Közélet

Ismét éjjel érkezett – már két új Skoda rója a miskolci síneket

2013-08-21 09:13

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE masodik_villamos_130820ml_7.jpg

Augusztus 20-án, nemzeti ünnepünk éjjelén érkezett meg Miskolcra a második új Skoda gyártmányú villamos. A jármű érkezését ezúttal is nagyon sokan kísérték figyelemmel a városhatártól, és a telephelyen is videózták, fotózták a történelmi pillanatot.

Miskolc második új villamosa Bánrévén keresztül lépett be az országba, és a Szentpéteri kapu felől érkezett Miskolcra, majd a városon át az MVK Zrt. telephelyére (ismeretes, az első villamos még másik útvonalon, az M30-ason érkezett, és a Keleti kapuban lépte át a városhatárt).

masodik_villamos_130820ml_4.jpg

Sokan fogadták

Mivel az első Skoda érkezését kiemelt figyelem kísérte, rengetegen gyűltek össze az érkezési útvonalon és a telephelyen, ezért az MVK megismételte a júliusi akciót és ismét kinyitotta telephelyének kapuját, így az érdeklődők újra részesei lehettek annak a felejthetetlen élménynek, ahogy Miskolc új villamosa a szállító trélerről a telephely sínpárjára állt. Érdeklődőből pedig ezúttal sem volt hiány, akárcsak másfél hónapja, most is sokan várták a trélert (és rajta a szerelvényt) a város több pontján, illetve a Szondi utcai telephelyen is.

Egyébként, ez, a tegnap éjjel másodikként érkezett Skoda volt a legelső 26THU3 típusú szerelvény, melyet a pilseni gyárban összeraktak, ez kezdte meg a próbafutásokat Pilsenben, ezt mutatták be a cseh szakemberek a sajtónak június elején, így azok a képek, melyeket olvasóink láttak a minap.hu-n – értelemszerűen – erről a villamosról készültek.

masodik_villamos_130820ml_6.jpg

Az első lassan próbaútja felénél


Mint arról a minap.hu korábban beszámolt, az elsőként érkezett villamos július elején kezdte meg tízezer kilométeres próbafutását a miskolci villamospályán. A szerelvény a 10 000 kilométerből már több mint 4000-et teljesített a hatóság által előírt terhelési feltételek mellett. A terheléses vizsgálat – illetve a terheléssel rótt körök azt jelentik, hogy a villamosnak három, különböző terhelés mellett kell teljesítenie az előírt kilométereket. Például jelenleg 15,4 tonna súly van a villamoson, ez azt imitálja, hogy a járművön minden férőhely foglalt, négyzetméterenként 4 fő áll rajta, és személyenként 74 kilóval számol az előírás.

A második új villamost is fogják tesztelni a következő hetekben, mind a telephelyen, mind pedig a pályán. Ha a tesztek sikerrel járnak, akkor indulhat el az eljárás, melynek végén – várhatóan novemberig – a végleges típusengedélyt kézhez kaphatja az MVK Zrt., utasokat azonban csak a Tiszai pályaudvari sínpárok, illetve váltók cseréje után, év végén szállíthat majd leghamarabb.

ujvillamos_proba_mvk.jpg

Kiemelt biztonság

Miskolc városa a Zöld Nyíl villamosprojekt keretein belül összesen 31 új, Ganz-Skoda típusú villamost szerez be. Az új miskolci 26THU3 típusú Skoda villamoson 56 ülőhely van, de állóhelyekkel együtt összesen több mint háromszáz embert lesz képes szállítani (összehasonlításképpen, a most futó legnagyobb villamosaink, a Tátrák 48 ülőhellyel és 187 állóhellyel rendelkeznek, tehát valamivel több, mint 200 utast tudnak befogadni). A járművek gyártásakor speciális igény volt egyébként a nagy befogadóképesség (32,1 méter hosszú és 2,65 méter szélesek), illetve a gyors utascsere – utóbbi érdekében a két oldalon összesen 12 ajtóval (8 dupla, 4 szimpla) rendelkeznek az új járművek. Az utasok mellett a járművezető is kiemelt biztonságban lesz, a vezetőfülkét úgy alakították ki, hogy nagyon jó belőle a kilátás, illetve esetleges baleseteknél elnyeli az ütközési energiát.

masodik_villamos_130820ml_9.jpg

A korábbi teljes, Tiszai pályaudvar–Diósgyőr közötti, 9,6 kilométer hosszúságú villamospálya, illetve a forgalmi, javítótelepi és bekötővágányok és azok tartozékainak komplett rekonstrukciója már megtörtént. A villamoshálózat 1,5 kilométerrel meghosszabbodott, megépült a Diósgyőr–Felső-Majláth vonal. Ehhez kapcsolódóan megvalósult az utasperonok, a meglévő végállomási épületek ki- és átalakítása, a jelző-, biztonsági eszközök megújulása is. Az új és modern villamosok fogadásához a korábbi javítócsarnokot és a karbantartóbázist is teljesen felújították.

Tajthy Á.
Fotó: Mocsári L.



Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2024-04-25 (Csütörtök)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!