Oktatás
A hátrányos helyzetű gyerekek oktatását segítik
2010-02-23 18:34
Magyarországon több mint 1500 hátrányos helyzetű iskola van, ahol alacsonyabb társadalmi rétegekből származó, hátrányos helyzetű gyermekek tanulnak, ezért kiemelten fontos a számukra kifejlesztett „H2O” oktatási program elterjesztése – mondta el február 23-ai sajtótájékoztatóján Kürti Sándor, a kezdeményezés egyik elindítója. A hejőkeresztúri Körzeti Általános Iskolában már alkalmazzák a programot, melynek hatására a tanulók 60 százaléka továbbtanul – számolt be az iskola igazgatónője az eredményekről.
Aggasztó képet mutat a hátrányos helyzetű gyermekek helyzete. Életkor szerint ugyanis később kerülnek iskolába, közöttük a legnagyobb az alulteljesítők aránya, így előnytelen a munkaerő-piaci elhelyezkedésük, emiatt pedig foglalkoztatottságuk diszkriminatív - hívta fel a figyelmet Kürti Sándor a KÜRT Zrt. elnöke. Hozzátette, hogy pont emiatt példaértékű a KÜRT Zrt., a Gábor Dénes-díjasok Klubja és a Zwack Nyrt. kezdeményezése, aminek célja, hogy a Stanford Egyetemen kidolgozott módszertan hazai megfelelőjét elterjessze. Az iskolai alulteljesítés és az esélyegyenlőség kezelésére alkalmas H2O programot a hejőkeresztúri Körzeti Általános Iskola tanári gárdája már kidolgozta és eredményesen alkalmazza – mondta Kürti.Kovácsné dr. Nagy Emese, a hejőkeresztúri Körzeti Általános Iskola igazgatónője elmondta, hogy szakemberek segítségével kilenc éve szabták a magyar valóságra a Stanfordi Egyetemen kidolgozott metodika alapján a Hátrányos Helyzetűek Oktatása (H2O) csomagot, amely négy modulból áll. Elemei a komplex instrukciós program, a generációk közötti párbeszéd, a differenciált tanulásszervezés és a logikai táblajáték modul. Az igazgatónő beszélt arról is, hogy a H2O programban részt vevő gyerekek a saját képességeikhez mérten, egyéni adottságaiknak megfelelő képzést kaphatnak, ugyanis a módszerben szerepet kap az öndifferenciálás, ahol a gyermek saját fejlődési irányát bizonyos mértékben maga határozhatja meg. Hozzátette, hogy ezzel a programmal minden diák sikerélményhez jut, megszereti a tanulást és motivációt merít a fejlődéshez. Kovácsné dr. Nagy Emese elmondta továbbá, hogy az iskolában jelentősen, 60 százalékra nőtt a továbbtanulási arány, ami jól mutatja a program eredményességét.
Kürti Sándor üdvözölte, hogy a KÜRT Zrt. mellett a hazai tudományos élet kiemelkedő alakjait összefogó Gábor Dénes-díjasok Klubja és a Zwack Vállalat is csatlakozott a hátrányos helyzetűek felzárkóztatására alkalmas oktatási módszer mecénási köréhez. Megjegyezte, hogy a programban a Gábor Dénes-díjasok Klubja az oktatási módszertan fejlesztésére biztosít forrást, a Zwack egy kilencedik kerületi iskola, a KÜRT pedig a budapesti Gyermekház Iskola Lakkozó utcai tagiskolájának fejlesztésére fordítja a támogatói keretét. A módszertan meghonosítása érdekében pedig közösen hirdették meg a "Fogadj örökbe egy iskolát" című programjukat, amivel arra buzdítják a felelősen gondolkodó vállalatokat, társadalmi szervezeteket, hogy támogassanak egy-egy iskolát a módszertan átvételében. Kürti Sándor reményét fejezte ki abban, hogy a kezdeményezés ragályos lesz és jó néhány gazdasági, társadalmi szervezet vagy akár magánszemély csatlakozik majd, hogy a program össztársadalmi szinten is megmutathassa jótékony hatását.
Edupress.hu
Az értékeléshez be kell jelentekeznie.
Miskolc TV mai műsora
2024-05-15 (Szerda)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!
Hozzászólások
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.
Legyél te az első hozzászóló.