Miskolc anno
A Tiszai pályaudvar – akkor és most…
2013-02-16 14:45
1859. május 22-én adta át a Tiszavidéki Vasúttársaság a miskolci „indóházat”, vagyis a pályaudvart, amely 1901-ig szolgált, akkor lebontották. A helyén emelt új pályaudvari főépület déli, belső homlokzata látható képünkön.
A „felvételi épület” előtt három sínpárt építettek ki a személy- és tehervonatok, illetve az álló kocsik számára. A vágányok fölött egy 114 méter hosszú, úgynevezett személycsarnok állt, amely fából ácsolva, csarnokszerű fedelet és kialakítást kapott. Tűzveszélyessége miatt a facsarnokot 1909-ben lebontották. Több mint fél évszázadon át az utasok a sínek között közelítették meg a már több irányba induló személyvonatokat. Az 1960-as években történt az addig eltelt évszázad legnagyobb átalakítása. Ekkor épült meg az aluljáró, amelyen nemcsak a vágányokat lehetett megközelíteni, hanem a pályaudvartól kerítéssel elválasztott szerelőcsarnokot is. A 8 méter széles utasaluljáróból nyolc sínpárhoz, vagyis a szigetperonokhoz lehet eljutni. A „beton-peronokat” 1964. december 3-án adták át, ezeket használjuk jelenleg is.
(Dobrossy István szövege és képeslapja, Mocsári László fotója)
Az értékeléshez be kell jelentekeznie.
Miskolc TV mai műsora
2024-09-21 (Szombat)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!
Hozzászólások
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.
Legyél te az első hozzászóló.