Gazdaság
A sajátmárkás termékek hódítanak az elektromos szerszámgépek piacán
2009-11-20 12:47
A gazdasági válság a magyarországi elektromos szerszámgéppiacon is érezteti hatását. A hazánkban kiemelkedő jelentőséggel bíró szerszámgép-kereskedő boltok forgalma jelentősen visszaesett a professzionális szerszámok eladásának csökkenése miatt.
A vásárlók elsősorban a sajátmárkás, kedvező árú termékeket keresik az egyes kereskedelmi láncokban. Az árucsoportok közül továbbra is sarokcsiszolóból értékesítik a legnagyobb mennyiséget. A GfK Hungária Piackutató Intézet Kereskedelem és Technológia területe a barkácstermékek piacán 3 szektor (festékek/vakolatok, ragasztók és elektromos szerszámgépek) változásait kíséri figyelemmel az adott szektorra jellemző disztribúciós csatornákban. A hazai elektromos szerszámgéppiac árucsoportjait vizsgálva elmondható, hogy eladási mennyiség szempontjából továbbra is sarokcsiszolóból fogy a legtöbb a piacon. Ezt az árucsoportot azonban magasabb árfekvése miatt értékben megelőzik a fúrók és a fúrókalapácsok csoportjai is.Az eladási számokat vizsgálva megállapítható, hogy 2009. január–augusztus időszakban a tavalyi év azonos időszakával összehasonlítva a teljes piac darab alapon 27,8 százalékkal, értékben pedig 35,2 százalékkal esett vissza. A válság hatására kialakult fokozott árérzékenység az elektromos szerszámgépek piacán is megfigyelhető. Közvetlenül a gazdasági helyzet drasztikus romlása előtt már érzékelhető volt az a tendencia, miszerint a fogyasztók egy termék kiválasztásakor már nem csak az árat nézik meg, hanem a minőségi tényezőket is figyelembe veszik. Ez a jelenség azonban a gazdasági recesszió hatására eltűnt, és a sajátmárkás, kedvező áron értékesített termékek újra virágkorukat élik egyes kereskedelmi láncokban.
A hagyományosan is erős márkák megtartották piacrészüket, a sajátmárkás termékek pedig elsősorban a kisebb márkáktól tudtak elhódítani piacrészt. „A jelenlegi válság végét az építőiparban megjósolni nem lehet, de szakértők szerint 2010 vége előtt nem várható növekedés.”
Eladási érték tekintetében a barkácstermékeknél kiemelkedő szerepet töltenek be a szerszámgép-kereskedő boltok a magyar piacon. Míg a nyugat-európai országokban a barkácsáruház a legdominánsabb csatorna, addig nálunk nagy jelentőséggel bírnak a szerszámgép-kereskedő boltok. A válság hatására azonban ez utóbbi csatorna piaci részesedése a tavaly január-augusztus időszakot összehasonlítva 2009. hasonló időszakával értékben 52,7 százalékról 38,1 százalékra esett vissza a professzionális szerszámok eladásának csökkenése miatt. Mindez nyilvánvalóan összefügg az építőipari termelés teljesítményének alakulásával, amely az elmúlt időszakban folyamatos csökkenést mutat a tavalyi gyenge bázishoz képest is. Forrás: GfK Hungária, Kereskedelem és Technológia
Búzafalvi Tamás
Az értékeléshez be kell jelentekeznie.
Miskolc TV mai műsora
2024-05-12 (Vasárnap)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!
Hozzászólások
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.
Legyél te az első hozzászóló.