Városinfó
Új, közös úton az MVK és a Borsod Volán
2013-09-04 18:04
Országosan is egyedülálló együttműködési megállapodást írt alá szerdán délután a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. és a Borsod Volán Zrt. A közös munka már korábban elkezdődött, ennek egyik állomása az, hogy a Szemere utcai közönségszolgálati irodán szeptember elejétől közös ügyfélszolgálatot üzemeltet a két cég.
Elhangzott, a Miskolcon jelen lévő két közösségi közlekedési társaság, a Miskolc Városi Közlekedési Zrt., illetve a Borsod Volán Zrt. együttműködésének fő célja, hogy mindkét társaság növelje az utazóközönség kiszolgálásának színvonalát, illetve a társaságok működési hatékonyságát. Ennek érdekében több területen is összehangolják tevékenységeiket a jövőben.
Kriza Ákos, Miskolc polgármestere az együttműködés fontosságáról szólt. Mint hangsúlyozta, ma már elképzelhetetlen az, hogy olyan területen, mint a közlekedés, egymástól független rendszerek létezzenek, ezért is előremutató az MVK és Volán együttműködése.
– Az, hogy a kívánt harmónia megvalósuljon, sok-sok egyeztetést igényelt, és annak hosszú távú célja a közös fejlesztési lehetőségek keresése. Most, mikor Miskolc járműparkja, mind a villamosok, mind a buszok terén megújul, fontos az, hogy a hozzájuk tartozó új digitális szabályozó rendszert már a Volánnal is összehangoljuk, mégpedig azért, mert egyszerűen ez több lehetőséget biztosít a cégeknek, de ami fontosabb, az utazóközönségnek is – mondta a polgármester.
Sárközi György, a Borsod Volán Zrt. vezérigazgatója elmondta, az együttműködés gondolata már hosszú ideje téma a térség közlekedési cégei közt, sokat dolgoztak azért, hogy érezhető változásokat hozzanak Miskolc és környezetének közlekedésében.
– Magyarországi viszonylatban Miskolc ugyan már nem a második legnagyobb város, Miskolc és agglomerációja azonban a főváros és környékét követően még mindig a második legjelentősebb ilyen térség, aminek a közösségi közlekedését meg kell oldani, minél magasabb színvonalon. Az MVK és a Volán éppen ezért egyszerűen nem teheti meg, hogy nem folytat párbeszédet, hogy nem működik együtt – hangsúlyozta Sárközi György.
Hozzátette, a két cég hosszabb ideje folytat megbeszéléseket a közös munkáról, melynek célja a közösségi közlekedés vonzóbbá tétele, akár összehangolt menetrendekkel, új, közös járatokkal, illetve akár kedvezőbb tarifák biztosításával.
– Már hónapok óta közös munkacsoport dolgozik azon, hogy megkeresse azokat a pontokat, ahol a két társaság együtt tud működni. Ilyen pont ez a most átadandó közös ügyfélszolgálat is, de ennél jóval nagyobb lehetőségeink vannak a jövőt tekintve – mondta a Borsod Volán első embere.
– Kis lépés ez a közösségi közlekedésnek, de óriási lépés a két közlekedési cégnek – utalt az együttműködés jelentőségére Devecz Miklós, az MVK Zrt. vezérigazgatója.
– Olyan területeken kezdtük meg az együttműködést – folytatta –, melyek mind-mind az utasoknak jelentenek könnyebbséget. Első lépés volt, hogy összehangoltuk a tapolcai elágazásnál a volán és városi buszok érkezését. Vannak olyan járatok, amikor a távolsági busz vár a helyi járatra, és vannak fordított esetek is. És tettük ezt azért, hogy megkönnyítsük az emberek munkába- és hazajárását. A második lépés pedig ez a közös ügyfélszolgálat, az MVK közönségszolgálati irodájában – mondta Devecz Miklós.
– Készült egy közös logó. Mostantól amennyiben és ahol ezt látják, ott biztosak lehetnek abban, hogy az MVK és a Borsod Volán közös projektjéről van szó, olyan ügyekről, melyek az önök életét, utazásait teszik könnyebbé. Pontos ütemtervet készítettünk elő, melyben szó van például közös útvonaltervező létrehozásáról, közös karbantartásról és diagnosztikáról, közös elővételi jegypénztárról, és akár közös járatok létrehozásáról is – sorolta az MVK vezetője.
A közös jegypénztárban tehát a Borsod Volán és az MVK egy helyen várja az utasokat. Az MVK Zrt. Közönségszolgálati Irodájában a jegy- és bérletértékesítés mellett továbbra is foglalkoznak a pótdíjak ügyintézésével, a talált tárgyak kezelésével, az utas-észrevételek kezelésével, a 65 éven felüliek díjmentes igazolványának ügyintézésével, menetrendi és egyéb, közösségi közlekedéssel kapcsolatos információszolgáltatással az utazóközönség részére és a díjmentes utazásra jogosultak igazolványának ügyintézésével.
A Borsod Volán Zrt. közönségszolgálati munkatársánál történik a bérletkártya-ügyintézés, az utasészrevételek kezelése, a menetrendi és különjárati információszolgáltatás az érdeklődők részére. A közös Közönségszolgálat telefonos elérhetőségei:
– a MVK Zrt.-t érintő ügyek esetében: 06-46/504-810
– a Borsod Volán Zrt.-t érintő ügyek esetében: 06-46/515-071
Tajthy Á.
fotó: Juhász Á.
Az értékeléshez be kell jelentekeznie.
Miskolc TV mai műsora
2024-05-19 (Vasárnap)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!
Hozzászólások
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.
Legyél te az első hozzászóló.