Sport

Spitzmüller duplázott

2008-07-07 15:37

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE spitzi.jpg

Szombathelyi győzelme után Spitzmüller Csaba és Kazár Miklós voltak a leggyorsabbak Veszprém környékén is. A Lancer WRC-t hajtó páros összetettben is felzárkózott Turán Frigyesre, a bajnokságot az ezúttal második helyen végző Benik Balázs teszi háromesélyessé.

A szezon legnehezebb versenyének kikiáltott Veszprém Ralira úgy érkezett az eddigi három futam három győztese (Benik, Turán, Spitzmüller), hogy egyformán esélyesek. Prológot ezúttal nem rendeztek, így a versenyen kívüli tesztek után szombat reggel élesben kezdett a mezőny. Ezúttal - idén első alkalommal - elkerülte az eső a pályákat, helyette a porral és a hőséggel kellett megbirkóznia a párosoknak. Az első, 13,5 km-es szakasz eredményéből nem nagyon lehetett következtetni a folytatásra, hiszen a három élmenőt mindössze 1,6 másodperc választotta el egymástól, Spitzmüller kezdett a legjobban. Herczig és ifj. Érdi WRC-i fértek még be az N-es autók elé, ahol nagy meglepetésre nem Asi, hanem Balogh János kezdett a legjobban, igaz, mindössze 0,4 másodpercet vert a kategória megszokott éllovasára. A S1600-os brigád már a rajt előtt alaposan megfogyatkozott, Gyarmati Ariel autója nem készült el a szombathelyi bukás óta, Pálinkásék forgalmiját pedig bevonta a szigorú hatóság, szabálytalan első rendszámtábla miatt. Így mindössze Kakuszi, és Ollé csatázhatott egymással a két nap folyamán.
Az autókat alaposan megviselte az utak minősége, a rengetek kátyú, sokan defekttel értek a célba, sőt, többen futómű-sérüléssel is. De ez a verseny hagyományosan már csak ilyen, nem elég egy adott szakaszon gyorsnak lenni, be kell osztani az autót vasárnap délutánig. Nem gondolkodhatott így az élen álló trió, hiszen köztük másodpercek, sőt, néha tizedek döntenek, nekik nem lehetett spórolni. A második szakaszon ismét Spitzmüller volt a leggyorsabb, előnyét már 7 másodpercre hizlalta Benik előtt, Turán és Herczig következtek utánuk. Asi feljött az ötödik helyre, és megkezdte elszakadását csoporttársaitól, Balogh és Balázs Öcsi tartották vele valamennyire a lépést. A szervizparkba is ebben a sorrendben érkeztek, ifj. Ranga viszont már nem ért el oda: a harmadik szakaszon felborultak Lancerjükkel.
Délután Turán Frigyes mutatta meg a Peugeot 307 WRC-vel, hogy mennyire összebarátkoztak már murván is, nyerte az első szakaszt, Spitzmüller túlcsúszása miatt pedig újra összerázódott az élmezőny. Az N csoportos Maticsék Mitsubishijének fékcsöveit elvágta a defektes gumi, így a kategória korábbi bajnoka is kiállni kényszerült. Egyébként is sok volt a kieső, főleg a durva pályák okozta sérülések, defektek miatt. Utóbbiból kijutott Turánéknak is, akik az ötödik szakasz elején hagyták el bal első gumijukat, több mint 2 percet veszítve ezzel, ráadásul a nyomukban haladó Beniket is feltartották egy ideig. Spitzmüller előnye így csaknem fél percnyire nőtt, Herczig Norbert jött fel a harmadik helyre. A napi utolsó szakaszon az élen nem változott a helyzet, Turán Frici megkezdte a felzárkózást, az első tíz sorrendje szombat este Spitzmüller, Benik, Herczig, Asi, Vizin, Balázs Öcsi, Vas, Balázs, Turán, Zambelly volt. Utóbbi - hiába vezette az A8-as kategóriát - az utolsó időellenőrzőbe a kelleténél 5 perccel hamarabb érkezett, ezért épp 5 perc büntetés jár, így a páros feladta a versenyt. S1600-ban Kakuszi vezetett, de hogy mennyire nem fekszik ezeknek az autóknak a veszprémi murva, jelzi, hogy ők is mindössze az abszolút 21. helyen álltak.
