Városinfó
Már épül az új villamospálya - videókkal!
2010-06-22 18:18
Miközben a Tizeshonvéd utcán hétfőn kezdődött el a villamospálya bontása, a belvárosban pedig csak július 5-én kezdődik a munka, a Selyemréten már épül az új pálya, méghozzá gőzerővel.
Ahogy a bontási munkálatok is a Tiszai pályaudvartól indultak el, ugyanígy a pályaépítés is innen halad a belváros irányába. Ahogy Erdős Tamás, a kivitelező Zöld Nyíl 2009 Konzorcium képviselője, a konzorciumi vezető cég Colas-Alterra Zrt. területi igazgatója mondja, tulajdonképpen a pályaépítés már a bontással elkezdődött, hiszen annak ellenére, hogy vannak ütemei a kivitelezésnek ez egy folyamatos munkavégzés, melynek keretében kibontják a régi burkolatot, felszedik a sínpályát, felszedik az ágyazást, majd az ágyazati rétegek készítésével már folytatódik is a pályafelépítmény készítése. A kivitelező idei ütemterve már megvan, eszerint szeptemberre elkészül a pálya Baross utca és a Thököly közötti szakasza, amely összesen négy kilométer hosszú. Az év végéig még legalább újabb két kilométer hosszúságú szakasszal szeretnének végezni. Ezzel párhuzamosan a József Attila utcai remiszben is kicserélik a síneket, felújítják a csarnokot, a diósgyőri pályameghosszabbítás területén pedig a régészeti feltárást követően a közművek kiváltását végzik el, ott idén még pályaépítési munka nem lesz.A Selyemréten már lefektették a síneket.
Erdős Tamás elmondta azt is, hogy a pályaépítés a Tiszai pályaudvarnál a hídtól tartozik bele a beruházásba, a Kandó tér és a hurok egy teljesen különálló projekt részeként újul meg. Jelenleg 70-80 fizikai dolgozó és egy 14 fős menedzsment dolgozik a beruházáson, ez a sétálóutcai munkálatok megkezdésével, illetve ősszel várhatóan nőni fog, a kivitelező konzorcium alvállalkozókat is alkalmaz a munkálatok során. Erre később a speciális munkálatoknál is szükségük lesz, mint például a felsővezetékek kiépítése.
Az új pálya készítése az ágyazati rétegekkel kezdődik, a sínek köré U alakban speciális, rugalmas gumiágyazás kerül. A vasbeton pályaelemekkel nagyszilárdságú habarcsaláöntés biztosítja a kapcsolatot, majd a sínek közé a nyomtáv tartó rudak kerülnek beépítésre, ezt követi az aszfaltos burkolat. A belvárosban még egyeztetés alatt áll, milyen burkolat kerül a pályatestre, várhatóan térkő lesz majd. A sínekről a területi igazgató elmondta, ezek szakítószilárdsága rendkívül magas, egy fokozattal magasabb annál is, amit a fővárosban építenek be, a kanyarokban pedig egy speciális koptatóréteggel is megerősített. Azon sem kell meglepődni, hogy az újonnan lefektetett sínek barna színűek, az enyhe rozsdát a szállítás közben kapta meg, ha a villamosközlekedés elindul, akkor tűnik majd el róla, és lesz „normál acél” színű. A sétálóutcán egy plusz gumipaplant is kap majd a pálya az ágyazati réteg alá, ez az úgynevezett úsztatott pályatest, amely a rezgések teljes elnyeléséhez szükséges.
Erdős Tamás mutatja a speciális gumiágyazást.
A beruházás megkezdése előtt, és közben is folyamatos zajszint méréseket végeznek, amelyet a beruházás végén is megtesznek, hisznek az új pálya elkészültével ennek az értéknek csökkennie kell. A projektben útépítés nem szerepel, a pálya aszfaltkapcsolatát az úttesttel mindenhol elvégzik. A megállók teljes hosszában viszont újraaszfaltozzák az úttestet is, mivel az új peronok szélesebbek lesznek, mint a régiek.
Augusztus végére az autóforgalom számára már szeretnék visszaadni a Baross és Thököly közti szakaszt, villamos azonban még nem fog járni, erre csak akkor kerül sor, ha a teljes pálya elkészül a meghosszabbítással együtt.
Fotók ITT!
Videók az építkezésről:
Az értékeléshez be kell jelentekeznie.
Miskolc TV mai műsora
2024-04-29 (Hétfő)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!
Hozzászólások
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.
Legyél te az első hozzászóló.