Videós hírek

Negyedszázados a Hungaroring - videóval!

2010-08-01 20:59

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE

Idén huszönöt éve vendégeskedik a száguldó cirkusz hazánkban. 1986. augusztus 7-10. között az első Forma 1-es magyar nagydíjon, a Hungaroringen 220 ezer néző volt kíváncsi a sebesség bajnokaira. 2010-ben a Hungaroringen Mark Webber, a Red Bull Renault pilótája győzött.

forma1_ferrarri_front.jpg

A Forma 1 legelső magyar futama pontosan és hiba nélkül pergett, negyven ország egymilliárd TV-nézője izgulhatta végig a versenyt. A Victor Vasarely által tervezett rajtzászlót az égből francia ejtőernyősök hozták.  Az első négy rajthelyről a brazil Senna, honfitársa Piquet, az angol Mansel és az előző évi világbajnok Prost rajtolt. A célban a befutás sorrendje Piquet, Senna, Mansell volt. A győztes a pályát ideálisnak tartotta, a 76 kört 2 óra 34,508 mp alatt teljesítette, ami 151,804 km/óra átlagnak felelt meg.

A sportpályát 1986. május végére el kellett készíteni. Az építők Papp István tervei alapján október 10-én Kerepestarcsa és Mogyoród között fekvő völgyben fogtak munkához a 73 hektáros területen. Az év végére a földmunkák nagy része elkészült, május elején már körbe lehetett autózni. Elképesztő gyorsasággal fejezték be a 208 m hosszúságú boxsor, a négyszintes toronyépület, a tribünök és rádiós fülkék építését. A világ egyik legszebb pályája nyolc hónap alatt készült el.

A Forma 1 nemzetközi története, röviden
Az első Formula–1-es világbajnokságot 1950-ben rendezték,[idén a 61. szezont fogják futni. A Formula–1 történelmi központja Európa, ahonnan a dohányreklámok tilalma, valamint a feltörekvő ázsiai országok gazdasági nyomása miatt kezd kiszorulni. Ma már a világ számos pontján tartanak Formula–1-es nagydíjat, többek között Malajziában, Kínában, Bahreinben, Törökországban és Szingapúrban. 2009-ben tizenhét versenyt rendeznek,[6] ebből nyolcat Európán kívül. 1986 óta 23 alkalommal rendezték meg a Formula–1 Magyar Nagydíjat, a versenysorozat eddigi egyetlen futamát, amelyet volt szocialista országban rendeztek.

forma1_regi_honda.jpg

Az autók a több mint 750 lóerős, 18 000 percenkénti fordulatra korlátozott V8-as, 2,4 literes motorok segítségével gyakran elérik a 300 km/órás sebességet, egyes kanyarokban 5 G-s erő is nehezülhet a versenyzőkre. A sportágban számos technikai újítás jelent meg története során. Az autókban a motor teljesítménye mellett sokat fejlődött az elektronika, az aerodinamika, a felfüggesztés és a gumiabroncsok. A Formula–1 a világ egyik legdrágább sportága,[a csapatok költségeit nagyrészt szponzorok fedezik. A legnagyobb befolyással a Formula–1-ben a brit Bernie Ecclestone, a Formula One Management (FOM) elnöke rendelkezik.

Nyolcvan fotó segítségével ismerhetik meg az érdeklődők az idén 25 éves Forma–1 Magyar Nagydíj történetét. A tárlat Budapesten, a Westend City Center földszintjén, a Ferdinánd téren tekinthető meg augusztus 15-ig. Hetvenkét tablón nyolcvan képen csodálható meg időrendi sorrendben  a Hungaroring története, a képeken nemcsak a régi és a korszerű autók szerepelnek, de a különböző versenyzőket is meg lehet majd nézni a fotókon.

Búzafalvi T. 




Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2024-04-20 (Szombat)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!