Partneroldalak

Megújuló utastájékoztatási rendszerek a MÁV-nál

2014-02-03 14:09

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE

Az utastájékoztatás folyamatos javítása és fejlesztése a MÁV Zrt. alapvető és meghatározó céljai között szerepel. Első fázisban olyan vasútállomásokon lesz a közeljövőben fejlesztés, ahol a nagy utasforgalom és a sűrű vonatközlekedés ezt indokolja. Így kerül sor idén, a Budapest-Keleti pályaudvaron, továbbá a debreceni, a füzesabonyi, mezőkövesdi állomáson az utastájékoztató rendszerek jelentősebb megújítására. A Nyugati pályaudvaron a meglévő technikai berendezéseket egészítik ki vizuális elemekkel.

A vasúttársaságnál stratégiai cél a Közszolgáltatási Szerződésben foglalt, állomási utastájékoztatási szolgáltatásminőség minél szélesebb körben történő garantálása, a technikai berendezések üzemeltetőjeként a műszaki feltételek biztosítása – áll a MÁV Zrt. közleményében. A megújuló technika alkalmazásával megbízhatóbb és pontosabb információt kíván eljuttatni a vasúttársaság a pályaudvarokon, vasútállomásokon vonatra várakozó utasainak. A MÁV Zrt. 2013-ban írt ki közbeszerzési eljárást az említett pályaudvarok és állomások utastájékoztatásának fejlesztésére. Ennek eredményeként a Keleti és a Nyugati pályaudvarok vonatkozásában aláírták a szerződést, és már folyamatban van az új rendszerek tervezése. A munkák hamarosan elkezdődnek, az eredmény júniustól lesz érzékelhető az utasok számára. A kivitelezések során olyan új, korszerű berendezéseket telepítenek, amelyek kiszolgálják a kor követelményeinek megfelelő, korszerű architektúrájú utastájékoztatást.

A Keleti pályaudvar hangos és vizuális, a Nyugati pályaudvar vizuális utastájékoztató berendezéseinek telepítésére kiírt eljárásra a nyertes ajánlattevő – mindkét részajánlat vonatkozásában (1. részajánlat Keleti pályaudvar, 2. részajánlat Nyugati pályaudvar) – a pro Montel Zrt. A szerződések – MÁV által teljes mértékben saját forrásból finanszírozott – értéke a Keleti pályaudvar esetében nettó 252.900.000 forint, a Nyugati pályaudvarnál pedig nettó 22.940.000 forint. A szerződések 2013. szeptember 20-án léptek életbe.

Budapest-Keleti pályaudvaron korszerű, új audiovizuális gépi vezérlő berendezést építenek ki. Az élőszavas utastájékoztatás mellett a hanganyagának előállítása TTS (Text To Speech) rendszerre épül. Az üzembiztonsági és a környezeti zajártalomra vonatkozó előírásoknak megfelelő, de zajos akusztikai környezetben is jó érthetőséget biztosító új hangrendszer telepítése is megvalósul a külső és belsőtéri hangsugárzókkal. A meglévő, mára elavult vágányvég kijelző táblákat korszerű kijelzők váltják fel. A pályaudvar területén az utasáramlási irányok figyelembe vételével 107 cm (42”) és 140 cm (55”) méretű valós idejű menetrendi összesítő kijelzők, illetve a rendkívüli helyzetekben történő plusz információk átadása érdekében további kijelzők is tájékoztatják majd az utasokat. A Nyugati pályaudvaron a meglévő utastájékoztató rendszer bővítéseként 107 cm méretű valós idejű menetrendi összesítő kijelzőket helyeznek el.

A MÁV Zrt. a debreceni és füzesabonyi állomásain is jelentős utastájékoztatási fejlesztéseket tervez, a közbeszerzési eljárások már zajlanak. A helyszíneken új audiovizuális gépi vezérlő berendezések lesznek, a gépi hanganyag előállítására ezeken az állomásokon szintén a TTS technológiát alkalmazzák. Debrecenben az utasok számára információt megjelenítő külsőtéri vizuális berendezéseknél a peronokra 107 cm-es összesítő kijelzőket szerelnek fel, a meglévő, elavult perontáblákat új 97 cm-es (38”) kijelzőkre cserélik. Az utasáramlási irányokra tekintettel további 107 és 183 cm (72”) méretű valós idejű menetrendi összesítő kijelzők, valamint „interaktív INFO oszlop” is elhelyezésre kerül az épületben.

Füzesabonyban a peronokon LCD perontáblák telepítését célozta meg a műszaki tervezés. Az állomásépületbe további 107 illetve 183 cm-es összesítő kijelzők lesznek, az aluljáróba 140 cm-es összesítő kijelzők illetve a vágányfeljárókhoz 97 cm-es kerülnek telepítésre. Mezőkövesden új audiovizuális gépi vezérlő berendezés, a hangos utastájékoztatásban pedig TTS technológia lesz.

A vasúttársaság célja, hogy a korszerű, integrált utastájékoztató rendszerek minél szélesebb körű alkalmazásával megteremtse az egységes arculatot kifejező, kulturált és megbízható tájékoztatást az utazóközönség számára normál (alap) esetben és rendkívüli (havaria) helyzetekben egyaránt. A MÁV Csoport minden utastájékoztatást is érintő futó, illetve újonnan induló projektben (vonalrekonstrukciók, új kiépítések, saját beruházások, stb.) érvényesíti a fenti elvek alapján összeállított fejlesztési igényeit.

minap.hu



Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2024-04-25 (Csütörtök)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!