak megélni. Munkájuk miatt céges autójuk van, s lakásuk előtt parkolva is a drágább céges bérletet kell megvenniük, a valamivel olcsóbb lakossági helyett.
Külön napirendi pontban tárgyalta a közgyűlés a kéményseprés díjának jövő évi emelését, ez 4,1 %-os lesz. 

Megtárgyalta a közgyűlés a Miskolci Rendészeti Központ létrehozására irányuló előterjesztést is. A közbiztonság javítására tervezett Központ a Polgármesteri Hivatal egyik szervezeti egyséegként fog működni székhelyét, egyik telephelyét és közbiztonsági diszpécser-központját a Papszer u. 2. sz. alatti ingatlanban alakítják ki, a beruházás már folyamatban van. Ide lesznek bekötve a területen hamarosan elhelyezésre kerülő térfigyelő kamerák, 24 órás diszpécser szolgálattal. Az ingatlan egyfajta bázisa és pihenőhelye lesz a szolgálatot teljesítő rendőröknek, közterület-felügyelőknek, polgárőröknek. Emellett itt helyezik majd el az Avasgondnokságot, s lesz az ingatlanban turisztikai információs központ, valamint nyilvános vizesblokk is. 

Több beruházás támogatása iránt is pályázatot kiíván benyújtani a MISEK Kft., a szükséges önrész biztosításáról kell ma dönteniük a városatyáknak. Egy ötmilliárdos fejlesztés lehetővé tenné a jelenleg különálló, pavilon rendszerű kórházi épületek "tömbösítését", az orvosi technológia jelentős fejlesztését, modernizációját. Ennek köszönhetően javulna az ellátás színvonala, lerövidülnének a betegutak, gyorsabbá, költséghatékonyabbá válna az ellátás. Az alkalmas épületekkel biztosítani lehetne a korszerű orvos-szakmai technológiák befogadását is. A pályázati tervek szerint új épülettömb jönne létre a kórház területén, a jelenlegi sebészeti és nőgyógyászati épületek déli nyúlványai között. Itt működne a központi intenzív osztály, a központi műtő - összekötve az új nőgyógyászati műtőegységgel - hat szakma számára (szülészet-nőgyógyászat, általános sebészet, mellkas sebészet, urológia, szemészet, szeptikus sebészet. Ide kerülne a központi sterilizáló, a központi diagnosztikai osztály, valamint a központi betegirányító, s az új épületbe helyeznék az általános- és a mellkas-sebészeti, valamint az urológiai osztály fekvőbeteg részlegeit is.

A megüresedő sebészeti épületet – a pályázat részeként – modernizálnák, az épület új szárnyába a neurológia-stroke, a régibe pedig a szemészeti osztály kerülne. A sebészet régi szárnyában, a földszinten helyeznék el az épületben dolgozó klinikai szakmák szakambulanciáit (sebészet, urológia, szemészet, aneszteziológia
. A beruházás kiegészítené a belgyógyászati épülettömb, a szülészet-nőgyógyászat felújítását, a Térségi Diagnosztikai Szűrőcentrum kialakítását, a sürgősségi betegosztály létrehozását. A projekt ötmilliárd forintos, tervezett bekerülési értékével számolva 500 millió forintos pályázati önrészre lenne szükség.

Ugyancsak a közgyűlés dönt annak a másik, százmilliós pályázatnak az önrészével kapcsolatban is, melyet a MISEK Kft. más, északkelet-magyarországi egészségügyi intézmények konzorciumi partnereként kíván benyújtani, a daganatos betegségek diagnosztizálásának, kezelésének térségi összehangolása érdekében. Az elnyert összegből a Semelweis Egészségügyi Központban a Haemato (vérképző szervi) és Dermato (bőrgyógyászati) onkológiai ellátást szeretnék fejleszteni. A "Rehabilitációs és hosszú idejű ápolás ellátás fejlesztése" elnevezésű projekt keretében a rehabilitációs, ápolási, és szociális ellátás koncentrációját is tervezik, a Diósgyőri Kórház átszervezés kapcsán megüresedő épületeiben. 

Késő délután került sorra a Szentpéteri kapuban található sportcentrum kialakításával, befektetői pályázattal kapcsolatos előterjesztés. Orosz Lajos alpolgármester elmondta: egy korábbi ülésen levették az ügyet a napirendről, hogy mód legyen további egyeztetésekre a lakossággal, civil egyesületekkel, a helyzet azonban most is az, hogy a területnek gazdát kell találni. Varga László (MSZP) képviselő szerint olyan komplex centrtumot kell ott kialakitani amely lakók érdekeit szolgálja és az egész városnak hasznára válik. Juga György (Fidesz) képviselő szerint el akarnak idegeníteni egy sport funkciójú területet, olyan befektetőt keresnek, aki a területen üzleti kereskedelmi beruházást akar megvalósítani. Juga György úgy vélte, "elkapkodott" az előterjesztés, sok minden nem egyértelmű benne.

