Városinfó

Megújult hóseprővel, felkészülve várja a telet az MVK

2013-12-06 11:13

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE villamos_kotrogep_131205ml_02.jpg

Mind a buszokat, villamosokat, mind pedig a járművezetőket felkészítette a téli időjárási körülményekre az elmúlt hetekben az Miskolc Városi Közlekedési (MVK) Zrt. – hangzott el azon a rendhagyó sajtótájékoztatón csütörtökön, melyet a közlekedési teljesen felújított hóseprőmozdonyánál tartott a cég.

Mint elhangzott, az MVK Zrt. tudatosan készíti fel kollégáit és járműveit, a buszokat, villamosokat arra, hogy ebben az időszakban is zökkenőmentes legyen a közösségi közlekedés a városban.



– Minderre azért van szükség, mert esőben, havas esőben jobban csúsznak a kerekek, megnő a féktávolság, fennáll a vízen csúszás veszélye. Ha a hőmérséklet 0 C fok vagy az alá süllyed, számítani kell a vizes-nedves útfelület lefagyására, ami még jobban növeli a csúszásveszélyt, nem beszélve a menetstabilitásról, a látási viszonyok romlásáról – mondta Fodor Attila, az MVK autóbuszforgalmi-osztályvezetője.

Mint mondta, a buszokat már az elmúlt hetekben felkészítették a téli, hideg, havas időjárásra.
– A munkák során ellenőrizték a hűtőfolyadék és az ablakmosó folyadék megfelelő koncentrációját, szintjét, amennyiben szükséges volt, feltöltötték a rendszert. Megvizsgálták és javították, ha szükséges volt járművek fűtését. Elláttuk a buszokat homokzsákkal az esetleges elakadások megszüntetése érdekében, illetve fokozottan takarítjuk a havas és jeges járműlépcsőket, de az akkumulátorokat és a fűtésrendszereket is teljesen átvizsgáltuk – mondta el Fodor Attila. Hozzátette, bár a cég „négyévszakos” gumiabroncsokat használ, ezeket is ellenőrizték, és amelyiknek a bordázata kopott volt, ott cserélték a gumikat is.

havazas2-120204ml_3.jpg

Fodor Attila kiemelte, a járművezetők oktatások során volt téli vezetéstechnikai gyakorlat is, gyakoroltatták velük, de volt vezetéstechnikai oktatás is, melyek sikerét bizonyítja, hogy a múlt héten, Miskolcon, a Borsod Volánnál tartott téli közlekedésbiztonsági képzést és vetélkedőt az MVK autóbuszvezetője nyerte.
– A versenyen egyébként a 4 kategóriából egyéni szinten három első és egy második helyezést szereztek autóbuszvezetőink, amire nagyon büszkék vagyunk – mondta Fodor Attila.

Mint mondta, a téli időszakban állandó kapcsolatban van egymással az MVK Zrt. és a miskolci hóügyelet, informálva a közösségi közlekedés útviszonyairól a hóügyelet munkatársait, akik ennek megfelelően rendelik el a síktalanítást. Az osztályvezető elmondta azt is, bár az utak tisztítása elsődlegesen nem az MVK feladata, azonban rendkívüli helyzet esetén két kocsival ők is rendelkezésre tudnak állni. Ezekkel azonban normál esetben nem a közutakat, hanem a megállókat, valamint a végállomások tárolóit és az oda vezető utakat takarítják. Mint mondja, közösségi közlekedés szempontjából a legproblémásabb szakaszok jellemzően a hegyi utak, így az Avas, vagy a komlóstetői Lomb utca, s bár előfordulhatnak olyan helyzetek, hogy egy-egy terület rövid ideig busszal nem elérhető, de a közlekedési cég szakemberei mindig igyekeznek alternatív útvonalakat találni.

villamos_kotrogep_131205ml_07.jpg

A villamosok és a villamospálya, valamint az azt kezelő munkagépek felkészítéséről, ellenőrzéséről már Berta József, az MVK villamosforgalmi koordinációs csoportvezetője beszélt. Mint mondta, a téli felkészülés része a munkagépek a fokozott ellenőrzése és karbantartása is, ezek közül az egyik legfontosabb és a munkatársak számára legszerethetőbb, az M5-ös hóseprő.

– Ez a kocsi már a 100. életévét is betöltötte, és csak az ötvenes években lett átépítve hóseprő-mozdonynak. A munkát a fővárosi villamosvasút végezte el, és egészen ’98-ig a Budapesten is teljesített szolgálatot, akkor az MVK vásárolta meg. Ez a kocsi nem csupán havat seper, hanem villamos vontatásra is alkalmas. Fontos járművünk, és kedves is számunkra, ezért nagy öröm, hogy a téli felkészülés jegyében új külsőt kapott és felkerültek rá a hóseprő pászmák – mondta Berta József, hozzátéve, hogy az M5-ös testvérei mai napig is futnak a BKV-nál, viszont a miskolci felújításoknak köszönhetően jelenleg a cég tulajdonában van a legkorszerűbb ilyen jármű az országban.

villamos_kotrogep_131205ml_16.jpg

– A hóseprő a cég jelenlegi szabályzata szerint akkor megy ki, ha 10 centimétert meghaladó hó hullott, ekkor kezdi a pálya űrszelvényét takarítani. Most egyébként lehet, hogy majd módosítani kell ezen a Skoda villamos miatt, hiszen az alacsonypadlós felépítés miatt maga a jármű is alacsonyabb, így az idei tapasztalatok tükrében, ha szükséges, módosítjuk a belső szabályzatot – mondta Berta József.

A csoportvezető elmondta azt is, hogy az M5-ös kocsi nem sokkal Miskolcra kerülését követően eddigi egyik legnagyobb feladatát teljesítette: az 1999. februári havazáskor, amikor több mint 1 méteres hó hullott, ez a kocsi szabadította ki a villamospályát a hó fogságából, így a villamos a rendkívüli körülmények között is jár – ha méteres hófalak mögött is.

villamos_ho_120205_ja.jpg

Berta József kiemelte, a hóseprőmozdonyon túl természetesen a Tátrákat és az SGP kocsikat is felkészítették a télre, átvizsgálták a fűtést, a páramentesítő berendezést, a vezetőfülkéket, és a változó útviszonyokra is felkészítették a járművezetőket.

– A villamosvezetők számára is hasznos az oktatás, még annak ellenére is, hogy a kötöttpályán azért nem változik meg úgy a jármű viselkedése, mint közúton. Ilyenkor ugyanis felhívjuk figyelmüket például a lépcsők és a belső tér takarítására, csúszásmentesítésére is – mondta Berta József.

Tajthy Á.
Fotó: Mocsári L.



Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2019-10-21 (Hétfő)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!