Zöld Nyíl

Szükséges volt az Újgyőri főtér átalakítása

2011-10-27 14:53

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE mvk_ujgyori_sajtaj_111027_ja.jpg

Ahogy arról tegnap már beszámoltunk, megkezdődött az Újgyőri főtér átalakítása a polgármesteri hivatal kérésére, így két sávon lehet majd kihajtani a körforgalomból Diósgyőr irányába. Csütörtökön Borsos Attila, az MVK Zrt. vezérigazgatója tájékoztatott a helyszínen a miértekről.



A vezérigazgató azzal kezdte, a Zöld Nyíl villamosprojekt célja, és lényege, hogy magasabb színvonalú közösségi közlekedés jöjjön létre Miskolcon. Éppen ezért a közösségi közlekedést részesítik előnyben az építkezések és forgalmi átalakítások során az egyéni közlekedéssel szemben, hiszen a beruházás végén – a közösségi közlekedés tekintetében – jobb helyzetnek kell kialakulnia, mint korábban volt. Az Újgyőri főtéren ugyanakkor hatalmas a gyalogos forgalom, egy nap 14 és 15 ezer közötti gyalogos halad át rajta, ami óriási kockázat baleseti szempontból. Ahhoz, hogy a kor igényeinek megfelelő intermodális központ jöjjön létre, át kellett építeni a teret. A villamos megálló sem felelt meg az alacsonypadlós járművek számára, így ezek átépítése is szükségessé vált. A lehetséges variációk megtervezésével a Novia Kft.-t bízták meg, amely egyébként helyi cég, tehát rendelkezik ismeretekkel a miskolci forgalom és közlekedés kapcsán.

mvk_ujgyori_sajtaj_111027_ja_2.jpg

2010 júniusában, a projektirányító bizottságnak a cég hat variációt mutatott be, amelyet megtárgyaltak, majd többféle szempontot figyelembe véve választották ki azt, amely végül megépült. 2010. decemberében már az új összetételű bizottság újratárgyalta a tervet és némi áttervezést kért, sőt független külső szakértő céggel is elkészítették a forgalmi szimulációt, hogy ellenőrizzék a Novia adatainak helyességét.

A teret határidőre átadták, ám az élet nem igazolta a szimulációt, aminek Borsos Attila szerint több oka is lehet, például, hogy időközben megváltoztak a városi közlekedési szokások. Megvizsgálták tehát, hogy milyen lehetőségek vannak és ennek alapján készült egy korrekciós terv, amelynek része, hogy két sávon lehet majd kihajtani a körforgalomból Diósgyőr irányába, a befelé vezető oldalon pedig két elkerülő sávot alakítanak ki. A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a forgalomirányító lámpák hangolása még nem volt tökéletes, ez most már elkészült, ami jelentősen javította a helyzetet. A friss mérések szerint csúcsidőben 34 jármű volt a legnagyobb torlódás, és maximum négy perce alatt mindenki át tudott haladni a körforgalmon. De ez is csökkeni fog az átalakítási munkák végén.

mvk_ujgyori_sajtaj_111027_ja_20.jpg

Borsos Attila hozzátette: gyorsan és pozitívan reagált mindenki az ügyben, olyan megoldás született, ami mindenki számára megfelelő. Pontos költségeket az átépítés kapcsán még nem tudott mondani, de kijelentette, ez plusz költséget a város számára nem jelent, mert a Zöld Nyíl beruházás költségeibe épül be.

Az átépítés során áthelyezik a területen a felsővezetéktartó-oszlopokat, korrigálják a Maros utca sarkán a körforgalom ívét, és sávbővítést is végeznek a megyei közútkezelő által engedélyezett módon. A Diósgyőr irányú kijárati sáv jobb és bal oldalán a zöld területből és a járdafelületből vesznek el a sávbővítés terhére. A tervek szerint az átalakítás néhány napot vesz majd igénybe, de az átadáshoz több időre van szükség.

Horváth I.

Fotó: Juhász Á.




Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2024-05-10 (Péntek)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!