Zöld Nyíl

Zöld Nyíl: összehegesztik a régit az újjal

2010-10-14 15:28

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE zoldnyil_elso.jpg

Összehegesztik holnap a reggeli órákban az utolsó sínpárt is. A műveletet a Thököly utcánál végzik majd - ott, ahol az első sínátvágás is lezajlott öt hónappal ezelőtt - tájékoztatta portálunkat a Miskolc Városi Közlekedési Zrt Projekt Igazgatósága.

A villamospálya rekonstrukciója még május 3-án vette kezdetét az első sínátvágással, melyet az MVK Zrt. vezérigazgatója Börzsei Tibor végzett el. Azóta megújult a Tüzér utca és a Thököly utca közötti pályaszakasz, és – mint arról többször beszámoltunk korábban – a tervek szerint november elejétől ismét járni fog várhatóan a villamos. Addig nagyon fontos két hét áll az MVK Zrt. és a Miskolci Zöld Nyíl 2009 Konzorcium munkatársai előtt: minden feltételnek teljesülnie kell ahhoz, hogy először próbajáratokkal majd utasforgalommal is visszaálljon a villamosközlekedés a most felújított szakaszon.
 
Az új pálya kialakítása sok változást és új elemet hoz majd a miskolci villamosközlekedésbe, ezek egy része pedig kihat majd a közúti forgalomra, hívja fel a figyelmet a Projekt Igazgatóság. Ennek egyik eleme a gömbsüvegsor kialakítása a villamospálya mentén, ami az elmúlt időszakban több kérdést és hozzászólást is eredményezett a városlakók részéről. A Projekt Igazgatóság elmondta, a lakosok ebben az esetben is csak a negatívumokat látják és nehezményezik a változást, pedig a gömbsüvegsor nem véletlenül lett a pálya mellé betervezve. A villamos projekt pályázati feltétele volt a menetidő csökkenés megvalósítása a teljes villamos pályán, a meghosszabbítással együtt. Az Európai Uniótól kapott támogatás alapfeltétele ez, a közösségi közlekedés előnybe részesítésével együtt, szemben a közúti autós forgalommal. Ahhoz, hogy ennek a feltételnek megfeleljenek, alapvető szükséglet a villamos előnyben részesítése, a pálya védelme. Ezt a célt szolgálja a gömbsüvegsor.

gombsuveg_izemize.jpg

A Projekt Igazgatóság arra is felhívta a figyelmet, hogy a budapesti példát nem lehet Miskolc esetében felhozni, hiszen a fővárosban kilenc centiméteres a gömbsüveg, a Miskolcon telepített azonban csak hét centiméter. Kialakítása a tévhittel ellentétben nem a sávok számától függ, hanem a rendelkezésre álló sávszélességtől, ami jelen esetben megfelel az előírásnak. Hozzátartozik a témához, hogy az elmúlt években számos olyan baleset történt, amikor szabálytalanul ráhajtottak az autósok a pályára és az ott közlekedő villamos elé kanyarodtak. 
 
A gömbsüvegsor tehát - mint ahogy számos európai nagyvárosban bevált és jól működik – a záróvonal fizikai megtestesülése, csak vészhelyzetben lehet ráhajtani zárja közleményét a közlekedési társaság Projekt Igazgatósága.


Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2024-04-27 (Szombat)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!