Városházi hírek

Ügyfélbarát önkormányzat – partnerségben a lakossággal

2013-10-02 13:12

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE ugyfelszolgalat_131002_ja_18.jpg

A közel kéthónapos próbaüzem után szerdán hivatalosan is megnyitották az újonnan kialakított központi városházi ügyfélszolgálatot. Gyors és szakszerű ügyintézés, folyamatos ügyfélfogadás, kellemes környezet – nem véletlen tehát, hogy a felmérések szerint a lakosság rendkívül elégedett az új ügyfélszolgálattal, ahol többek között adóügyeket, építési és városüzemeltetési ügyeket is el tudnak intézni.

Miskolc polgármesteri hivatalában augusztus 5-én kezdte meg működését a központi ügyfélszolgálat, igaz, akkor még csak próbaüzemben. Az elmúlt két hónapban, szeptember végéig közel 8300 ügyfél kereste fel az új ügyfélszolgálatot.

– A legfontosabb, hogy az önkormányzat ügyfélbarát legyen, és szolgáltató önkormányzatként üzemeljen, az ügyeikkel hozzánk fordulók érezzék, hogy értük vagyunk, értük dolgozunk – emelte ki Kriza Ákos, Miskolc polgármestere az új központi városházi ügyfélszolgálat ünnepélyes szerdai megnyitóján. – Partnerei vagyunk a lakosságnak, nekünk az a feladatunk, hogy nekik feleljünk meg. Egy helyre koncentráltuk mindazokat a szolgáltatásokat, amelyeket lehetett, egyedül a szociális ügyek intézése maradt a Petőfi utca 39. szám alatt, a többi mind a városháza épületébe költözött – ismertette a polgármester.

ugyfelszolgalat_131002_ja_20.jpg

Kriza Ákos elmondta, közel kéthónapos próbaüzemen vannak túl, úgy szerették volna ugyanis hivatalosan átadni az ügyfélszolgálatot, hogy már jól működik, és kinőtte a gyermekbetegségeket.
– A lakossági visszajelzések alapján ez sikerült, nagyon jó és kellemes tapasztalatokról számoltak be az ügyfélszolgálatra betérő lakosok. Olyan ügyfélbarát tér jött itt létre, ahol mindenki kellemes környezetben, gyorsan és szakszerűen intézheti ügyeit – hangsúlyozta Miskolc polgármestere.

Az ügyfélszolgálaton szakterületenkénti ügycsoportok – így adóügyek, építési, környezetvédelmi, közterület-foglalási ügyek, hatósági ügyek és városüzemeltetési ügyek – szerint fogadja az ügyfeleket, sorszám alapján, az érintett szakterület ügyfélszolgálati munkatársa.

ugyfelszolgalat_131002_ja_10.jpg

Csiszár Miklós jegyző nagy előrelépésnek nevezte, hogy – az ügyfélbarát szolgáltatásnak megfelelően – az ügyfélszolgálaton az ügyfélfogadás minden nap biztosított. Hétköznaponként reggel 8 órától délután 4 óráig, sőt, szerdán meghosszabbított nyitva tartással, egészen fél 6-ig az ügyfelek rendelkezésére állnak a Városház tér 8. szám alatt, a városháza földszintjén. A központi ügyfélszolgálatot a Városház tér irányából a régi bejáraton keresztül érhetik el.

Az új rendszer működtetéséhez a korábbi gyakorlattól eltérő munkamegosztás vált szükségessé. Az ügyfélszolgálaton dolgozó köztisztviselők közül néhányan folyamatosan végzik tevékenységüket, s vannak olyan szakterületi munkatársak, akik úgynevezett rotációs rendszerben, egymást váltva látják el az ügyfélszolgálati munkát.

Csiszár Miklós elmondta, fontosnak tartják a lakossági visszajelzéseket. Egy ügyfél-elégedettségi nyomtatvány önkéntes és névtelen kitöltésével ismerhették meg a lakosság véleményét, a felmérést szeptember közepén indították. Az ügyfeleket többek között az elhelyezéssel, az ügyfélfogadás körülményeivel, az ügyfélszolgálati munkatársak magatartásával, segítőkészségével, felkészültségével, a várakozás időtartamával kapcsolatosan kérdezik, mindamellett természetesen kíváncsiak az ügyfeleink által megfogalmazott elvárásokra is.

ugyfelszolgalat_131002_ja_16.jpg

– Az első két hónap tapasztalatai rendkívül kedvezőek. A visszajelzések alapján az ügyfelek örömmel fogadták, hogy központosítottan, kulturált körülmények között intézhetik ügyeiket – mondta el Csiszár Miklós, hozzátéve, a megjelenő ügyfelek legnagyobb számban – több mint egyharmaduk – adóügyeik rendezésével összefüggésben keresik fel az ügyfélszolgálatot, de közel azonos az anyakönyvi és népesség-nyilvántartási ügyekben megjelenők száma is.

Az ügyfelek az alábbi ügyekben fordulhatnak a szakemberekhez:

Adóügyek

Építésügyek
Közterület-foglalási ügyek
Környezetvédelmi hatósági ügyek
Építéshatósági ügyek

Hatósági ügyek
Kereskedelmi tevékenységgel, szálláshelyek üzemeltetésével, rendezvénytartással kapcsolatos ügyek
Telepengedélyezési eljárással kapcsolatos ügyek
Hagyatéki ügyek
Állattartással, állatvédelemmel kapcsolatos ügyek
Birtokvédelmi és panaszügyek
Egyéb ügyek (ingatlanközvetítői, ingatlanvagyon-értékelői tevékenységgel, termőföld-értékesítéssel stb. kapcsolatos ügyek)
Az önkormányzat működésével kapcsolatos általános információadás
Anyakönyvi eljárással, népesség-nyilvántartással kapcsolatos ügyek (születések, halálozások, házasságkötések anyakönyvezése stb.)

Városüzemeltetési ügyek
Parkfenntartási ügyek
Belvíz-csapadékvíz elvezetési ügyek
Útfenntartási ügyek
Köztisztasági ügyek

K. I.
Fotó: Juhász Á.



Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2024-03-29 (Péntek)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!