Gazdaság

A sajátmárkás termékek hódítanak az elektromos szerszámgépek piacán

2009-11-20 12:47

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE szerszmgp.jpg

A gazdasági válság a magyarországi elektromos szerszámgéppiacon is érezteti hatását. A hazánkban kiemelkedő jelentőséggel bíró szerszámgép-kereskedő boltok forgalma jelentősen visszaesett a professzionális szerszámok eladásának csökkenése miatt.

A vásárlók elsősorban a sajátmárkás, kedvező árú termékeket keresik az egyes kereskedelmi láncokban. Az árucsoportok közül továbbra is sarokcsiszolóból értékesítik a legnagyobb mennyiséget. A GfK Hungária Piackutató Intézet Kereskedelem és Technológia területe a barkácstermékek piacán 3 szektor (festékek/vakolatok, ragasztók és elektromos szerszámgépek) változásait kíséri figyelemmel az adott szektorra jellemző disztribúciós csatornákban. A hazai elektromos szerszámgéppiac árucsoportjait vizsgálva elmondható, hogy eladási mennyiség szempontjából továbbra is sarokcsiszolóból fogy a legtöbb a piacon. Ezt az árucsoportot azonban magasabb árfekvése miatt értékben megelőzik a fúrók és a fúrókalapácsok csoportjai is. 
Az eladási számokat vizsgálva megállapítható, hogy 2009. január–augusztus időszakban a tavalyi év azonos időszakával összehasonlítva a teljes piac darab alapon 27,8 százalékkal, értékben pedig 35,2 százalékkal esett vissza. A válság hatására kialakult fokozott árérzékenység az elektromos szerszámgépek piacán is megfigyelhető. Közvetlenül a gazdasági helyzet drasztikus romlása előtt már érzékelhető volt az a tendencia, miszerint a fogyasztók egy termék kiválasztásakor már nem csak az árat nézik meg, hanem a minőségi tényezőket is figyelembe veszik. Ez a jelenség azonban a gazdasági recesszió hatására eltűnt, és a sajátmárkás, kedvező áron értékesített termékek újra virágkorukat élik egyes kereskedelmi láncokban.
A hagyományosan is erős márkák megtartották piacrészüket, a sajátmárkás termékek pedig elsősorban a kisebb márkáktól tudtak elhódítani piacrészt. „A jelenlegi válság végét az építőiparban megjósolni nem lehet, de szakértők szerint 2010 vége előtt nem várható növekedés.”
Eladási érték tekintetében a barkácstermékeknél kiemelkedő szerepet töltenek be a szerszámgép-kereskedő boltok a magyar piacon. Míg a nyugat-európai országokban a barkácsáruház a legdominánsabb csatorna, addig nálunk nagy jelentőséggel bírnak a szerszámgép-kereskedő boltok. A válság hatására azonban ez utóbbi csatorna piaci részesedése a tavaly január-augusztus időszakot összehasonlítva 2009. hasonló időszakával értékben 52,7 százalékról 38,1 százalékra esett vissza a professzionális szerszámok eladásának csökkenése miatt. Mindez nyilvánvalóan összefügg az építőipari termelés teljesítményének alakulásával, amely az elmúlt időszakban folyamatos csökkenést mutat a tavalyi gyenge bázishoz képest is. Forrás: GfK Hungária, Kereskedelem és Technológia

Búzafalvi Tamás


Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2024-05-12 (Vasárnap)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!