Városinfó

Zöld Nyíl: összeértek a sínek

2011-11-23 15:33

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE sin_111123_ja_22.jpg

Fontos állomásához érkezett a Zöld Nyíl villamosprojekt szerdán, megtörtént az utolsó sínhegesztés, ezzel gyakorlatilag összekötötték a már meglévő és felújított, valamint az új pályaszakaszt is. Az időjárás függvényében várhatóan december közepén indulnak Felső-Majláthra az első próbajáratokat, de utasokat csak jövőre szállítanak az új szakaszon a szerelvények.

Szerdán délelőtt már csak 2 és fél centi választotta el az egykori diósgyőri végállomáson a régi és az új pályaszakaszt, délben pedig a sajtó és az érdeklődő miskolciak előtt hegesztették össze a két sínt, ezáltal folyamatossá vált a villamospálya Felső-Majláthig, melynek így teljes hossza 11 kilométer.
– A több mint másfél éve zajló kivitelezés során átlagosan 200-250 ember dolgozott naponta (és dolgozik még most is) a pálya mellett, gyakran éjszaka is, hogy tartani lehessen a határidőt – mondta Csontos Ágnes PR-főmunkatárs.

A pályaépítés részleteiről a Vasútépítő Zrt. helyszínen lévő képviselői elmondták, a 22 km-es pályalemezen összesen 2594 hegesztésre volt szükség, ugyanennyi 18 méteres sínszálat fektettek le, betonleerősítésből 15 ezer, nyomtartóból pedig 30 ezret építettek be. A munkákban számos miskolci alvállalkozó is részt vesz, akik többek közt a betonszállítással, a hulladékszállítással, a közműkiváltások során a szakfelügyeletet biztosításával, a növényesítéssel, illetve régészeti munkákkal járulnak hozzá a projekt sikeres lebonyolításához.

sin_111123_ja_51.jpg

Csontos Ágnes hozzáette, a munkák a pályaépítés után sem állnak le, mert bár a Vasútépítő Zrt. feladatai lassan véget érnek, hátra lesz még az útszegélyek, a felsővezeték, a közvilágítás, a peronok befejezése, melyeket mind-mind a sínekhez kell méretezni.
– Az időjárás függvényében várhatóan december közepén indulnak meg az első próbajáratok az új pályaszakaszon, utasokat csak jövőre szállítanak majd a villamosok itt, hiszen mivel új szakaszról van szó, hátra lesz még a járművezetők kötelező oktatása, és a – csak felújított szakaszhoz képes hosszabb – próbafutás is – mondta a főmunkatárs.

Az utolsó sínhegesztés zárásaként a pályát építő Komoróczy Imre projekt-főmunkatárs átadott a Vasútépítő Zrt. képviselőjének egy szeletet a tavaly elbontott korábbi (1983 és 1986 között felújított) belvárosi pályából.
A Zöld Nyíl villamosprojekt pályaépítési munkái 2010. május elején indultak az első sínvágással a Thököly utcán, ezt követően több fázisban zajlott – és zajlik ma is – a kivitelezés. 2010. május 10. és november 1. között a Tüzér utca – Thököly utca, majd november közepe és december vége (részben) a LÁEV és a Zenta utca között, végül pedig az idei év során a régi pálya többi szakasza (Tiszai pályaudvar hídja – Tüzér utca, Thököly utca – Diósgyőr városrész) épült át.

Tajthy Ákos
Fotó: Juhász Ákos


Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

  • 2011-11-24 10:09

    Tompa Sándor

    Miért nem hivták meg dr. Simon Gábort, a projekt miniszteri biztosát?

Miskolc TV mai műsora

2024-05-03 (Péntek)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!