Kultúra

A Tiszai pályaudvar – akkor és most…

2013-02-16 14:45

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE 000_tiszai-pu_130213ml_1.jpg

1859. május 22-én adta át a Tiszavidéki Vasúttársaság a miskolci „indóházat”, vagyis a pályaudvart, amely 1901-ig szolgált, akkor lebontották. A helyén emelt új pályaudvari főépület déli, belső homlokzata látható képünkön.

000_tiszai-pu_130213ml.jpg

A „felvételi épület” előtt három sínpárt építettek ki a személy- és tehervonatok, illetve az álló kocsik számára. A vágányok fölött egy 114 méter hosszú, úgynevezett személycsarnok állt, amely fából ácsolva, csarnokszerű fedelet és kialakítást kapott. Tűzveszélyessége miatt a facsarnokot 1909-ben lebontották. Több mint fél évszázadon át az utasok a sínek között közelítették meg a már több irányba induló személyvonatokat. Az 1960-as években történt az addig eltelt évszázad legnagyobb átalakítása. Ekkor épült meg az aluljáró, amelyen nemcsak a vágányokat lehetett megközelíteni, hanem a pályaudvartól kerítéssel elválasztott szerelőcsarnokot is. A 8 méter széles utasaluljáróból nyolc sínpárhoz, vagyis a szigetperonokhoz lehet eljutni. A „beton-peronokat” 1964. december 3-án adták át, ezeket használjuk jelenleg is.
(Dobrossy István szövege és képeslapja, Mocsári László fotója)


Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2020-09-29 (Kedd)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!