Városinfó

Y-híd – hónapokon belül kezdődik az építkezés

2014-08-05 09:42

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE feluljaro_140731ml_2.jpg

Egy több mint tíz éve húzódó, a Tiszai pályaudvart és környékét, valamint a belvárost érintő problémát oldott meg a város. Megújul a 3-as számú főút belvárosi átkelési szakasza, tehermentesítve a Búza teret és környékét. A beruházás része az az Y-híd, ami a Martin-kertváros és a Kandó Kálmán tér között épül, és a MÁV-telepen halad majd át.

Az egyik legnagyobb forgalmú csomópont Miskolcon a Búza téri. Ide csatlakozik be a 26-os és a 3-as főút is. Nemcsak közlekedési szempontból túlterhelt, de itt a levegő is jóval szennyezettebb a város más részeinél.

A kedden aláírt megállapodás szerint a város közlekedését és arculatát alapvetően átformáló fejlesztés indulhat el a MÁV-telep területén. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. irányításával kezdődik meg az Y-híd kivitelezése, melynek most az építési területét adják át a beruházónak. A MÁV-telep fennmaradó része az önkormányzat tulajdonába kerül.

terkep_140731ml_1.jpg

Az építkezés első szakasza a MÁV-telep nyugati részét érinti. A 3-as számú főút és a Vörösmarty utca kereszteződésétől kiszélesítik az utat, és a felüljáró helyén egy négysávos Y-hidat építenek fel a Martin-kertváros és a Kandó Kálmán tér között. Ennek nyomvonala a MÁV-telepen megy keresztül.

– Miskolc keleti részének fejlesztése szempontjából elengedhetetlen a vasút felett átívelő, úgynevezett Y-híd megépítése. Ennek első lépése a MÁV-telep bontása, ami elől mára elhárult minden akadály. A NIF, a MÁV és az önkormányzat aláírta azt a szerződést, amelynek eredményeként elkezdődik az egyeztetés a lakókkal – nyilatkozta a Miskolc Televíziónak Kriza Ákos polgármester.

A kisajátítások körülbelül 1 milliárd forintba kerülnek, így mindenkinek megfelelő ingatlana lesz még a telep bontása előtt – a tervek szerint egy hónapon belül megjelennek a munkagépek. Számos épületben már évek óta nem laknak. Az itt élők kötődnek otthonukhoz, de a lepusztult környezet miatt sokan nem bánják, hogy költözniük kell.

– Egyik szemem sír, a másik nevet. Sokáig itt laktam, és jó volt itt. Korábban rendben volt ez a telep, de most már nagyon le van pusztulva – mondta Zima Béla.

A lakók kiköltözése után kezdődhet az egész város közlekedésére kiható fejlesztési beruházás. Megújul a városon áthaladó 3. számú főút belvárosi átkelési szakasza, ezzel tehermentesítve a Búza teret, illetve annak közvetlen környezetét.

mav_telep_140731ml_3.jpg

Rostás László főépítész elmondta, az Y-híd végétől lehet majd kijutni a Baross, valamint a Szinva utcára, és onnan indul a Tiszai pályaudvarig tartó földalatti szakasz, ami egy többszintes aluljáróban ér majd véget. Itt kapnak majd helyek a buszok is, így a Búza téri parkolás megszűnik.

A főépítész szerint a felszín alatti beruházás nemcsak praktikus, de szükségszerű is.
– Országos közút halad el a vasúti csomópont mellett, amit megszüntet a KKK, a közlekedési központ felügyeleti szerve. A szintbeli csatlakozások miatt jelenleg gyakorlatilag nem felel meg a törvényi előírásoknak a város közlekedési rendszere – mondta.

rostas_140731ml.jpg

Ha leviszik a 3-as számú főutat a felszín alá, a két közlekedési forma nem keresztezi egymást, mivel a buszok a föld alatt, a villamosok pedig a föld felett érkeznek az állomásra. Ezen túl a vonatra való átszállás is egyszerűbb lesz, mert a meglévő vasúti aluljárókból hamarabb el lehet érni a helyi és helyközi járatokat.

Itt egyszerre kell megvalósítani egy vasúti csomópontot, egy villamos-csomópontot, egy helyi és egy helyközi átszállási csomópontot, illetve taxi-, kerékpár- és személygépkocsi-csomópontot. Minden egyes forgalmi sávnak, minden egyes forgalmi eszköznek a megfelelő és egymást minimálisan keresztező felületét kell létrehozni.
 
A buszok a MÁV Szállótól, a felszínről indulnak majd. Emiatt ezt az épületet lebontják. A Szinva-patakon további két új hidat húznak fel, így a járatok a Szondi utcán és a Borsod Volán telephelyén keresztül juthatnak el a József Attila utcára.

Első ütemben az Y-híd, a másodikban az Y-híd és a Szinva közti rész készül el. Ezt követi a földalatti rész kialakítása, végül pedig a Kont utcai építkezés. Amíg a munka engedi, nem lesz lezárás, és a Sorompó utcán is lehet majd közlekedni. A beruházás végén a déli tehermentesítőről gyorsabban, és a belvárost kikerülve lehet majd eljutni az M30-as felhajtójához.

Kereki G.
Fotó: Mocsári L.



Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2024-04-26 (Péntek)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!