• MIHŐ: a hiteles mérés alapja a leolvasás

    Az elmúlt időszakban több felhasználó is jelezte a MIHŐ Kft. ügyfélszolgálatán, hogy nem érti a használati melegvíz elszámolását, hiszen nem az általa bediktált, illetve az ajtajára kihelyezett használati melegvíz mellékmérő-óra állások alapján történt a számlázás. A MIHŐ Kft. minden díjfizetőjének 2011. december havi számla mellékleteként tájékoztató levelet küldött a használati melegvíz elszámolásának változásáról.

  • Hozzászólás

    Írta Ügyfél - 2012-02-25 20:09
    Regisztrált: 2012-02-25 19:34
    Hozzászólás: 1
    Egy konkrét példa (Anyukám esete) arra, hogyan alkalmazzák a cikkben leírt büntető elszámolást:

    Az óraleolvasó becsönget, 75 éves néni kinyitja. Néni készült, mondja az óraállást és jöjjön be maga is, olvassa le ön is. A válasz: nem, köszönöm, jó lesz NEKEM így is, itt tessék aláírni. Neki persze, hogy jó, hiszen 1 percet nyer vele. 60 ügyfélnél már egy egész órát. A néninek ez pedig 20 ezer Ft plusz kiadást jelent, amit ki tudja mikor kap majd vissza. Mert a leolvasó ezt úgy jelenti le, hogy ez egy nem leolvasott adatrögzítés volt. Pedig a MIHŐ közlemény egyértelműen azt a kifejezést használja, hogy "biztosítani kell az óra leolvasását". A néni ezt megtette, csak éppen az óra leolvasó nem kívánt élni vele, mert neki ugye sietős, még sok nyugdíjast át akar vágni. Az aláírt adatlapon semmi olyan bejegyzés nem szerepelt, hogy nem engedte volna be a laksba, vagy bármi módon akadályozta volna a munkája elvégzésében.

    És persze jön is a számla az egyedül élő kisnyugdíjasnál szokásos 1 m3 helyett 9 m3 víz felmelegítési díjról. Természetesen panasz a MIHŐ ügyfélszolgálatnál, ahol a következő kioktatásban lettünk részesítve:
    1.
    Kényszeríteni kellett volna a vízóra leolvasót, hogy menjen be a lakásba és olvassa le az órát. (75 éves néni hogyan kényszerítsen egy fiatalembert?)
    2.
    Nem kellett volna megmondani az óraállást, és akkor kénytelen lett volna bemmeni. (Tudom az óraállást, de nem mondom meg! - tisztára mint az óvodában.)
    3.
    Nem érdekli, hogy mit biztosított az ügyfél, az a lényeg, hogy az A+C Bt nem leolvasottnak jelentette. (Minek is jelentette? Cédulásnak? Telefonosnak? E-mail közlésnek? Közölték az ajtónál, de nem engedtek be?)
    4.
    Az ügyfél feladata bizonyítani, ha a leolvasó nem volt hajlandó bemenni. (Szomszédokat, tanúkat hívni, video felvételt készíteni.)
    5.
    Vegye tudomásul, hogy csak áprilisban lesz legközelebb óra leolvasás. Ezért a februári, márciusi és áprilisi számlán is 9m3 fogszerepelni. (3x8 m3 vízmenelgítés már 20 ezer Ft fölött van.)
    6.
    Majd a május számlán valahogy, nem tudom hogyan, majd jóváírjuk. (Nem tudja hogyan? Majd a havonta az 1 m3 fogyasztást jóváírják és 2 év alatt telán visszakapja a pénzét.)
    7.
    Ezt a számlát be kell fizetni, semmiféle külön leolvasásra, vagy számlakorrekcióra nincs lehetőség.
    8.
    Ha nem tetszik, ott a panaszkönyv és tessék abba nyugodta beleírni.

    Így most az évtizedek óta korrekten fizető néni arra kányszerült, hogy a számlavezető banknál letiltsa a csoportos beszedést. Várjuk a MIHŐ válaszát bízva abban, hogy ellentmondást nem tűrő ügyfélszolgálatosnál talán kicsivel több megértésre számíthatunk.