Gazdaság
Hétfőn már az első vonat sem indul el
2009-10-18 16:13
A munkabeszüntetés üzemkezdetkor kezdődik, ami területenként eltérő időpontot jelent nulla és hat óra között - jelentette be a VDSZSZ elnöke. Gaskó István elmondta, hogy a vasutasok nyolcvan százaléka csatlakozik a sztrájkhoz, ami ezúttal kiterjedtebb lesz, mert a tehervonatokat sem engedik át.
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete a közösségi közlekedés átalakításával kapcsolatos kormányzati tervek és az ezzel járó elbocsátások ellen tiltakozik. A szakszervezeti vezető elmondta, hogy szombaton megkapták a tárca javaslatát, amelyben harminc vonal megszüntetése szerepel, de ők ezzel sem értenek egyet.Hétfőn üzemkezdettől folytatódik a vasutassztrájk - jelentette be Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének elnöke vasárnap Budapesten. Az üzemkezdet időpontja területenként eltérő, 0 és 6 óra között lehet, e szerint a határozatlan ideig tartó, úgynevezett gördülő sztrájk eltérő időpontokban kezdődhet. A munkabeszüntetéssel a közösségi közlekedés átalakításával kapcsolatos kormányzati tervek és az ezzel járó elbocsátások ellen tiltakoznak – mondta sajtótájékoztatóján a szakszervezeti vezető.
Gaskó István utalt arra, hogy a sztrájkbizottság vasárnap értékelte a helyzetet, és döntött a folytatás időpontjáról. A VDSZSZ elnöke kitért arra, hogy szombaton 18 óra után a MÁV-tól elektronikusan megkapták a jövő évi menetrend tervezetet, amelyhez mellékelték a felszámolandó vonalakat is, eszerint 30 vonalon szűnik meg a személyszállítás a decemberben életbe lépő menetrendben.
Paródiának nevezte, ahogyan a vasútvonalak bezárását kezeli a szaktárca. Tapasztalatuk szerint ahol a pártember erősen odacsapott az asztalra, ott nincs vonalbezárás. A VDSZSZ visszautasítja, hogy megfogalmazásuk szerint bratyi módon döntsenek a vasutasok tízezreit, az utasok százezreit érintő vasúti közlekedésről - mondta Gaskó István.
Utalt arra, hogy az autóbusz-közlekedésben is 4,5 milliárd forinttal kevesebb állami költségtérítést akar a kormány adni jövőre, ami 20-30 százalékos kapacitáscsökkenést jelenthet a Volán-társaságoknál. A vasútnál a 40 milliárd forint megvonás, a vonalbezárások a vasutas-munkahelyeket is veszélyeztetik. A pályavasútnál mintegy 5.000 dolgozót - többségében forgalmi szolgálattevőket, váltókezelőket, kocsirendezőket érint a leépítés, de MÁV-csoportszinten ez akár tízezer is lehet.
A szakszervezet számítása szerint a 30 vasúti vonal bezárása megközelítően egymilliárd forint, vagy még annyit megtakarítást sem jelent, ebből a 40 milliárd forint megvonást nem lehet megoldani, így további megszorítások, elbocsátások várhatók a vasútnál.
Az értékeléshez be kell jelentekeznie.
Miskolc TV mai műsora
2024-10-04 (Péntek)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!
Hozzászólások
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.
Legyél te az első hozzászóló.