Zöld Nyíl
Milyen lesz az új miskolci villamos?
2010-08-12 17:15
Mint arról hét elején beszámoltunk, augusztus 7-én megjelent az Európai Unió hivatalos honlapján (TED) a Zöld Nyíl villamosjármű-beszerzés pályázati felhívása. A nyílt közbeszerzésen 31 villamosra, és az üzemeltetésükhöz kapcsolódó eszközökre kér ajánlatot az Miskolc Városi Közlekedési Zrt. (MVK) a Közbeszerzési Értesítő szerdai számában megjelent felhívás szerint.
Az új kiírás során figyelembe vették az előző, sikertelenül zárult közbeszerzési eljárás tapasztalatait, és módosították azt, a Közbeszerzési Döntőbizottság határozatában megfogalmazottaknak megfelelően egy új közbeszerzési tanácsadó közreműködésével – mondta el még hétfőn a minap.hu kérdésére Csontos Ágnes, az MVK Zrt. Projekt Igazgatósága sajtószóvivője.Az új kiírás nem közli a becsült árat, viszont részletesen írja le a műszaki jellemzőket és a szállítás ütemét, amit a szerződés aláírásától számítva ad meg. A legutolsó szállítási időpont a szerződés aláírásától számított 1064. nap.
Ajánlatot olyan cég tehet, amely az elmúlt három évben szállított legalább 15 darab légkondicionált, és legalább fele részben alacsony padlós villamost, és rendelkezik 1 darab, legalább 12 hónapig tartott karbantartási referenciával. Ezeken túl rendelkeznie kell érvényes, közúti-vasúti járműgyártásra vonatkozó, akkreditált tanúsító által kiállított ISO 9001:2000-es vagy azzal egyenértékű minőségbiztosítási tanúsítvánnyal. Az összességében legelőnyösebb ajánlat lesz a nyertes legnagyobb súllyal az ár, azt követően a járművek energiafelhasználása esik latba.
Az ajánlattételi határidő szeptember 20. Az eredményhirdetés tervezett időpontja október 20, míg a szerződéskötésé november 10.
A "Zöld Nyíl" miskolci villamosprojekt járműbeszerzésére kiírt előző tendert érvénytelennek nyilvánította május 21-én a Közbeszerzési Döntőbizottság. A bizottság akkor a határozatában megsemmisítette a bíráló bizottság döntését, amely az olasz AnsaldoBreda céget nyilvánította nyertesnek, a spanyol CAF járműgyártót pedig második legjobb ajánlattevőnek, érvénytelennek minősítették viszont a cseh Skoda és a német Siemens pályázatát. Az olasz cég esetében a szállítási határidő megadásával volt probléma (a járművek szállításának határideje túlmutatott a megadott keretidőn), a CAF pedig nem az elvárásoknak megfelelően csatolta a bankgaranciáját. Mivel a négy ajánlattevő közül a döntés értelmében egyedül a SKODA által benyújtott ajánlat minősül érvényesnek – noha a cseh cég több, mint 4 millió euróval magasabb ajánlatot tett, mint a nyertes AnsaldoBreda – az előző közbeszerzési eljárás májusban eredménytelenül zárult. (A magyar közbeszerzési törvények szerint két érvényes ajánlat szükséges ahhoz, hogy az eljárás eredményes legyen.)
A Zöld Nyíl villamosprojekt kivitelezése, a villamoshálózat fejlesztése, az új járművek beszerzése 38 milliárd forintba kerül, amelyből mintegy 34 milliárd forint az uniós támogatás, a pályaberuházás a tervek szerint 2011 végére fejeződik be. A villamospálya megújítását és meghosszabbítását a Colas-Alterra Zrt., a COLAS ÚT Zrt., a WIS Zrt. és a PENTAVIA Kft. alkotta Miskolci Zöld Nyíl 2009 Konzorcium végzi, amely a csaknem 15 milliárd forint értékű munkát pályázaton nyerte el. A régi pálya bontása és az új építése május óta folyamatosan tart, várhatóan jövő év végére ezek a munkák befejeződnek.
A programban megújul 9,6 kilométer hosszúságban a villamospálya a Tiszai pályaudvar és a diósgyőri végállomás között, innen pedig másfél kilométerrel meghosszabbítják a Felső-Majláthig.
Tajthy Á.
Az értékeléshez be kell jelentekeznie.
Miskolc TV mai műsora
2024-05-03 (Péntek)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!
Hozzászólások
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.
sumpi
sumpi
Boncsa