Zöld Nyíl

„Okossá válik” a miskolci közlekedés

2012-12-14 16:32

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE okos_pont_projekt_121213_ja_7.jpg

Kezdetét vette Miskolc és Felsőzsolca városok közösségi közlekedésének infrastrukturális fejlesztése, vagyis az Okos Pont Projekt. A fejlesztés során több mint 340 millió forintból olyan utastájékoztató rendszert alakítanak ki a két városban, melynek köszönhetően valósidejű információt kaphatunk – akár mobiltelefonon is – a buszmegállókban a menetrendről, a buszok tartózkodási helyéről, vagy éppen a várakozási időről.

A projektnyitó rendezvényen – melyet december 14-én tartottak – Vécsi György, a Miskolc Holding Zrt. igazgatóságának elnöke mérföldkőnek nevezte a projekt kezdetét Miskolc életében.
– Városunk mindig is élenjárt a közösségi közlekedés fejlesztésében – elég csak arra gondolni, hogy vidéki városok közül egyik első volt Miskolc a villamosközlekedés megindításában, vagy arra, hogy 1903 már menetrendszerinti buszjárat közlekedett itt – emlékeztetett az igazgatósági elnök.

okos_pont_projekt_121213_ja.jpg

Vécsi György hozzátette, a Zöld Nyíl projekt is ebbe a folyamatba illeszkedik bele – sikeres fejlesztés ez a város életében, a pályaépítés és meghosszabbítás már elkészült, és jövő évtől kezdve folyamatosan érkeznek az új villamosok, melyek már a legkorszerűbb technikával készülnek.
– Az Okos Pont Projekttel az a célunk, hogy vonzóbbá tegyük a városi autóbuszközlekedést. Ez a projekt azonban csak az első lépése annak – a Zöld Nyíl projekttel együtt, hiszen azon belül is hasonlóan intelligens utastájékoztató rendszer épül ki –, hogy a városunkban is létrejöjjön a jövő közösségi közlekedése – mondta Vécsi György.

okos_pont_projekt_121213_ja_8.jpg

Szőnyi Péter, az MVK Zrt. projektigazgatója elmondta, a projekt nevét – Okos Pont –, annak írói az Okos városok kifejezésből vezették le, mely több évtizeddel ezelőtt fogalmazódott meg, akkor amikor az emberek eljutottak egy olyan fejlettségi szintre, hogy azon kezdtek gondolkodni, hogyan lehet élhetőbbé tenni a városokat, megállítani a lakosság vidékre költözését.
– Ennek a folyamatnak része volt a közlekedés azon belül pedig a közösségi közlekedés fejlesztése is, oly módon, hogy az utazások kiszámíthatóbbá váljanak, a lehető legrövidebb időt vegyék igénybe busszal, villamossal is, a lehető legrövidebb útvonalon. Ennek a folyamatnak egyik alapja a korszerű utas tájékoztatás – ilyen fog megvalósulni Miskolcon és Felsőzsolcán az Okos Pont Projektben – mondta Szőnyi Péter.

A fejlesztéssel elérni kívánt hosszú távú cél – folytatta a projektigazgató – a közösségi, elsősorban az autóbusz közlekedés versenyképességének javítása az egyéni autós közlekedéssel szemben. Rövidtávú célja pedig egy olyan utastájékoztatási rendszer bevezetése mely a valósidejű, meghatározó információkat nyújt a járatok menetrendjéről, az autóbuszok tartózkodási helyéről, a megérkezésig történő várakozási időről az utasnak.
– Ezek az információk a beruházást követően – várhatóan 2013 végére – a mobiltelefonokon is elérhetővé válnak majd – mondta Szőnyi Péter. Kiemelte, a projekt hatása túlmutat Miskolc és Felsőzsolca határain, hiszen az agglomerációba további 39 település tartozik melyben a két város lakosságán túl további 100 ezer ember él.

okos_pont_projekt_121213_ja_1.jpg

A projekt részleteiről elmondta, 2013 végéig 54 megállóhelyi, 2 végállomási és 4 csomóponti tájékoztató eszközön vizuális kijelzés mellett hang alapú tájékoztatást is kap majd az utazóközönség, valamint 170 autóbuszt szerelnek fel GPS-es adatgyűjtő egységgel, járműfedélzeti vezérlő egységgel, kihangosítással és járatazonosító hangosítással.
– A projekt növeli az utazóközönség komfortját a város legforgalmasabb csomópontjában, az Újgyőri főtéren, itt egyébként egy akadálymentesített utasváró terem is épül, illetve lesüllyesztik majd a járdaszigeteket is, hogy a kocsiállások mindenki számára könnyedén megközelíthetők legyenek – zárta Szőnyi Péter.

A projekt ÉMOP-os forrásból, az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg, több mint 343 millió összköltség mellett, 291 millió forintnál is több támogatással.

Tajthy Á.
Fotó: Juhász Á.




Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

  • 2012-12-14 22:58

    asdfghj

    Na igen, de mindent a pénz mozgat, így bármit elkövetnének, hogy az idő alapú jegy ne érje meg senkinek. Amúgy szinte teljesen biztos, hogy a jut is marad is elven csinálják ezeket a beruházásokat. De leginkább a marad is érvényesül. Arra leszek kívá [ tovább ... ]
  • 2012-12-14 22:25

    globo

    Az idő alapú jegy akkor segítene, ha nem akarnak hozzányúlni a hálózathoz (márpedig nem akarnak), így ha mondjuk első lyukasztástól kezdve 40 percig érvényes lenne egy jegy, akkor egy beruházással le lehetne menni az Avasról a Tiszaira.De nyilván ez [ tovább ... ]
  • 2012-12-14 20:50

    asdfghj

    "Városunk mindig is élenjárt a közösségi közlekedés fejlesztésében". Mint mondjuk a két átszállás? Vagy aki nem vesz bérletet, még több buszjegyet vegyen?Roppant bosszantó, amikor a Tiszaira kell kimennem, de egyszerűen nem jár erre a 31-es és nem ki [ tovább ... ]
  • 2012-12-14 18:51

    globo

    Azt esetleg nem lehetne (e helyett vagy e mellett), hogy az Avasról ne 2 busszal kelljen lemenni a légvonalban 1 km-re lévő Egyetemvárosba, vagy hogy ne csak átszállással lehessen lemenni a Tiszaira? Mert értem én, h ez nagyon trendi dolog, de a közl [ tovább ... ]
  • 2012-12-14 17:41

    Bakó Sanyi

    22 millióból kialakítom, és még marad is pénzem egy kis aszfaltozásra az új terepjárómhoz.

Miskolc TV mai műsora

2024-04-20 (Szombat)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!