Városinfó

Már épül az új villamospálya - videókkal!

2010-06-22 18:18

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE villamospalya_epul1.jpg

Miközben a Tizeshonvéd utcán hétfőn kezdődött el a villamospálya bontása, a belvárosban pedig csak július 5-én kezdődik a munka, a Selyemréten már épül az új pálya, méghozzá gőzerővel.

Ahogy a bontási munkálatok is a Tiszai pályaudvartól indultak el, ugyanígy a pályaépítés is innen halad a belváros irányába. Ahogy Erdős Tamás, a kivitelező Zöld Nyíl 2009 Konzorcium képviselője, a konzorciumi vezető cég Colas-Alterra Zrt. területi igazgatója mondja, tulajdonképpen a pályaépítés már a bontással elkezdődött, hiszen annak ellenére, hogy vannak ütemei a kivitelezésnek ez egy folyamatos munkavégzés, melynek keretében kibontják a régi burkolatot, felszedik a sínpályát, felszedik az ágyazást, majd az ágyazati rétegek készítésével már folytatódik is a pályafelépítmény készítése. A kivitelező idei ütemterve már megvan, eszerint szeptemberre elkészül a pálya Baross utca és a Thököly közötti szakasza, amely összesen négy kilométer hosszú. Az év végéig még legalább újabb két kilométer hosszúságú szakasszal szeretnének végezni. Ezzel párhuzamosan a József Attila utcai remiszben is kicserélik a síneket, felújítják a csarnokot, a diósgyőri pályameghosszabbítás területén pedig a régészeti feltárást követően a közművek kiváltását végzik el, ott idén még pályaépítési munka nem lesz.

villamospalya_epul2.jpg

A Selyemréten már lefektették a síneket.

Erdős Tamás elmondta azt is, hogy a pályaépítés a Tiszai pályaudvarnál a hídtól tartozik bele a beruházásba, a Kandó tér és a hurok egy teljesen különálló projekt részeként újul meg. Jelenleg 70-80 fizikai dolgozó és egy 14 fős menedzsment dolgozik a beruházáson, ez a sétálóutcai munkálatok megkezdésével, illetve ősszel várhatóan nőni fog, a kivitelező konzorcium alvállalkozókat is alkalmaz a munkálatok során. Erre később a speciális munkálatoknál is szükségük lesz, mint például a felsővezetékek kiépítése.
Az új pálya készítése az ágyazati rétegekkel kezdődik, a sínek köré U alakban speciális, rugalmas gumiágyazás kerül. A vasbeton pályaelemekkel nagyszilárdságú habarcsaláöntés biztosítja a kapcsolatot, majd a sínek közé a nyomtáv tartó rudak kerülnek beépítésre, ezt követi az aszfaltos burkolat. A belvárosban még egyeztetés alatt áll, milyen burkolat kerül a pályatestre, várhatóan térkő lesz majd. A sínekről a területi igazgató elmondta, ezek szakítószilárdsága rendkívül magas, egy fokozattal magasabb annál is, amit a fővárosban építenek be, a kanyarokban pedig egy speciális koptatóréteggel is megerősített. Azon sem kell meglepődni, hogy az újonnan lefektetett sínek barna színűek, az enyhe rozsdát a szállítás közben kapta meg, ha a villamosközlekedés elindul, akkor tűnik majd el róla, és lesz „normál acél” színű. A sétálóutcán egy plusz gumipaplant is kap majd a pálya az ágyazati réteg alá, ez az úgynevezett úsztatott pályatest, amely a rezgések teljes elnyeléséhez szükséges.

villamospalya_epul3.jpg

Erdős Tamás mutatja a speciális gumiágyazást.

A beruházás megkezdése előtt, és közben is folyamatos zajszint méréseket végeznek, amelyet a beruházás végén is megtesznek, hisznek az új pálya elkészültével ennek az értéknek csökkennie kell. A projektben útépítés nem szerepel, a pálya aszfaltkapcsolatát az úttesttel mindenhol elvégzik. A megállók teljes hosszában viszont újraaszfaltozzák az úttestet is, mivel az új peronok szélesebbek lesznek, mint a régiek.
Augusztus végére az autóforgalom számára már szeretnék visszaadni a Baross és Thököly közti szakaszt, villamos azonban még nem fog járni, erre csak akkor kerül sor, ha a teljes pálya elkészül a meghosszabbítással együtt.

Fotók ITT!

Videók az építkezésről:

Épül az új villamospálya 1.

Épül az új villamospálya 2.


Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2024-04-29 (Hétfő)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!