Vasárnap reggel a mezőny megmaradt része - mintegy kétharmada - futott neki a maradék hat gyorsaságinak. Turán mindent egy lapra feltéve próbálta behozni lemaradását, hiszen mindenképp meg akarta őrizni összetettbeli vezető helyét, ehhez pedig igencsak sietnie kellett. Meg is nyerte a reggeli első szakaszt, Benik és Spitzmüller előtt, és máris az ötödik helyen állt. A lendület megmaradt a másik két délelőtti pályára is, így a Peugeot-s páros már Asi negyedik helyét kezdte veszélyeztetni. Az azonban az ölükbe hullt csata nélkül, ugyanis az N csoport éllovasa is kapott egy defektet, amelyet megálltak kicserélni, de olyan mértékben sérült a futómű, hogy ki kellett állniuk. Délután óriási adok-kapok ment Asi megüresedett helyéért, miközben az élen Spitzmüller előnye egyre fogyott Benikkel, Herczigé pedig Turánnal szemben. Mindkettőből megmaradt pár másodperc, így a Lancer WRC sorozatban másodszor tudott győzni. Benikék a verseny végi 12 másodperces hátrányuk tudatában sajnálták csak igazán a szombati időveszteséget, melyet a defekttel haladó Peugeot WRC porában szenvedtek el. Herczigék épp felfértek a dobogóra, előnyük mindössze 1,8 másodperc maradt a végére, Fricit kárpótolhatja az, hogy így is vezeti a bajnokságot. Ötödiknek ért be az elnyűhetetlen Vizin, aki stabil, megbízható, de mégis gyors autózásával példakép lehet a fiatalabbak számára. Őt követi az N csoport három éllovasa, akik közt igen szoros csatában alakult ki a Balogh-Vas-Balázs sorrend. Az első tízbe még Pethő és Szíjj (A8) fértek be. S1600-ban Kakuszi megtartotta előnyét, bár egy defekt őt is hátráltatta. A három maradék WRC (Érdi, Garami, Borsi) következtek utánuk, mindhármuk műszaki gondokkal teli hétvégét zárt, de legalább célba értek. Hideg Krisztián szintén két napig küzdött a technikával, kitartásának gyümölcse egy pont, és a kategória harmadik helye. Szenzációsan autózott a N2-es Swifttel induló Zagyva Lajos, aki nemcsak saját kategóriáját nyerte meg, hanem a teljes A7-es, és az N3-as mezőnynél is gyorsabb volt, a kétkerékhajtású autók közül csupán az S1600-osoktól kapott ki - jóval gyengébb kocsival. A dobogón a győztes Spitzmüller vidáman nyilatkozott, hiszen négy pontra megközelítette Turánt, és Benik sem lehet boldogtalan, mivel a második helyért is 20 értékes pont jár. A bajnokság igen szoros, a következő, Ózd környéki, augusztus végi futamon is óriási csatára, és remek versenyre van kilátás.A verseny végeredménye:
1 Spitzmüller/Kazár   Mitsubishi Lancer WRC WRC   1:23:11,8
2 Benik/Lukács   Ford Focus WRC WRC   +12,8
3 Herczig/Csökő   Subaru Impreza WRC WRC   +2:24,3
4 Turán/Benics   Peugeot 307 WRC WRC   +2:26,1
5 Vizin/Zsíros   Subaru Impreza WRC WRC   +4:07,8
6 Balogh/Németh   Mitsubishi Lancer Evo IX N4   +4:50,7
7 Vas/Csontos   Mitsubishi Lancer Evo IX N4   +4:57,8
8 Balázs/Kottán   Mitsubishi Lancer Evo IX N4   +5:02,5
9 Pethő/Rubóczky   Mitsubishi Lancer Evo VI A8   +5:09,1
10 Szíjj/Bakos   Mitsubishi Lancer Evo VI A8   +5:17,9
A kategóriák győztesei:
A8 Pethő/Rubóczky   Mitsubishi Lancer Evo VI
A7 Janzer/Kerekes   Renault Clio R3
A6 Baksai/Nagy   Honda Civic
A5 Mészáros/Mészáros   Skoda Felicia
S1600 Kakuszi/Kakuszi   Renault Clio
N4 Balogh/Németh   Mitsubishi Lancer Evo IX
N3 Bessenyey/Papp   Opel Astra GTC
N2 Zagyva/Tisch   Suzuki Swift
H10 Polesznig/Stark   Porsche 911
H9 Szabó/Verba   Lada VFTS
Az abszolút értékelés állása:
1 Turán/Benics   Peugeot 307 WRC WRC   74 pont
2 Spitzmüller/Kazár   Mitsubishi Lancer WRC WRC   70 p.
3 Benik/Lukács   Ford Focus WRC WRC   65 p.
4 Herczig/Csökő   Subaru Impreza WRC WRC   52 p.
5 Vizin/Zsíros   Subaru Impreza WRC WRC   45 p.
6 Asi/Pikó Zsuzsa   Mitsubishi Lancer Evo IX N4   43 p.


Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2024-05-18 (Szombat)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!