Oktatás

Lefaragják a hátrányokat

2009-10-26 17:29

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE

Egyedi pedagógiai programmal segíti diákjai fejlődését a hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola. Az intézmény több évnyi munkával, a gyerekek adottságait figyelembe véve alakította ki azokat a módszereket, amelyekkel látványos előrelépés érhető el nemcsak a jó képességű tanulók, hanem a hátrányos helyzetű diákok esetében is. 

A hejőkeresztúri általános iskola nyelvtan óráján a gyerekek épp a főnév fajtáival ismerkednek. A diákok itt már nem a régi, frontális oktatás keretében tanulnak, hanem csoportmunkában. Az iskola négy speciális programot dolgozott ki, hogy a tehetséggondozás és a felzárkóztatás egy oktatási egység keretében valósulhasson meg. A Stanford Egyetem által kidolgozott komplex instrukciós program maga a csoportmunkán alapuló tanulói tevékenység. A másik a táblajáték program, amely mára Elmetorna néven tanítási óraként beépült a tantervbe, így segítve a diákok logikai készségének fejlesztését. A harmadik program a differenciált tanulásszervezés - ez lehetővé teszi, hogy minden tanuló megkapja a fejlődéséhez szükséges feladatokat.

A példaértékű komplex tanulásszervezés azért fontos az iskola számára, mert az idők folyamán átalakult az intézmény tanulói összetétele. Ma az általános iskola 225 diákjának nagy része hátrányos helyzetű – a gyerekek felénél a szülők legmagasabb iskolai végzettsége csupán 8 általános. Az adatok szerint a tanulók 7 százaléka állami gondozott és szintén 7 százaléka sajátos nevelési igényű. E számok tükrében az átlagnál is jobb mutatók csak úgy tarthatók Hejőkeresztúrban, ha a tantervi programok figyelembe veszik a helyi sajátosságokat, és új, a helyi adottságokat figyelembe vevő módszerekkel oktatják a pedagógusok a diákokat.

Miskolc Televízió



Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2022-11-30 (Szerda)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!