Miskolci Turisztikai Kft.

„Imázscsere” folyamatában, együttműködéssel

2012-09-16 10:18

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE szentistvan_ter_1.jpg

Régiónk a harmadik leglátogatottabb az országban, 2011-ben 5,6 százalékkal nőtt Miskolcon az évi összes vendégéjszakaszám az előző évhez képest, megötszöröződött a Turisztikai Kft. külföldről érkező vendégeinek száma. Ezek a pozitív eredmények azonban csak az út elejét jelentik, derül ki Czinkné Sztán Anikónak, a Miskolci Turisztikai Kft. ügyvezetőjének szavaiból.

– Milyen eredményeket könyvelhet el magának Miskolc a turisztika területén az elmúlt évből?
– A legfontosabb feladatunk, hogy a városunkról kialakult „ipari város” imázsra rácáfolva megmutassuk fontosnak tartott értékeinket az ide látogatók számára. Miskolc természeti és kulturális, valamint építészeti értékekben nagyon gazdag, nem is beszélve a gasztronómiai és zenei fesztiváljainkról. Már 2011-ben is növeltük, 2012-ben pedig megtöbbszöröztük azon kiállítások, rendezvények számát, ahol Miskolc jelen volt turisztikai kínálatával és megmutatta önmagát. 2011-ben a keleti kapcsolatok erősítését, míg 2012-ben a német vonal kiépítését indítottuk el. Ennek eredményeképpen az elmúlt bő másfél év alatt a Turisztikai Kft.-nél megháromszoroztuk a külföldi beutaztató partnerek számát, és ennek köszönhetően megötszöröztük a Turisztikai Kft. külföldről érkező vendégeinek számát is. Legjelentősebb beutaztató országaink Lengyelország, Ukrajna, Csehország, Szlovákia és Románia. Természetesen számunkra a belföldi, hazai vendég is nagyon fontos, ezért arra törekszünk, hogy ezen a területen is növeljük a vendégforgalmat és a nálunk töltött vendégéjszakák számát, amely 2010/2011. viszonylatában 3 százalékos növekedést mutat. Bármennyire meglepő, Miskolc 2010/2011. évi összes vendégéjszaka szám növekménye 5,6 százalék, ami meghaladta nemcsak néhány turisztikailag kiemelt és elismert városét is, de még az országos átlagot is!

– Hogyan tud a város az eredményeken tovább javítani?

– Ennek a pozitív folyamatnak a megtartásához természetesen szükségünk van nemcsak a turisztikai szolgáltatókra, de a miskolci lakosság partnerségére is! A Miskolcra látogató turista vendégként kell, hogy érezze magát az utcán és a szolgáltatónál egyaránt, és számunkra megtiszteltetés kell, hogy legyen, hogy úti céljaként városunkat választotta.
A város vezetése a turisztikai fejlesztések támogatásával, megvalósításával, valamint a turisztikai szakma, szakmai kérdésekbe való bevonásával tudja leginkább támogatni a fejlődést, az eredmények megtartását. Ezt a célt szolgálja az új TDM szervezet, a MIDMAR Nonprofit Kft. is. Az eredmények magtartását, javítását természetesen erősen befolyásolja a külső gazdasági környezeten felül a régió turisztikai vonzereje, kínálata is. Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hiszen Budapest és Balaton után régiónk a 3. leglátogatottabb, annak ellenére, hogy az országos turisztikai reklámkampányok 90 százalékban az első két területre korlátozódnak.

– Hogyan tudja Miskolc még eredményesebben megmutatni értékeit, és azokat „eladni”?
– Van egy olasz hegyi falucska, amely a citrom termeléséről híres, és a citromra alapozva tudtak életben maradni és fejlődni hosszú évszázadokon keresztül. Kiválóan élnek ezzel a lehetőséggel! Minden helyi termékükben, a szuveníreken, a helyi rendezvényeken, de még a középületeken is megjelenik a citrom valamilyen formában, ezzel is sugallva ennek az egyszerű gyümölcsnek az itt lakók életében betöltött jelentőségét. Ez is mutatja, hogy mennyire fontos például egy egységes arculat, üzenet kialakítása, hiszen ez is kulcsa lehet annak, hogy Miskolc mennyire tudja magát sikeresen megmutatni, eladni. Ezzel „üzenhetünk” az ide látogató vendégnek, megmutathatjuk számukra, hogy kik vagyunk, és mit akarunk, milyen értékeket hordozunk, milyen hagyományokat őrzünk.

menjunk-vilagga-120329ml_68.jpg

Bárdos István, a Szerviz Iroda vezetője és tulajdonosa, az Utazási Kiállítás szervezője azt mondja, egyes települések olyan helyzeti előnyre tettek szert az elmúlt években a turizmus terén, amit nem egyszerű behozni. Az elmúlt egy-két évben nőtt a belföldi turizmus volumene, ugyanakkor csökkent bizonyos „klasszikus” célvárosokban a vendégéjszakák száma, mint amilyen Hajdúszoboszló, Siófok vagy éppen Sopron. Ez az átrendeződés lehetőséget adhat Miskolc számára is. Ezzel kapcsolatban a szakember azt mondja, nem reménytelen a helyzet, de több éves lemaradásban vagyunk.

A mostani irányt jónak tartja, sikeresen ismerték fel, hogy nagyrendezvényeket kell csinálni, pozitív a Miskolczi Vásár, jó volt a sörfesztivál, jó a többi fesztivál is, és a további kezdeményezések. Véleménye szerint most már az olyan attrakciókra kell koncentrálni, amelyekre spontán mennek be az emberek, ilyen lehet például a fürdőfejlesztés. Ahogy Bárdos István szerint Miskolctapolca fejlesztése is megkerülhetetlen a turisztika tekintetében. De van több attrakciója is a városnak, a szakember szerint pedig a fejlesztési, együttgondolkodási feladatok mottója lehet a következő években, hogy miként tudják ezeket összekötni, és a turistákat rávenni, hogy ne csak egy látnivaló miatt jöjjenek Miskolcra, hanem többet is végiglátogassanak. Pozitívumként említette még a konferenciaturizmust, amelynek pár éve még nem volt meg a kellő háttere Miskolcon, mostanra azonban egyre nagyobb számban ad otthont városunk nagy konferenciáknak is.

minap.hu



Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2024-05-03 (Péntek)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!