Városinfó

Nincs elég hely, ezért megszűnik a villamosmegálló

2011-04-17 19:57

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE zenta_vince_110414_ja_7.jpg

Megszűnik a Vince utcai megállóhely a villamospálya átépítése után, így az erre lakók a jövőben csak a Zenta utcánál szállhatnak majd le a járműről. A két megálló ugyan közelebb van egymáshoz, mint a pálya más szakaszain jellemző, a környéken lakók mégsem értik, miért kell megszüntetni az egyik megállóhelyet.

zenta_vince_110414_ja_5.jpg

A lakók egyébként mindkét megállót egyformán védik. Mint arról annak idején a minap.hu is beszámolt, március elején néhány napig a Zenta utcát nem érintették a villamospótlásban résztvevő járművek, akkor az itteni lakók tiltakoztak, s végül az MVK Zrt. engedett: megállót létesített a villamoséval párhuzamosan. A Vince utcai megállóhely jövőbeli megszűnése miatti kérdések előtt azonban értetlenül áll mind a közlekedési társaság, mind pedig a kivitelező konzorcium. Csontos Ágnes projektmenedzser szerint ugyanis már a Támogatási Szerződés aláírása után ismertetett terveken sem szerepelt a Táncsics tér környéki villamosmegálló.

Vince utca: a szabványok áldozata

Az állomás több okból is halálra volt ítélve. A Zöld Nyíl miskolci villamosprojektet ugyanis bizonyos feltételekkel támogatta annak idején az Európai Unió, s ezek között szerepelt a menetidő csökkentése is. Az régóta tudott dolog, hogy a két megálló nagyon közel van egymáshoz, menetidő csökkentéshez így várható volt, hogy az egyiket megszüntetik. A Vince utcai megállóhely azonban az utasszámlálások szerint nagyobb forgalmat bonyolított, ráadásul az Erkel Ferenc Zeneiskola is a közelben van, több érv szólt tehát ennek megtartása mellett. – A megálló megszűnésének fő oka, hogy egy sor, a korábbi pálya építésekor még nem létező szabványnak meg kellett feleljünk – mondta Csontos Ágnes. A villamospálya felújítása kapcsán az új megállók kialakításánál ugyanis döntő szempont, hogy a megállónak minimum kettő és fél méter szélesnek kell lennie. A korábbi peronok ennek nem feleltek meg ez az állapot azonban többé már nem tartható. A Vince utcánál pedig csak úgy lehetett volna szélesíteni a megállót, ha a járdából vesznek el területet, így viszont a annak szélessége nem felet volna meg a szabványnak – merthogy ennek is pontos paraméterei vannak ma már.A Zenta utcánál más a helyzet, itt a széles peronokkal is tartható lesz, mind a közút, mind pedig a járda szélessége. – Igaz itt is csak úgy, hogy a Diósgyőr irányú megállót feljebb helyezzük a felújítás során, így a két megálló egymással párhuzamosan lesz kialakítva – tette hozzá Csontos Ágnes.

Többnyire a helyükön maradnak

A villamospálya túlnyomó részén azonban nem kell megállók megszűnésétől vagy áthelyezésétől tartani, maximum olyan minimális változások lesznek, mint amiket a már elkészült szakaszon is láthattunk. Csontos Ágnes elmondta: a Lézerpont, Gyula utca, Károly utcai megállók a Győri kapuban alapvetően ugyanott lesznek, a változás csupán a szabvány szerinti két és fél méteres új peron lesz. Az Újgyőri főtérnél a villamosmegállókat kicsit feljebb helyezik (a témával érintőlegesen már korábban ITT foglalkoztunk, de a közeljövőben részletesen is visszatérünk a környék jövőbeli közlekedési rendjére), erről szimuláció is látható. Ezt követően az Újgyőri Piac megálló az eredeti helyén, és a mostani elrendezésben lesz újjáépítve, a Stadion megálló az eredeti helyén lesz, de eltolt középperonos megoldással, a Bulgárföld pedig a Tesco beruházás miatt középperonos lesz, azaz a Diósgyőr irányú megálló a Tiszai pályaudvar. irányúhoz fog kerülni és egy négy és fél méter széles középperon lesz kialakítva a leszállóknak mindkét irányból.
Változik a Kilián megállóhely környéke is. – A városrészben betétvégállomást épít a kivitelező, ami ugyan az eredeti helyén marad, de jellegéből fakadóan háromvágányos, valamint a jelenleginél hosszabb lesz, középen egy kihúzó vágánnyal – mondta Csontos Ágnes.

Ezt követően a LÁEV megállót szintén csak a szabványokhoz igazítják, Diósgyőrben, a mostani végállomás helyén csupán megállóhely lesz, a meghosszabbítás szakaszán pedig a Bölcs utcánál és a Köln utcánál áll majd meg a villamos, a Felső-Majláth végállomást megelőzően.  

Tajthy Á.

Fotó: Juhász Á.



Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2024-04-27 (Szombat)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!