Egyetemváros

Marketing a településeknek – és az egyetemnek

2014-03-07 19:10

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE varosmarketing_140307_vcs_7.jpg

A Miskolci Egyetem által rendezett Országos Városmarketing Verseny azon ritka alkalmak közé tartozik, amelyben a felsőoktatás mindhárom küldetési területe, a képzés, a kutatás és a gyakorlat is szerephez jut – sőt, hatása túlmutat az intézményi kereteken. Valószínűleg ezért is nagy iránta az érdeklődés, és nehéz tíz csapatban limitálni a létszámot a döntőben, amit ebben az évben március 7-én, pénteken rendeztek meg a miskolci campuson.

Bár a tapasztalatok szerint a laikusok többsége kifejezetten a gazdasági szférában tartja fontosnak a marketingtevékenységet, a szakma jól tudja, hogy a települések életében legalább ilyen fontos szerepe van. Különösen most, hogy új uniós költségvetési ciklus elején, új pályázati lehetőségek előtt állunk, tudniuk kell hatásosan megfogalmazni céljaikat – de minden nap fontos lehet ez például a turizmus területén. Ehhez pedig kellenek a tudással és tapasztalattal rendelkező, friss szellemiségű szakemberek is.

A Miskolci Egyetem Marketing Intézete által 2010-ben életre hívott, és kétévente, így idén harmadszor megrendezett Országos Városmarketing Verseny természetesen kiváló marketing magának az egyetemnek – azáltal is, hogy éppen erre az egyre fontosabb területre fókuszál.

varosmarketing_140307_vcs_10.jpg

– Az idén változtattunk a verseny rendszerén. Eddig témát adtunk a csapatoknak, és az ő feladatuk és lehetőségük volt ahhoz települést találni. Most mi kerestük meg az ország 300 városát, és nagyon szép eredményként könyvelhetjük el, hogy 10 százalékuk nemcsak visszajelzett, de örömmel vett részt a versenyben azzal, hogy konkrét feladatot, témát adott a versenyzőknek – ismertette Piskóti István intézetigazgató.

Így például Békéscsaba a csabai kolbászra alapozott turizmusfejlesztési lehetőségek feltárását, Tata a „zöld lehetőségek” fejlesztési programját, Miskolc a város turisztikai versenyképesség-vizsgálatát, turisztikai lehetőségek feltárását kérte. 13 intézmény 49 csapata vágott neki a versenynek, végül 37 pályamű érkezett be. Ezeket – némi leegyszerűsítéssel – elméleti és gyakorlati szakemberek mellett a városok is elbírálták. A szóbeli döntőbe azok a csapatok kerültek, aki a maximális 250 pontból legalább 195-öt megszereztek, így a tízesre tervezett pénteki döntőben végül 13 csapat prezentálhatta munkáját.

A versenynek fontos, önmagán túlmutató eredménye, hogy három csapat már prezentálta munkáját a „kiíró” városban, tehát esély van a megvalósításra is, mint ahogy korábbi versenymunkák esetében is előfordult. Sőt, nemcsak a tervek, de hallgatók is „eladhatják” magukat itt: többen a támogató cégeknél, intézményeknél találtak maguknak állást.

varosmarketing_140307_vcs_5.jpg

A legfontosabb azért mégis a szakmai megmérettetés, hiszen a vándordíj mellett komoly pénzbeli jutalmat is kapnak a legsikeresebb csapatok. Ebben az évben így alakult az eredmény:

1: ME-Zed – – Miskolci Egyetem
2: Vaskakas2017 – Széchényi István Egyetem
3: Puttonypajtások – Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola

Cs. M.
Fotó: Végh Cs.



Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2024-03-28 (Csütörtök)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!