Városinfó

MVK: március 1-jétől új menetrend, új hálózat, új járatok

2012-02-24 12:00

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE mvk_buszvill_120224_ja_1.jpg

Másképp járnak a buszok és a villamosok március 1-jétől Miskolcon – megszavazta ugyanis csütörtökön az erről szóló javaslatot a városi közgyűlés. A változásokat – melyektől a cég mintegy 300 millió forintos megtakarítást vár éves szinten – szinte mindenkinek szoknia kell majd, mert bár az MVK ellátási területe nem változik, a járatok közül viszont csak kevés mondhatja majd el magáról ugyanezt.

Braun Csaba, az MVK Zrt. marketingosztály-vezetője a változásokat ismertető sajtótájékoztató elején arról beszélt, hogy az intézkedéssel a fő cél a gazdálkodási egyensúly megteremtése volt, illetve az, hogy a szállítási teljesítményt, az utazási igényekhez igazítsák.
– A március 1-jén életbelépő változásokat alapos előkészítő munka, utasszámlálások előzték meg, és mind az utasok, mind az önkormányzat, mind pedig a képviselők észrevételeit meghallgattuk, és felhasználtuk az új hálózat tervezésekor – mondta Braun Csaba.

Az MVK Zrt. álláspontja szerint a hálózati változások után nem változik a lefedettség, az ellátási terület, ráadásul bizonyos területeken hosszabb vonalakat hoznak majd létre, ezáltal átszállás nélküli utazást biztosítanak majd a jelenleginél nagyobb területen. Ez egyébként mind az utazóközösség, mind pedig a városvezetés igénye is volt.

A városlakóknak háromféle módosítással kell számolniuk. Az 1A-s, 12-es, 19-es, 21-es, 22-es, 31-es, és a 34-es autóbuszoknak a menetrendje és az útvonala is változik (itt megjegyzendő, hogy a 34-esnek egészen konkrétan úgy, hogy újraindul), az 1-es, 2-es villamosnak, valamint az 1-es, 2-es, 3A-s, 4-es, 6-os, 14H-s, 16-os, 35-ös, 38-as és a 67-es autóbuszoknak pedig csupán a menetrendje változik. A harmadik változás, hogy indulnak új viszonylatok is: a villamos esetén ez a 0-s jelzésű, a buszoknál pedig a 20-as és a 21B-s lesz.

Villamosok

A villamosok esetén is jelentős lesz a változás. Hétköznapokon nem változik a járatsűrűség, sem az 1-es, sem pedig a 2-es járatok esetén. Aztán ezzel a változatlanságnak vége is, a hétvégét ugyanis alaposan átalakította az MVK Zrt. A hétvégi villamosközlekedésben külön menetrend lesz érvényes mindkét napra.
– Az utazási igényeknek megfelelően gyakrabban jár az 1-es villamos szombaton, míg ritkábban, vasárnap (csúcsidőben 10 percenként) – mondta Braun Csaba. A 2-es villamos viszont hétvégén nem közlekedik, helyette 0-s villamos fog járni a Vasgyár – Újgyőri főtér –Vasgyár között, mégpedig úgy, hogy minden második 1-es villamoshoz kapcsolódik majd egy nullás. Ennek megfelelően – értelemszerűen – más-más menetrendje lesz a körjáratnak szombaton és vasárnap is.

mvk_buszvill_120224_ja_4.jpg

Csontos Ágnes, MVK Zrt. PR-főmunkatársa elmondta, márciusban – az időjárástól függően – újraindulnak a peronépítések, ezek valószínűleg megbolygatják az új rendet a villamosoknál, erről részleteket azonban csak később tudnak majd közölni az utazóközönséggel. 

1, 1A

Az 1A-s autóbuszok a Tiszai pályaudvar és a Diósgyőri Gimnázium között közlekednek. Braun Csaba közlése szerint azért nem Felső-Majláthig jár, mivel január közepe óta az 1-es villamos is eddig közlekedik. A korábbi végállomásra, villamossal, vagy az 1-es autóbusszal lehet majd eljutni, utóbbi továbbra is a Majális-parkig jár. Az 1-es buszok csúcsidőben 15 percenként járnak, völgyidőben 30 percenként, az 1A pedig csúcsidőben 20, azon kívül félóránként.
– A közgyűlésen a hálózatról szóló javaslathoz egyébként egyetlen képviselői indítvány érkezett. Seresné Horváth Zsuzsanna az 1-es busz járatsűrűségével kapcsolatban kért módosítást – mondta az osztályvezető. Hozzátette, az 1, 1A buszok átszervezésével azonban az volt a cél, hogy az utasok minél nagyobb arányban válasszák a villamost, hiszen a villamosprojekttel vállalta az MVK a párhuzamos buszközlekedés felszámolását, amire azonban csak az új járművek érkezését követően lesz mód.

2, 12, 20, 22

Hosszú évek után ismét a Repülőtér és az Egyetemváros között fog járni a 12-es autóbusz, és a 22-es csak annak betétjárata lesz. A 2-es busz útvonala nem változik, viszont a fent említett vonalak mindegyike csak munkanapokon, akkor is csak napközben fog járni.
– Hétköznap este kilenc után és hétvégén a 20-as busz jár a Repülőtér és Tapolca között, de úgy, hogy betér a Búza térre és megáll a 2-es busz felszállóhelyén, valamint érinti az Egyetemvárosban a kollégiumi és az Olajkutató megállóhelyeket – hangsúlyozta Braun Csaba. Mint mondta, mindez munkaszüneti napokon néhány fordulóval több buszt jelent a vonalon Tapolca felé, valamint a 20-as busz közvetlen, átszállás nélküli eljutást biztosít Tapolca, az Egyetemváros, a Búza tér és a Repülőtér közötti szakaszon.

