Közélet

Zöld Nyíl: folytatják a felújítást, javítják a hibákat

2011-01-19 09:51

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE pogmeg.jpg

Hamarosan folytatódnak a Zöld Nyíl miskolci villamosprojekt kivitelezési munkálatai. A téli időszakban azonban – december közepe óta – folyamatosan közlekedett mindkét viszonylaton a villamos, ezért a következő lépéseken túl kíváncsiak voltunk arra, hogy milyennek ítélik az új pályát az MVK Zrt. munkatársai, akadnak-e kivitelezési hibák, illetve mikor tudják befejezni a munkákat.

– Az idei feladatok ütemezése és a villamospótlózás szervezése már folyamatban van, jelen állás szerint, amint az időjárási viszonyok engedik, a kivitelező megkezdi a munkát – mondta el a minap.hu-nak Csontos Ágnes, a közlekedési cég projektmenedzsere. Mint megtudtuk, az MVK Zrt. egyébként már korábban, az építkezési szünet megkezdése előtt javaslatot tett a kivitelezőnek az ütemezésre és a villamospótló útvonalakra vonatkozóan. Ezzel kapcsolatban múlt év novemberében három lakossági tájékoztatót is tartottak, melyek témája kifejezetten a Győri kapui terület volt.
– Az elsődleges cél most az, hogy január végére, február elejére kialakuljon a végleges és mindenki által elfogadott ütemterv és villamospótló rendszer, ugyanis csak így tudjuk időben megkezdeni az utasok és a lakosok tájékoztatását a pályaépítéssel és a forgalmi változásokkal kapcsolatban – emelte ki Csontos Ágnes.

Egységes, véleményezett megállók

Bár a pálya - a felújított szakaszon - már közel készen van, a munkák azért még itt is folytatódnak a még megmaradt oszlopok eltávolításával, és megújult megállók befejezésével. A selyemréti mintamegállóban decemberben már elkészült a fedett váró, ám az utastájékoztató eszközök, kamerák, segélyhívók, korlátok, virágládák kihelyezése még a következő hetek feladata. Ezeket január utolsó hetében véleményezik az érintettek (többek között a Nemzeti Közlekedési Hatóság, a vakok és gyengénlátók szervezetei vagy az önkormányzat), és csak a mindenki által elfogadott végleges verzió kialakítása után épül meg a többi megálló.

pogmeg_1.jpg

– A mintamegálló egyik szerepe az, hogy meglássuk az esetleges hibákat, és a szükséges módosítások elvégzése után, ezek figyelembevételével építsük meg a többi megállót – hangsúlyozta a projektmenedzser.

Olvasóink arra is kíváncsiak voltak, hogy visszakerülnek-e a Széchenyi utcára, a kilencvenes évek végén kihelyezett, a századelejivel csaknem megegyező megállótáblák, melyeket november eleje óta egyszerű „mezei” társaik helyettesítenek.
– A tervezővel történt egyeztetés alapján nem ezek kerülnek vissza, mivel az új megállók egységes arculattal rendelkeznek, ennek megfelelően a táblák is ehhez illeszkednek majd – tájékoztatta portálunkat Csontos Ágnes.

Szükséges rossz a „pogácsasor”

Ha van eleme a villamosprojektnek, ami igazán nagy felzúdulást keltett, akkor az egészen bizonyosan a városlakók által csak betonpogácsáknak csúfolt gömbsüvegsor a pálya szélén. Csontos Ágnes ezzel kapcsolatban elmondta: nem értik az elégedetlenséget, hiszen a statisztikáik nem azt mutatják, hogy ez komoly gondot okozna. Sőt, a cég statisztikái szerint a gömbsüvegsor kiépítése előtt, 2008-ban 35 olyan baleset történt, ami a villamos elé kanyarodásból származott, 2009-ben pedig 29.
– A baleseti adatok szerint 2008-ban 14 eset, 2009-ben pedig 8 eset történt a Bajcsy–Zsilinszky utcán. A villamosforgalom újraindítása óta nem történt ilyen baleset az érintett szakaszon, viszont az MVK Zrt. kezdeményezte, hogy a Bajcsy–Zsilinszky utca ne legyen vizsgaútvonal, pontosan azért, hogy a tanulóvezetők ne lassítsák a forgalmat – szögezte le a projektmenedzser. Ez utóbbi módosítási kérelemmel kapcsolatban egyébként a december 21-ei közmeghallgatáson érkezett kérdés mellett más megkeresést nem kaptak sem a Közönségszolgálati Irodán, sem más fórumon keresztül, ami a cég szerint annak jele, hogy az autósok megszokták az új rendszert, és fegyelmezetten közlekednek.

pogmeg_2.jpg

Csontos Ágnes egyébként az is elmondta: nem „jókedvükből” létesítették a gömbsüvegsort, hanem – mint azt folyamatosan hangsúlyozták az elmúlt időszakban – Európai Uniós elvárás a menetidő csökkentése. A süvegsor abban segít, hogy az érintett szakaszokon valóban előnye legyen a villamosnak, engedélyezése pedig nem a sávok számától, hanem az út szélességétől függ, aminek a miskolci érintett szakaszok megfelelnek. Ráadásul a miskolci gömbsüvegsor csupán hét centiméter, a budapesti szabvány ennél nagyobb, kilenc centis.
 
Kíváncsiak voltunk arra is, hogy az elmúlt időszakban tapasztaltak-e hibákat a már felújított szakaszon. A projektmenedszer elmondta: az MVK Zrt. pályakarbantartó munkatársai is folyamatosan jelzik az ilyen típusú hibákat a kivitelezőnek, akik intézkednek, folyamatosan javítják a beérkezett hibákat.  
– Kaptunk a Közönségszolgálati Irodán keresztül is hasonló észrevételt a városlakóktól is, ezeket is felmértük, és amennyiben tényleg hiba, azonnal intézkedett is a kivitelező – tette hozzá.

Az új pályaszakaszon – többek között – volt síntörés is, ám a projektmenedzser megnyugtatott: ez gyakran fellépő hiba a pályarekonstrukciók esetében, a kivitelezés ugyanis eltérő hőmérsékleti körülmények között történik.

Tajthy Á.

Fotó: Mocsári L.


Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

  • 2011-01-19 20:00

    Tajthy Ákos

    Rákérdezek, megírjuk!:) oksi?
  • 2011-01-19 17:08

    Istike

    Az újgyőri főtérröl beszélek !
  • 2011-01-19 17:05

    Istike

    Várható e változás /gyalogos aluljáró /avagy minden marad a jelenlegi formában balkáni állapotoknak megfelelően a XXI.sz.elején ?

Miskolc TV mai műsora

2024-05-04 (Szombat)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!