Oktatás

A hátrányos helyzetű gyerekek oktatását segítik

2010-02-23 18:34

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE

Magyarországon több mint 1500 hátrányos helyzetű iskola van, ahol alacsonyabb társadalmi rétegekből származó, hátrányos helyzetű gyermekek tanulnak, ezért kiemelten fontos a számukra kifejlesztett „H2O” oktatási program elterjesztése – mondta el február 23-ai sajtótájékoztatóján Kürti Sándor, a kezdeményezés egyik elindítója. A hejőkeresztúri Körzeti Általános Iskolában már alkalmazzák a programot, melynek hatására a tanulók 60 százaléka továbbtanul – számolt be az iskola igazgatónője az eredményekről.

Aggasztó képet mutat a hátrányos helyzetű gyermekek helyzete. Életkor szerint ugyanis később kerülnek iskolába, közöttük a legnagyobb az alulteljesítők aránya, így előnytelen a munkaerő-piaci elhelyezkedésük, emiatt pedig foglalkoztatottságuk diszkriminatív - hívta fel a figyelmet Kürti Sándor a KÜRT Zrt. elnöke. Hozzátette, hogy pont emiatt példaértékű a KÜRT Zrt., a Gábor Dénes-díjasok Klubja és a Zwack Nyrt. kezdeményezése, aminek célja, hogy a Stanford Egyetemen kidolgozott módszertan hazai megfelelőjét elterjessze. Az iskolai alulteljesítés és az esélyegyenlőség kezelésére alkalmas H2O programot a hejőkeresztúri Körzeti Általános Iskola tanári gárdája már kidolgozta és eredményesen alkalmazza – mondta Kürti.

Kovácsné dr. Nagy Emese, a hejőkeresztúri Körzeti Általános Iskola igazgatónője elmondta, hogy szakemberek segítségével kilenc éve szabták a magyar valóságra a Stanfordi Egyetemen kidolgozott metodika alapján a Hátrányos Helyzetűek Oktatása (H2O) csomagot, amely négy modulból áll. Elemei a komplex instrukciós program, a generációk közötti párbeszéd, a differenciált tanulásszervezés és a logikai táblajáték modul. Az igazgatónő beszélt arról is, hogy a H2O programban részt vevő gyerekek a saját képességeikhez mérten, egyéni adottságaiknak megfelelő képzést kaphatnak, ugyanis a módszerben szerepet kap az öndifferenciálás, ahol a gyermek saját fejlődési irányát bizonyos mértékben maga határozhatja meg. Hozzátette, hogy ezzel a programmal minden diák sikerélményhez jut, megszereti a tanulást és motivációt merít a fejlődéshez. Kovácsné dr. Nagy Emese elmondta továbbá, hogy az iskolában jelentősen, 60 százalékra nőtt a továbbtanulási arány, ami jól mutatja a program eredményességét.

Kürti Sándor üdvözölte, hogy a KÜRT Zrt. mellett a hazai tudományos élet kiemelkedő alakjait összefogó Gábor Dénes-díjasok Klubja és a Zwack Vállalat is csatlakozott a hátrányos helyzetűek felzárkóztatására alkalmas oktatási módszer mecénási köréhez. Megjegyezte, hogy a programban a Gábor Dénes-díjasok Klubja az oktatási módszertan fejlesztésére biztosít forrást, a Zwack egy kilencedik kerületi iskola, a KÜRT pedig a budapesti Gyermekház Iskola Lakkozó utcai tagiskolájának fejlesztésére fordítja a támogatói keretét. A módszertan meghonosítása érdekében pedig közösen hirdették meg a "Fogadj örökbe egy iskolát" című programjukat, amivel arra buzdítják a felelősen gondolkodó vállalatokat, társadalmi szervezeteket, hogy támogassanak egy-egy iskolát a módszertan átvételében. Kürti Sándor reményét fejezte ki abban, hogy a kezdeményezés ragályos lesz és jó néhány gazdasági, társadalmi szervezet vagy akár magánszemély csatlakozik majd, hogy a program össztársadalmi szinten is megmutathassa jótékony hatását.

Edupress.hu


Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2024-05-15 (Szerda)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!