mvk_buszvill_120224_ja_2.jpg

19, 67

A Komlótető jobb kiszolgálása érdekében a két helyi járatot is átalakította az MVK, az önkormányzati képviselővel egyeztetve. A 19-es járatok ennek megfelelőn az Újgyőri főtér irányába a Komlóstető és a Hengerész utcák érintése után a 67-es útvonalán járnak majd, a Láditelep utcán. A Diósgyőri Kórházba, korábban a 19-es busszal lehetett eljutni, ez most úgy változik, hogy a 67-es busz aláhúzott járatai fognak elmenni a kórházhoz, más időszakban pedig a két járatról a Vasgyári temetőnél a 29-esre kell majd átszállni.
– A változások következményeként a Komlóstetői Általános Iskola elérése is változik busszal. Iskolaidőszakban reggelente egy-egy járat továbbra is a 19-es busz régi útvonalán jár majd – mondta Braun Csaba. Az osztályvezető kiemelte, Komlóstetőnek így javul az ellátottsága, a Lomb utcai végállomásig napi 12 fordulóval többet indítanak március 1-től.

31, 34, 38

A 31-es járat a jövőben nem jár be az Egyetemvárosba, végállomása az Avas városközpontnál lesz. Ennek megfelelően az egyetemre az Avas II-es ütemből, illetve az egyetemről a Tiszai-pályaudvarra csak átszállással lehet eljutni.

A 34-es busz újraindul az Avas városközpont és a Bodótető között, igaz csak néhány járat a reggeli és a délutáni csúcsidőszakban, indító végállomásra továbbra is az Arany János utcán lesz, és nem is a korábbi „hosszú 34-es” útvonalán jár, az Ifjúság utcán megy majd fel az Avasra, és a Sályi utcán jön le.
– Ezen kívül a 38-as buszok továbbra is a Tampere és a Bodótető között közlekednek az elmúlt félévben megszokott módon, viszont éppen emiatt, hogy a 38B helyett 34-es jár más útvonalon, a 38-as menetrendje is változik – mondta Braun Csaba.

21, 21B, 33

Ismét a Tiszai pályaudvarról indul a 21-es busz, mely egyben kiváltja majd a 33-as buszt is azzal, hogy az Üveggyár érintésével közlekedik márciustól (az aláhúzott járatok ráadásul a Lidl áruház érintésével, éppúgy, mint jelenleg a 33-as). A 21B-s pedig az előző járnak a betétjárata lesz, a Szondi György utcáról indul, viszont kizárólag munkanapokon, munkaszüneti napon a 21-es busz érinti a megállót, de bejelentkezéses alapon.
– Ez Miskolcon még egy új módszer, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy munkanapokon a bekeretezett járatok, hétvégén pedig az összes 21-es busz igény esetén érinti a Szondi György utcát. Ha oda akar menni bárki, a szándékot a járművezetőnél kell jelezni a Tiszai pályaudvaron, a Szondi György utcán felszállók pedig az MVK Zrt. telephelyének portaszolgálatánál jelezhetik utazási szándékukat, a Tiszai pályaudvarról való meghirdetett indulási idő előtt legalább 10 perccel – magyarázta az új rendszert Braun Csaba.

Változások egyéb járatoknál

Változik a 3A-s, 4-es, 6-os, 16-os, 14H-s, és 35-ös járatok fordulószáma is, emiatt mindegyik viszonylat esetén új menetrendet vezetnek be. A 35-ös buszoknál reggel 7 és 8 óra között változatlan marad a követési idő, egyébként viszont ritkítják a járatot. Ritkítják a 3A-s, a 6-os, a 16-os buszokat is, előbbi 8-10 percenként fog indulni, míg az utóbbi kettő pedig 20-30 percenként. A 14H-s buszt hétvégén ritkítják, 15 perc helyett csak 20 percenként fog indulni. A 4-es járaton kizárólag szóló buszok közlekednek majd, ezért egész nap folyamán 3 fordulóval több fog indulni.

mvk_buszvill_120224_ja_6.jpg

A márciusra átnyúló egyvonalas bérletek esetén az érintett, új, vagy új útvonalon járó buszok érintett szakaszain elfogadják a korábbi járatokra megváltott bérleteket is. Erről részletesen a cég honlapján a www.mvkzrt.hu oldalon tájékozódhat.
–A kiegészítő menetrendkönyvet, melyben a módosult járatok menetrendje szerepel, február 27-től lehet átvenni a jegypénztárakban, természetesen díjmentesen – tette hozzá Braun Csaba.

Az osztályvezető hangsúlyozta azt is, hogy március 1-jén, és az azt követő napokban a cég szakemberei fokozottan figyelni fogják a közlekedést a városban, és amennyiben szükséges rásegítő járatokat indítanak a problémás szakaszokon, illetve néhány hét elteltével elképzelhető korrekció ott, ahol folyamatos a gond.
–Módosítás viszont a megtakarítás kárára nem lehetséges, tehát amennyiben valahol adunk, úgy máshol kell majd elvenni – mondta Braun Csaba. Hozzátette, ez a menetrend nyárig, a szokásos nyári menetrendváltásig lesz érvényben, a változások az éjszakai járatokat nem érintik.

Tajthy Ákos

Fotó: Juhász Ákos




Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

  • 2012-02-24 15:36

    hatodikavan

    Igazán gondolhattak volna a levelezős hallgatókra és persze az oktatókra is, hiszen hétvégén a 20-as csak érinteni fogja az egyetemet, mert csak a kollégiumnál áll meg és nem mindenki jár kocsival. Ja, hogy mindenki fiatal és edzett és rengeteg ideje [ tovább ... ]

Miskolc TV mai műsora

2024-05-19 (Vasárnap)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!