Balogh Zoltán
(Fidesz)
képviselő azt kérte, hogy a terület hasznosítása mindenképpen sport-célú legyen. Mint fogalmazott: ...annyi sportegyesület, sportpálya tűnt már el, hogy legalább ez, a volt Papp József sporttelep ne jusson hasonló sorsra, ne legyen ennek a helyén is bevásárló centrum, maradjon meg a sportnak.
Varga László (MSZP) képviselő elmondta, hogy több lakossági fórumot szerveztek az ügyben, beépitették az előterjesztésbe a felmerülő igényeket, amit a civilek és zöldek is elfogadtak. Márciusban majd ismét közgyűlés elé kerül az anyag, ha lesz érdeklődő befektető, hasznositó a területre.
Szinay Attila (Fidesz) képviselő annak a véleményének adott hangot, hogy már az előterjesztés címe sem felel meg a valóságnak, hiszen nem sportcentrumot terveznek a területre, hanem kereskedelmi központot, amelynek a bevételéből épülne valamilyen sportpálya. Orosz Lajos alpolgármester hozzászólásában úgy vélekedett, a területen mindössze a lakosság egy százaléka ha sportol. Néhány kutyasétáltatón,és 2-3 kocogón kivül más nemigen keveredik arra, üresen áll az ingatlan, kezdeni kell vele valamit. Mint Orosz Lajos fogalmazott: "a sport nem üzlet, ma ilyen célra szinte lehetetlen befeketőt találni." Meg kell nézni van-e igény sportlétesitmény üzelemtetésére, olyan létesítményt kell kialakítani, ami látványelemként is vonzza a lakosságot, s a jelenlegi, leromlott állapothoz képest, korszerű, színvonalas szolgáltatásokkal vonzza az érdeklődőket



                                                     Miskolc Megyei Jogú Város Közgyűlés,
                                                 2009.
december 17.
  
                                                           N a p i r e n d i pontok

1. Javaslat az önkormányzat 2009. évi költségvetési előirányzatainak III. negyedévi módosításáraTájékoztató az önkormányzat 2009. I-III. negyedéves gazdálkodásáról Javaslat az önkormányzat 2009. évi költségvetésének III. negyedévi korrekciójára Előterjesztő: Káli Sándor polgármester

2. Javaslat az önkormányzat 2010. évi költségvetésének koncepciójára Előterjesztő: Káli Sándor polgármester

3. Javaslat az önkormányzat 2010. évi átmeneti gazdálkodásáról szóló rendeletének megalkotására Előterjesztő: Káli Sándor polgármester

4. Javaslat az egyes, adózást érintő helyi rendeletek felülvizsgálatára és módosítására Előterjesztő: dr. Mihalecz Péter jegyző

5. Javaslat a Miskolc Holding Zrt. hatáskörébe tartozó szolgáltatások 2010. január 1-jétől érvényes árának megállapítására Előterjesztő: Orosz Lajos alpolgármester

6. Javaslat a kéményseprő-ipari közszolgáltatás 2010. évi díjairól Előterjesztő: Orosz Lajos alpolgármester

7. Javaslat a helyi környezet- és természetvédelmi alap létrehozásáról, valamint az azzal való rendelkezés és gazdálkodás szabályozásáról szóló 59/2004. (XII. 17.) sz. rendelettel módosított 63/1997.(XI. 1.) sz. rendelet módosítására Előterjesztő: Környezetvédelmi és Energiaügyi Bizottság

8. Javaslat Miskolc Megyei Jogú Város testnevelési és sport feladatairól szóló 3/2008. (III. 12.) sz. rendelet és az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2007. (III. 7.) sz. rendelet módosítására Előterjesztő: Orosz Lajos alpolgármester

9. Javaslat Miskolc város közbiztonságának javításával kapcsolatos intézkedések megtételére és a polgármesteri hivatal belső szervezeti felépítéséről és működési rendjéről szóló 7/2004. (III. 10.) sz. rendelet módosítására Előterjesztő: Orosz Lajos alpolgármester

10. Javaslat Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Miskolci Városgazda Nonprofit Kft. közötti Közszolgáltatási szerződés 2010-re érvényes normatíváinak elfogadására Előterjesztő: Orosz Lajos alpolgármester

11. Javaslat a Miskolci Galéria Városi Művészeti Múzeum TIOP – 1.2.2/09/1 „Múzeumok iskolabarát fejlesztése és oktatási-képzési szerepének infrastrukturális erősítése” című pályázatának támogatására Előterjesztő: Fedor Vilmos alpolgármester

12. Javaslat a TIOP keretében meghirdetett „Struktúra-változtatást támogató infrastruktúra-fejlesztés a fekvőbeteg-szakellátásban” című pályázat benyújtására Előterjesztő: Dr. Mokrai Mihály alpolgármester

13. Javaslat az önkormányzat által adományozott címek és díjak odaítélésére létrehozott kuratórium megválasztására Előterjesztő: Káli Sándor polgármester

14. Javaslat a villamos-nagyprojekthez szükséges Északerdő Zrt. tulajdonában álló ingatlanok kisajátítást helyettesítő adásvétellel történő megszerzésére Előterjesztő: Káli Sándor polgármester

15. Javaslat oktatási-nevelési intézmények intézményvezetői álláshelyeire történő pályázat kiírására Előterjesztő: Káli Sándor polgármester

16. Javaslat a Miskolc, Aulich utcában értékesített ingatlanokra vonatkozó beépítési kötelezettség határidejének meghosszabbítására Előterjesztő: Káli Sándor polgármester

17. Javaslat a Miskolc, Szentpéteri kapuban található sportcentrum kialakításával kapcsolatos befektetői pályázatra Előterjesztő: Káli Sándor polgármester

18. Önálló képviselői indítvány: Javaslat a Martin-kertváros, Pitypang Óvoda épületbérléséről szóló szerződés meghosszabbítására Előterjesztő: Fedor Vilmos és Orosz Lajos

19. Tájékoztató Miskolc Kistérség Többcélú Társulása működéséről Előterjesztő: Káli Sándor polgármester

20. Tájékoztató Miskolc Megyei Jogú Város 2009. évi Közfoglalkoztatási tervének végrehajtásáról Előterjesztő: Orosz Lajos alpolgármester

ZÁRT ÜLÉS

21. Javaslat fellebbezések elbírálására egyedi szociális hatósági ügyekben Előterjesztő: Káli Sándor polgármester


Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2024-05-02 (Csütörtök)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!