Városinfó

Kandó tér – a vágányokat már felszedték

2014-07-25 14:56

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE tiszai_korforgalom_vagany_140725ml_11.jpg

Július közepén kezdődött a munka a Tiszai pályaudvarnál, a Kandó téren. A villamos végállomásának átalakítása várhatóan október közepére fejeződik be, de egy részén már hamarabb is járhatnak majd a villamosok.

A „Miskolc városi villamosvasút fejlesztése” nagyprojekt keretén belül megkezdődött a Tiszai pályaudvar villamos végállomásának, a Kandó Kálmán térnek a felújítása, amely magába foglalja az akadálymentesítést, a vágányfelújítást kitérőcserékkel, valamint az energetikai és részleges peron-átépítést.

A Zöld Nyíl projekt keretében, a Kandó téri hurok felújításával a teljes pálya megújul, és az akadálymentesítés követelményének is megfelel majd, tudtuk meg Mészáros Zoltántól, a Swietelsky Vasúttechnika Kft. vállalkozási igazgatójától, aki érdeklődésünkre elmondta, a Kandó téri munkát alapvetően három ütemben tudják abszolválni.

tiszai_korforgalom_vagany_140725ml_15.jpg

– Jelenleg az első ütemnél tartunk, amelyet július 15-én kezdtünk, s augusztus 15-ig fejezzük be. Ebben a szakaszban elbontjuk a meglévő vágányhálózatot, egyelőre most csak a kitérőktől, s a végén majd a híd és a kitérő közötti résznél – mondta, hozzátéve, hogy a külső hurkot véglegesre építik, miután eltávolították a vágányokat, a kitérő helyén pedig ideiglenes vágány lesz, mert ahhoz csak októberben lesz megfelelő anyaguk.

A villamosforgalmat a külső hurkon augusztus 15-én adják át, majd következik a munka kettes üteme. Ekkor a belső vágányt fogják megcsinálni, amit akkor tudnak bekötni a forgalomba, ha október 20-26. között véglegesen elkészül a vágány – akkor körülbelül egy hetes vágányzár még várható.

A harmadik ütemben a két kitérőt építik be, s október végén már zavartalan lehet a villamosforgalom a külső és belső vágányon is – tudatta a vállalkozási igazgató.

tiszai_korforgalom_vagany_140725ml_5.jpg

Az átépítést a műszaki állapot tette szükségessé. Az új, folyamatosan érkező villamosok nehezebbek, nagyobbak, más a geometriájuk is, mint a régieknek, ennek megfelelően a fordulóban más peronkialakításra is szükség van.

– Nagyobb erőhatásokat ad a vágányra, mint a régi villamosok, így előbb meg kellett erősíteni a felépítményt. Mindez 156 millió forintból valósul meg – tette hozzá Mészáros Zoltán.

minap.hu
Fotó :Mocsári L.



Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2024-04-26 (Péntek)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!