Gazdaság
Magyar borokkal ismerkedett Olaszország
2009-10-26 08:55
Először rendezett önálló magyar borbemutatót Olaszországban a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökség az ITD Hungary. Az október 20-i milánói programon tizenhárom magyar pincészet (egri, tokaj-hegyaljai, szekszárdi, soproni és pannonhalmi borvidék) tartott borkóstolót több mint háromszáz olasz szakmai érdeklődőnek.
Az éttermek és enotékák képviselőiből, szakújságírókból és a gazdasági élet szereplőiből álló szakmai közönségnek a már az olasz piacon is ismert Tokaji Aszú és az eddig teljesen ismeretlen Leányka, Hárslevelű, Irsai Olivér, 6 puttonyos Tokaji Aszú aratták a legnagyobb sikert. A milánói borbemutató célja a kifejezetten magyar eredetű borok - a tokaji aszú, az egri bikavér és a kadarka - népszerűsítése és új exportpiacok feltárása volt.Bár elsőre merész ötletnek tűnt magyar borbemutatót szervezni Európa egyik legnagyobb bortermelő országában, a rendezvény sikere önmagáért beszél. A titok az lehet, hogy olyan speciális magyar borokat mutattunk be, amelynek nincs olasz konkurenciája, mert a fajta ott nem ismert. Nem a hipermarketekbe szeretnénk eljutni, hanem a specialitások iránt érdeklődő, jóval szűkebb fogyasztói körrel szeretnénk megismertetni a magyar borkülönlegességeket. - összegezte a rendezvény tapasztalatait Spányik Péter milánói vezető külgazdasági szakdiplomata, a rendezvény főszervezője.
A különleges magyar fajták olaszországi bemutatkozásának ez volt az első állomása. Az ITD Hungary 2010-ben tervezi a roadshow folytatását Rómában és Triesztben.
Az értékeléshez be kell jelentekeznie.
Miskolc TV mai műsora
2024-09-08 (Vasárnap)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!
Hozzászólások
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.
Legyél te az első hozzászóló.