Zöld Nyíl

Mennyire zöld a Zöld Nyíl?

2010-05-05 15:25

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE

A Zöld Nyíl villamosprojektről rendezett fórumot kedd délután a Miskolci Ökológia Intézet, melyre meghívták a projekt irányítóit, és a város zöld szervezeteit is.

Az Ökológiai Intézet rendszeresen szervez hasonló fórumokat a fontosabb városi beruházások, történések kapcsán, a Zöld Nyílról sem ez volt az első ilyen, hiszen a civilek számára már korábban bemutatták a projekt elemeit, és válaszoltak a felmerülő kérdésekre. Illetve, mint F. Nagy Zsuzsától, az Ökológiai Intézet a Fenntartható Fejlődésért Alapítvány programvezetőjétől megtudtuk, az is céljuk volt, hogy már a kidolgozás során bekerüljenek a projektbe a környezetvédelmi alapelvek, most pedig arra voltak kíváncsiak, ezek mennyire kerültek beépítésre.
A mostani fórum apropóját emellett az adta, hogy a civileket foglalkoztatta több kérdés is, mint például, hogy a kerékpár közlekedést hogyan befolyásolja majd az építkezés, illetve, hogy a zöld felületek visszapótlása megfelelő lesz-e?

zoldek_zoldnyil2.jpg

A fórumon elhangzott, hogy a Miskolci Kerékpáros Klub indítványozta, hogy a villamosokon legyen külön hely kialakítva a bicikliknek, ami vélhetően meg is valósul majd. A kivitelezőnek egyébként külön környezetvédelmi tervet kellett készítenie, hogy a beruházás mennyi zöld területet érint és körülbelül mennyi fát kell kivágni. Mint Komoróczy Imre projektigazgató elmondta, már a tender kiírásában is benne volt, hogy a környezetvédelemnek külön részt kell szentelni. A nyomvonaltervet úgy állították össze, hogy a lehető legkevesebb zöld felületet érintse, ahol erre mégis szükség van, ott elvégzik később a visszapótlást, faültetést. Emellett figyelembe vették a zaj- és rezgésvédelemmel kapcsolatos jogszabályokat is, nem csak a kivitelezés alatt figyelnek erre, hanem az újonnan épülő pálya is kevesebb zaj és rezgésterhelést ad majd, ez része volt az építési tender kiírásának.

zoldek_zoldnyil1.jpg

Dr. Simon Gábor, belvárosi biztos szerint a beruházás nem csak nevében, hanem tartalmában is egy alapvetően zöld beruházás. Maga villamosfejlesztés is az, hiszen a tömegközlekedés kevesebb környezetszennyezést okoz, és a tömegközlekedési eszközök közül is a villamos a legkörnyezetbarátabb. Minden hatósággal együttműködtek és a környezetvédelmi hatóság engedélyét is bírja a beruházás.

A fórumon szó volt még többek között a peronok kialakításáról, a mozgáskorlátozottak közlekedéséről és a zöld területek pótlásáról is. Egy videón megtekinthették a résztvevők a pályameghosszabítás nyomvonalát. Elhangzott az is, hogy a pályaépítésben három helyen szeretnének módosítani az eredeti terveken, ebből az egyik az úgynevezett diósgyőri szűkület, ahol a sínpálya ívét távolabb viszik a bérházaktól. A másik kettő a középső megállók, illetve a belvárosban a középső lámpaoszlopok, ezeknél azonban nehezebb a módosítások elfogadtatása.


Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2024-05-03 (Péntek)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!