Közélet

Miskolc tortája Budapesten, növekvő vendégéjszakák itthon

2014-02-25 16:20

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE miskolc_torta_140222_fkcs_31.jpg

A hét második felében debütál a nyilvánosság előtt Miskolc tortája és új turisztikai imázskiadványa – méghozzá az év legnagyobb szakmai rendezvényén, a február 27–március 2. között megrendezendő budapesti Utazás kiállításon. A KSH legfrissebb adataiból pedig az derült ki, hogy 2013-ban Miskolc volt a régió második legnagyobb árbevételt magáénak tudható turisztikai desztinációja.

A turisztikai szolgáltatók véleménye alapján döntött úgy a miskolci turisztikai desztináció menedzsment (TDM) szervezete, a MIDMAR, hogy az elmúlt évhez hasonlóan az Észak-Magyarországi régió standján jelennek meg.

– Az Utazás kiállításnak jelentős az imázsépítő hatása, ezért is kell ott Miskolcnak megjelennie. És természetesen azért is ott kell lennünk, hogy a szakma és a szakmai média megtaláljon minket, erősíthessük velük kapcsolatunkat. Ugyanakkor a kiállítás közvetlen marketingértéke kisebb. Ezért is választottuk az olcsóbb, de mégis hangsúlyos megjelenést a régió standján – beszélt a szakmai indokokról Nagy Júlia TDM menedzser.

Három Miskolc-pult várja majd a szakmai és az érdeklődő nagyközönséget: az egyik a Barlangfürdőé, a másik az idei, egyetemi-miskolctapolcai EFOTT-é, a harmadik pedig a város teljes turisztikai kínálatáé. A szakmai napon ott lesz a KultMix, vasárnap pedig a TDM-taggá vált Harsány mutatkozik be. És lesz két nagy „miskolci premier” is.

– Itt mutatkozik be öt nyelven megjelent imázskiadványunk, új turisztikai kiadványsorozatunk első darabja – amiben nagyon sok munkánk van, és nagyon büszkék vagyunk rá. Csütörtökön és pénteken pedig a szakmai és médiapartnerek Miskolc tortáját is megkóstolhatják. Valamivel hamarabb, mint a legtöbb miskolci, hiszen a Miskolc Kávézóban várhatóan a jövő héttől lehet majd kapni – mondta a bemutatkozásról Nagy Júlia.

A kiadványsorozat további darabjai a debreceni, illetve a miskolci utazási kiállításon debütálnak márciusban. Nagy Júlia hangsúlyozta: olyan helyeken jelennek meg a miskolci turisztikai kínálattal, ahol valóban el tudják érni a potenciális vendégeket. Minden megjelenés hatását mérik, és az eredmények alapján határoznak a folytatásról.

turizmus_imazskiadv_2014.jpg

Miskolc turisztikai eredményeiről sokat megtudni a KSH múlt hétvégén közzétett adataiból is. Ebből többek között kiderül, hogy 2013-ban Miskolc kereskedelmi szálláshelyeinek összes bruttó árbevétele több mint 1 milliárd 707 millió forint volt, amivel Eger után a régió második legnagyobb árbevételt magáénak tudható turisztikai desztinációja.

Nemcsak a bevételek, hanem a vendégéjszakák számát nézve is a második legnépszerűbb Észak-magyarországi város Miskolc, hiszen a kereskedelmi szálláshelyeken 119 567 vendég összesen 261 558 vendégéjszakát töltött el. Ez a vendégek számát tekintve a 2012-es évhez viszonyítva 6,1 százalékos növekedést jelentett. A vendégéjszakák száma pedig 17 936 éjszakával (7,36 százalékkal) nőtt. Ezen belül is a belföldi forgalom nőtt jelentősen, 12,05 százalékkal. A belföldi vendégek átlagosan 2,1 napot töltöttek Miskolcon, míg a külföldiek 2,4 napot.

– Nagyon nehéz az átlagosan itt töltött idő számait feljebb tornázni, hiszen amíg például a tapolcai vendégek közül sokan jönnek egy hétre, hiszen kezeléseket is igénybe vesznek a fürdőben, addig a belvárosi szálláshelyeken sok az egy-egy éjszakát itt töltő üzleti vendég, így a számok kiegyenlítik egymást – reflektált az utóbbi adatokra Nagy Júlia.

A külföldi vendégek száma alapján is a régió második legnagyobb forgalmat magáénak tudható desztinációja Miskolc. 21 641 külföldi vendég összesen 52 605 vendégéjszakát töltött el itt 2013-ban. Mivel a külföldi forgalom egy jelentős részét az üzleti turizmus adja, ez az új ipari beruházások elindulása miatt 2014-ben valószínűleg jelentősen nőni fog. Ezzel párhuzamosan pedig a TDM az egészségturisztikai szolgáltatások iránt érdeklődő, elsősorban lengyel és orosz vendégek számára összeállított csomagajánlatokkal és az erre épülő reklámkampánnyal igyekszik a külföldi vendégéjszakák számát bővíteni.
Érdekes adat lehet az is, hogy Miskolcon az egy főre jutó bruttó szállásdíj átlaga 14 281 forint volt – amely 1505 forinttal magasabb, mint Eger szálláshelyeinek átlagára.

2014-ben a miskolci TDM egyik legfontosabb célja a kapacitás-kihasználtság növelése. Szerencsére ebben az évben már számos új és megújult attrakció is segíti ezt a munkát, amihez kapcsolódva a TDM csomagajánlatokkal, egynapos csillagtúrákkal, garantált városnézésekkel, valamint gyalogos és kerékpártúrákkal várja a vendégeket.

Cs. M.




Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2022-07-03 (Vasárnap)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!