Városinfó

Zöld Nyíl: bontás, építés, közműkiváltás

2011-03-31 20:25

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE zoldnyil_110330_ja_4.jpg

Közel egy hónapja indult újra a villamospálya felújítása. A Zöld Nyíl projekt keretén belül végzett munkák most a Thököly utca – Diósgyőr közötti szakaszon indultak meg a bontási munkákkal, ám az ígéretek szerint még idén elkészül a Felső-Majláthig tartó meghosszabbítás is. A tapasztalatok szerint a miskolciakat jelenleg leginkább a felújítás jelenlegi állása és a jövőbeli villamosmegállók helye érdekli, ezeknek jártunk utána.

– A kivitelezés jelenlegi szakasza március 1-jén kezdődött, a kivitelező konzorcium munkatársai akkor vonultak fel a Győri kapuban, és kezdték bontani a pályát – emlékeztetett Csontos Ágnes projektmenedzser. Mint megtudtuk, a projekt összességében a tervezett ütemben fut, néhány fázisban ugyan jelenleg gyorsabban haladnak az ütemtervnél, de ebből messzemenő következtetéseket nem lehet levonni. – Az eredeti ütemtervet tartani fogjuk reményeink szerint, vagyis őszre kell készen lenni a Thököly utca – Újgyőri főtér közötti szakasszal – hangsúlyozta a projektmenedzser.

Csontos Ágnes hozzátette: az, hogy jelenleg úgy tűnik, gyorsabban haladnak, nem feltétlenül jelenti azt, hogy a villamos is hamarabb elindulhat, hiszen a munkákat számtalan tényező befolyásolja. – Nem tudjuk még, milyen lesz az időjárás nyáron, illetve, hogy milyen előre nem látható gondok merülnek fel a kivitelezés során. A cél persze természetesen az, hogy minél ütemesebben haladjon a munka, ezt segíti az is, hogy a kivitelező hasznosította az első ütemben szerzett tapasztalatokat.

Lassan már nincs mit bontani

Jelenleg a Thököly utca és a János Ferenc utca között építik a hatcsöves alépítmény-rendszert, a földkábelek fektetését pedig a Jánosi Ferenc utcáig már nagyjából be is fejezték. Ugyanezen a szakaszon már elvégezték a vágányvíztelenítés csövezését is. A Gyula utca és a Károly utca között a hosszgerendák közötti földkiemelést végzik, ezzel párhuzamosan töltik vissza a hosszgerendák közé a zúzott betont az alépítménybe. Mindeközben megkezdődött az Örs utca és a Károly utcai buszmegállók szélesítése is, a Károly utca és az Újgyőri főtér között pedig a hosszgerendák felső síkjáig elbontották a korábbi felépítményt. Ezen a teljes szakaszon – vagyis a Győri kapuban – folyamatos a felsővezeték-tartó oszlopok állítása, és az oszlopalapok építése is.

Az Újgyőri főtéren az alsó delta íveiben és az 1-es villamos megállójának környezetében már elbontották a régi pályát, innen a törmeléket szállítják jelenleg. Az Újgyőri piactól a Táncsics térig (a zúzott köves szakaszon) pedig az útátjárók kivételével szintén elbontották már a pályát. Csontos Ágnes hozzátette: ugyan nem látható mindennap a lakosság számára, de a telephelyen belül szintén jó ütemben tudnak dolgozni (a projekt során ugyanis az ottani vágányok, és maga a villamosremíz is megújul).

zoldnyil_110330_ja_2.jpg

A leendő új szakaszon pedig április 4–én kezdődnek a munkák az ivóvízvezetékek kiváltásával az Árpád utca északi és déli oldalán egyaránt. A kivitelező először a lebontott épületek területén kezdi meg a munkát, azt követően az északi oldalon lévő járdaszakaszon építenek új vezetéksort, a déli oldalon pedig csőbehúzással történik a munkavégzés. Ezzel párhuzamosan már zajlanak az Erdész utcán a távhővezeték építési munkálatai.
A közműkiváltáshoz kapcsolódó munkavégzések várhatóan június közepéig tartanak, jelenleg azonban nem járnak forgalomkorlátozással, ha erre szükség lesz, úgy az MVK Zrt. Projekt Igazgatósága – többek közt portálunkon keresztül is – tájékoztatni fogja a lakosokat a részletekről.

Hol áll majd meg az 1-es villamos?

Az mindenki számára egyértelmű, hogy a megújult pálya a régi helyére épült, azonban a jövőbeli megállók tekintetében sok a kétely a miskolciakban. A tapasztalat azt mutatja, hogy sokan féltik a lakhelyükhöz legközelebb eső villamosmegállót. Csontos Ágnes megnyugtatott mindenkit, a várakozóhelyek zömében a jelenlegi helyükön maradnak, egyedül a Vince utcai megálló fog megszűnni. – A két közeli megálló közül azért a Zenta utcai marad majd meg, mert a villamospótlózás kezdetét követően – amikor nem álltak meg ott az autóbuszok – nagyon sok észrevétel érkezett az MVK Zrt.-hez, lakossági igény merült fel a felszállóhely iránt – mondta a projektmenedzser. Hozzátette: a meghosszabbítás szakaszán lesz két új megálló is, a tervek szerint a Bölcs utcánál és a Köln utcánál.

Jelentősen módosul az Újgyőri főtér képe is a villamosprojekt után. A lentebb látható szimuláción látható a Projekt Irányító Bizottság által elfogadott megoldási javaslat a korábban problémás területre. A tervek szerint a villamosmegállók kikerülnek majd a körforgalommal az Újgyőri piachoz felé, így a busz és villamos kapcsolata közvetlenebb lesz, illetve az alacsonypadlós járművek miatt a megállók nem lehetnek ívben. (A szimuláció tanúsága szerint egyébként a forgalmi rend is változik majd a területen, a témára később, a főtér átépítésének kezdetekor részletesen is visszatérünk.)



Mintamegálló: ilyen lesz a többi is?

Sokan teszik szóvá azt is, hogy a Selyemrét megállóhely kivételével még mindig félkész állapotban van a többi már megújult társa. Csontos Ágnes elmondta: ennek oka, hogy még mindig várják, és kapják a mintamegállóval kapcsolatos észrevételeket, ezek összegzése után kezdik csak el a többi megállót véglegesíteni. – A hivatalos helyszíni szemle után egy sor tervezési és kivitelezési változtatási javaslat született, melybe igyekeztünk beépíteni az utasok által adott javaslatokat is – tette hozzá az MVK Zrt. munkatársa.

Az elkészült Selyemréti megállót egyébként bejárták a Vakok- és Gyengénlátók Borsod-Abaúj-Zemplén megyei képviselőivel is. A bejárás – melyen jelen volt az Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) szakembere – témája a figyelmeztető sáv helye, a sávos burkolat színe és a megálló megközelíthetősége volt. Csontos Ágnes elmondta: az egyeztetéseknek köszönhetően sikerült egy olyan megoldást találni, amit mindkét szervezet támogatni tudott, ám a hivatalos állásfoglalást még várják az NKH-tól.

Tajthy Ákos
Fotó: Juhász Ákos



Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

  • 2011-04-08 21:56

    szp

    Az Újgyőri Főtér szimulációja szerint talán megoldódik az eddigi áldatlan helyzet: csak rendőri segítséggel lehetett reggelente kezelni a dugókat a körforgalomnál, Diósgyőr irányából.Sajnos azonban egy hasonló nagyságrendű és egy kisebb forgalmi prob [ tovább ... ]

Miskolc TV mai műsora

2024-04-27 (Szombat)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!