• Végül merre megy a Zöld Nyíl?

    Könnyen lehet, hogy mégis Felső-Majláth felé hosszabbítják meg a villamospályát annak ellenére, hogy továbbra is elhibázottnak tartja a jelenlegi városvezetés elődeik döntését. A Zöld Nyíl aktualitásainak, illetve olvasónk kérdésének – milyen is lesz az Újgyőri főtér a villamosprojekt munkái után – jártunk utána.

  • Hozzászólás

    Írta SzGabesz - 2011-01-25 17:08
    Regisztrált: 2009-11-11 18:18
    Hozzászólás: 47
    Itt az 1-es vonalának meghosszabbítása vajon voltaképpen egy nagy íves kerülőt jelent? Egyetem-Tiszai-Diósgyőr? Aki ily módon DGY felé közlekedik majd az egyetemtől, nem hiszem, hogy a villamost fogja igénybe venni, mert nagy kerülő. Majd csak azok, akik a Tiszaira sietnek. Ilyen értelemben talán nem is meghosszabbításról, hanem egy új vonalról kellene beszélnünk, és ezt az új vonalat az Avas mögött elvezetni a vasgyáron át az Újgyőrire. (Tehát Tiszai-Egyetem-Vasgyár vonal.) De azt hiszem az előző városvezetés számolt is ezzel...
    Írta Tajthy Ákos - 2011-01-25 17:44

    Hozzászólás: 23
    Ezzel kapcsolatban később még további részletek is ki fognak derülni, azt gondolom. Ami biztos - és amit le is írtunk - most a legvalószínűbb folytatás, hogy épül tovább a korábbi terveknek megfelelően az 1-es villamos Felső-Majláthig.

     

    Írta balooboy - 2011-01-26 03:01
    Regisztrált: 2010-04-21 22:40
    Hozzászólás: 5
    Érdekes a szóvivő térképbökős hasonlata... Értem én, hogy most semmi sem lehet jó, amit az előző városvezetés csinált vagy gondolt, ám ha megnézzük, hogy van egy x összeg, amiből fel kell újítani a pályát és ki kell cseréni a villamosokat, akkor mindebből marad y-nyi összeg, amiből az EU előírás szerinti kötelező fejlesztést kell megcsinálni - ez nagyjából 1 km-nyi új szakaszra elég. Persze, bárhová tehetnénk ezt az 1 km-t, mégis a Felső-Majláthig tartó meghosszabbítás a legcélszerűbb, mert ennyivel így lehet a lehető legtöbb embert bekapcsolni a villamosközlekedésbe. Megépülhetne ez az 1 km a belvárosból kiágazva a Népkertig, vagy északi irányba a Bulcsú utcáig, vagy bármerre, de egyiknek sem lenne értelme, mert amellett, hogy a buszközlekedést egyáltalán nem váltaná ki, gyakorlatilag senki sem használná arra az egy-két megállóra a villamost. Később persze jöhet az észak-déli villamostengely - ahogy az előzőek is gondolták - az iparvágány ötletét viszont én átgondolnám, a vasútállomáson és az egyetemen kívül nem sok olyan helyet érint, ami miatt tömegek szállnának fel egy ott közlekedő villamosra. Egy megállónak a semmi közepén pedig nem sok értelme van...