• „Okossá válik” a miskolci közlekedés

    Kezdetét vette Miskolc és Felsőzsolca városok közösségi közlekedésének infrastrukturális fejlesztése, vagyis az Okos Pont Projekt. A fejlesztés során több mint 340 millió forintból olyan utastájékoztató rendszert alakítanak ki a két városban, melynek köszönhetően valósidejű információt kaphatunk – akár mobiltelefonon is – a buszmegállókban a menetrendről, a buszok tartózkodási helyéről, vagy éppen a várakozási időről.

  • Hozzászólás

    Írta Bakó Sanyi - 2012-12-14 17:41
    Regisztrált: 2012-01-21 17:17
    Hozzászólás: 28
    22 millióból kialakítom, és még marad is pénzem egy kis aszfaltozásra az új terepjárómhoz.
    Írta globo - 2012-12-14 18:51
    Regisztrált: 2009-11-14 23:15
    Hozzászólás: 120
    Azt esetleg nem lehetne (e helyett vagy e mellett), hogy az Avasról ne 2 busszal kelljen lemenni a légvonalban 1 km-re lévő Egyetemvárosba, vagy hogy ne csak átszállással lehessen lemenni a Tiszaira? Mert értem én, h ez nagyon trendi dolog, de a közlekedés nem ettől lesz élhető, hanem attól, ha eljutok a fontosabb helyekre lehetőleg átszállás nélkül, gyorsan.

    Ha ez nem megy jöhetne az átszálló jegy vagy az idő alapú jegy. Ne én találjak már ki mindent!

    Amúgy meg érdekes, hogy nincs 2 napja, h azt írták a hiper-szuper közlekedés átalakítására tervezett folyamat 3-ik ütemére nincs pénz, ami az érdemi változást hozná. Erre meg van. Az eszem áll meg...
    Írta asdfghj - 2012-12-14 20:50
    Regisztrált: 2012-12-14 20:07
    Hozzászólás: 4
    "Városunk mindig is élenjárt a közösségi közlekedés fejlesztésében". Mint mondjuk a két átszállás? Vagy aki nem vesz bérletet, még több buszjegyet vegyen?

    Roppant bosszantó, amikor a Tiszaira kell kimennem, de egyszerűen nem jár erre a 31-es és nem kieső helyen lakok. Osztom Globo nézetét, annyit viszont hozzá fűznék, hogy régebben az egyetemistáknak nem okozott gondot, hogy csak a 22-es járt be az egyetemre.

    Egy másik észrevétel.
    "A projekt növeli az utazóközönség komfortját a város legforgalmasabb csomópontjában, az Újgyőri főtéren"

    Talán rakják vissza a régi villamosmegállókat, ahol találkozott az 1-es és 2-es villamos, ez lenne a "komfort" (ma már), nem pedig az, hogy ha az egyik villamos elmegy az orrunk előtt, inkább ott ácsorog az ember, mert mire átérne a másik megállóba az is elmegy.

    Globo szerintem az idő alapú jegy nem jó ötlet, mert az utazás néha sokáig tart és sokat tökölnek a buszok is a lámpáknál, ha meg valaki 5 forintosokkal fizet a buszjegyért, egyenesen katasztrófa a dolog.
    Írta globo - 2012-12-14 22:25
    Regisztrált: 2009-11-14 23:15
    Hozzászólás: 120
    Az idő alapú jegy akkor segítene, ha nem akarnak hozzányúlni a hálózathoz (márpedig nem akarnak), így ha mondjuk első lyukasztástól kezdve 40 percig érvényes lenne egy jegy, akkor egy beruházással le lehetne menni az Avasról a Tiszaira.

    De nyilván ez nem érdek, mert akkor 600 (800) Ft helyet jóval kevesebb esne a kasszába.

    E helyett veszünk GPS-es, okostelefonos, hipermodern tájékoztató rendszert, ami azért jó, mert a paraszt elé üveggyöngy van szórva, és mivel úgysem tudjuk mennyi egy ilyen - gondolom - csurran is cseppen is valami.

    Egyébként ne aggódjon senki, ismerve a várost nem lesz ebből sem semmi. Mennyi ígéret volt már itt, te jó ég! Ha csak a fele megvalósult volna már mi lehetnénk kelet Las Vegas-a...
    Írta asdfghj - 2012-12-14 22:58
    Regisztrált: 2012-12-14 20:07
    Hozzászólás: 4
    Na igen, de mindent a pénz mozgat, így bármit elkövetnének, hogy az idő alapú jegy ne érje meg senkinek. Amúgy szinte teljesen biztos, hogy a jut is marad is elven csinálják ezeket a beruházásokat. De leginkább a marad is érvényesül. Arra leszek kíváncsi, hogy ha megvalósítják ezt, akkor mennyi idő kellesz ahhoz, hogy tönkretegyék. Inkább arra ruháznának be, hogy olyan menetrendeket pakoljanak ki amit nem lehet letépni, összemocskolni vagy lelopni.