Zöld Nyíl

Zöld Nyíl: lassan véget ér az első szakasz építése

2010-10-07 16:49

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE zold_nyil_kesz2.jpg

Végéhez közelít a villamospálya első szakaszának átépítése, az emberek pedig egyre kíváncsibbak, hogy mikor állítják teljesen helyre a város érintett szakaszait és főként: mikortól jár ismét villamos a Tiszai pályaudvarra. Összegyűjtöttük a legjellemzőbb kérdéseket, és felkerestük vele a Zöld Nyíl Projektigazgatóságot. 

- A pályán folyamatosan haladnak a burkolási munkálatokkal, ezen belül a belvárosban a bazalt kockakő és pressbeton burkolat építésével – magyarázta Csontos Ágnes, a projektmenedzser. Hátra van még a vezetéktartó oszlopok egy részének beállítása, a felsővezetéki átfeszítések telepítése a Szent Anna tér és a Thököly utca közötti szakaszon, a munkavezeték kiépítése, illetve az új földkábel hálózat a régi rendszerhez való csatlakoztatása a Tüzér utcai és Thököly utcai végponton.

A projektmenedzser hozzátette: a kivitelező jelzései szerint – ha csak az időjárás közbe nem szól – tartható, az őszi menetrendváltáskor tett vállalás, azaz november elején megindulhat a felújított szakaszon is az utasforgalmat ellátó villamosközlekedés.

Egységes, de az adott területre jellemző megállók

Szintén kialakítás alatt vannak még a peronfelépítmények, esőbeállók és a megállóhelyi utastájékoztató rendszerek is. A fedett megállók pontos kinézete sokáig kérdéses volt, még korábban ötletpályázatot is kiírtak ezzel kapcsolatban. Mostanra már ez is eldőlt, pontos tervek vannak rájuk.

selyemret_villmegallo01.jpg

Mint megtudtuk fehér színű, előre gyártott, nagy szilárdságú finom betonváz keretezi majd a megállónként egyedi anyaghasználatot megjelenítő felületeket. Ezzel a vonal teljes hosszán egy egységes arculatú, de a környezethez illeszkedő peronsor jön majd létre, így a villamosra várakozók esőtől védett helyen tartózkodhatnak majd a szerelvény érkezéséig. A peronok felszereltségéhez tartozik a teljes körű akadálymentesítésen túl 21. századi igényeket is kielégítő utastájékoztató rendszer, valamint térfigyelő kamerák is lesznek.

- Mindenhol az adott helyszínre jellemző építőanyagokat használunk a kialakításkor. Így például Diósgyőrben a vár környéke miatt természetes kő, a Majláthnál növényekkel lesz befuttatva. A Selyemrét környékén üvegtégla, az Andrássyn természetes kőlábazata lesz, mindez az egységes kereten belül – mondta Csontos Ágnes. A belvárosi megállókkal kapcsolatban megtudtuk: a Centrumnál valószínű nem lesz hátoldala, hiszen itt nem kell védeni az utasokat a forgalomtól. A másik két belvárosi megállóban – a Villanyrendőrnél és a Városház téren – pedig esőbeálló nem lesz a szűk keresztmetszet miatt.

Helyreállítás: csak ami a pályaépítés miatt sérült

Sok helyen vált szükségessé a burkolat felbontása a pályabontás, majd építés miatt, ezek visszaállításának időpontjával kapcsolatban is érdeklődtünk. – A Royal közben várhatóan a hét végére visszaépítik a burkolatot, a belváros többi szakaszán a pálya  melletti vízelvezető folyókák beépítését követően állítják vissza a kövezetet – mondta a projektmenedzser.
 
Többen panaszkodtak arra is, hogy a sétálóutca burkolatát, több helyen nem megfelelő módon tették helyre, ezek a bontások azonban nem a Zöld Nyíl kivitelezése miatt történtek, ott a Mivíz Kft és a Tigáz Zrt. végzett karbantartási munkálatokat. – A projektigazgatóságnak a kivitelezés előtti állapotfelmérésnek megfelelően kell helyreállítani a burkolatot, a szóban forgó helyekkel kapcsolatban a két cégnél kellene érdeklődni – zárta a Zöld Nyíl projekt menedzsere. 

villamosss.jpg
 
Tajthy Á.


Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2024-04-27 (Szombat)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!