Városházi hírek

„Én nagyon szeretem Miskolcot” – bemutatták a város új arculatát

2012-09-25 15:54

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE miskolc_arculat_120925_ja_5.jpg

Prezentációval egybekötött sajtótájékoztatón mutatták be Miskolc új arculatát, logóját kedd délután a városháza megújult Dísztermében. A tájékoztatón elhangzott, az új megjelenés kidolgozására olyan ügynökségeket kértek fel, akik hasonló területen már bizonyítottak, tapasztalatot szereztek, akik több esetben letették az asztalra egy cég, egy intézmény, vagy város, márka arculatát.


(az új arculathoz készült Miskolc-film)

A sajtóesemény legelején vetítették le azt a – Miskolc Televízió által készített – kisfilmet, mely a város életét, Miskolcot magát mutatja be néhány percben, néhány képpel.
– Miskolc város képeit, történetét, múltját, jelenét láthatták néhány villanásban. Ez Miskolc – kezdte Kriza Ákos, Miskolc polgármestere. – Városunk kinőtte azt a szerepét – folytatta –, amibe éveken keresztül beskatulyázták. Most már úgy írnak a lapok rólunk, hogy „teremtő hangulat, erős lokálpatriotizmus és feltörekvési vágy” jellemez minket.

– Az első és legfontosabb döntés az volt, hogy nemcsak egy logót készítünk, hanem Miskolcot mint márkát építjük fel. Az elmúlt két évben bebizonyítottuk, hogy ez a város színes, zsongó, élettel teli. A legutóbbi fesztiváljaink, a sörfesztivál és a CineFest, vagy a havonta jelentkező vásár, a színház új kezdeményezései, a diósgyőri várban rendezett programok, és még sorolhatnám, mi minden mutatja azt, hogy „Akkora vitalitás van ebben a városban, hogy ha a legcsekélyebb lehetőség nyílik meg a számára, óriási energiák fognak munkába lépni” – mondta Kriza Ákos.

miskolc_arculat_120925_ja_2.jpg

A polgármester beszélt a logó kialakulásának történetéről, előzményeiről is. Mint mondta, a kreatív anyagokat egy zsűri bírálta, melynek minden tagja online módon kapta meg a pályamunkákat úgy, hogy a készítő ügynökségekre nem volt utalás, így egyik ügynökség sem volt beazonosítható.

A zsűri tagjai – Réz András esztéta, kritikus, a zsűri elnöke, Uwe Mang, a miskolci Robert Bosch gazdasági igazgatója, Bárdos István, a Miskolc Szerviz Iroda vezetője, turisztikai szakember, Homonna György kitüntetett tanár és festőművész, Kupcsik Adrián miskolci születésű festőművész, nagy ügynökségek dizájnere, Vályi-Nagy Vilmos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációs helyettes államtitkára, Ábrahám Kata  nemzetközileg elismert designer, stylist – egyenként értékelték a beérkezett anyagokat és tettek javaslatot a pályamunkák sorrendjére.

– Ezeket Réz András, a zsűri elnöke összesítette. A héttagú zsűriből öten a Kreatív Műhely anyagát tartották a legjobbnak, azt az arculatot, melyet most bemutatunk, mely innentől Miskolcot fogja jelenteni – hangsúlyozta Kriza Ákos.



„Itt egyre gyakrabban verődnek össze az emberek”


miskolc_uj_arculat_120925_ja_10.jpg

A zsűri elnöke, Réz András reklámszakember elmondta, több rokona is Miskolcon élt (többek között a „diósgyőri pék” is), így gyerekkorában sokat járt hozzájuk, akik mind szerették Miskolcot, nem jutott eszükbe, hogy „Miskolc ne a világ közepe lenne nekik”.

– Olyan időszakban gondolkodtak úgy Miskolcról, hogy itt rendben mennek a dolgok, amikor nem volt így. Ma már ahhoz képest más arcát mutatja Miskolc. Mikor évről évre járok ide, látom, hogy ez a város élettel telt meg, itt évek óta egyre több a történés, gyakrabban verődnek össze az emberek – mondta Réz András. Hangsúlyozta, azt a pályamunkát kellett munkájuk során kiválasztani, mely a legalkalmasabb arra, hogy bemutassa ezt a jelenlegi Miskolcot.

– Miskolcon, de sajnos sokan még hazánkban sem tudják, hogy bizony a diósgyőri vár Miskolcon van, hogy Lillafüred Miskolcon van, hogy a Barlangfürdő Miskolc szerves része. Egymás nélkül nem léteznek. Ezért kell egy városnak, így Miskolcnak is megjelenésében is egységes logó, arculat – hangsúlyozta Réz András.

Egységes jelkép, pozitív üzenet


Uwe Mang
, a miskolci Robert Bosch gazdasági igazgatója azt mondta, nagyon megtisztelő érzés volt a zsűri tagjának lenni, és lehetőség nyílt arra is, hogy a régió legnagyobb munkáltatójának a nézőpontját képviselje.
– Igen fontos Miskolc pozitív arculatának kialakítása. A nehézipari város képének átalakulása ez egy innovatív, attraktív városképpé, munkalehetőséggel és jól képzett fiatalokkal – hangsúlyozta.

miskolc_uj_arculat_120925_ja.jpg

Bárdos István
turisztikai menedzser, „Miskolc Város Turizmusáért” díjazott, a Menjünk világgá utazási kiállítás létrehozója, a zsűri tagja arról beszélt, hogy egy egységesen, következetesen használt arculat már önmagában is üzenet, amely azt mutatja, hogy a város önálló, csak rá jellemző jelképrendszerrel rendelkezik.
– Ez önmagában azonban csak egy jelkép, amelyet most meg kell tölteni tartalommal, megtalálva a megfelelő reklámhordozókat, céltudatosan használva azt. Ez a következő időszak feladata mindannyiunk számára, hiszen a továbbiakban bárki, bárhol találkozik ezzel az emblémával, mindig Miskolcra asszociál majd – fűzte hozzá Bárdos István.

Homonna György
festőművész, Miskolc város pedagógia díjasa kérdéseket fogalmazott meg magával szemben is.
– Vajon én hogyan csinálnám? Melyikre szavazzak? A terveket szakemberek, komoly munkával hozták létre. Bírálhatjuk az ő munkájukat? Igen, nagy kihívás ez, megtiszteltetés és felelősség egy ilyen pályázatot zsűrizni. Örültem, és köszönöm a lehetőséget! – mondta a tájékoztatón.

A sajtótájékoztatón nem tudott részt venni, de a zsűri tagja volt a miskolci születésű Vályi-Nagy Vilmos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Infokommunikációs államtitkár-helyettese, Ábrahám Kata, nemzetközileg elismert designer, stylist és Kupcsik Adrián, a szintén miskolci születésű festőművész, dizájner. Ők üzeneteiket küldték el, melyeket Dobos Tímea városházi sajtószóvivő olvasott fel.

Vályi-Nagy Vilmos: A XXI. század jellemzője, hogy akarva-akaratlanul hatalmas mennyiségű információhoz jutunk. Miskolc értéke a tudásalapú társadalom kiépítésében való részvétel, amiből személyesen én magam is sokat profitáltam. A város egyedi jellegzetességét kiemelő logó – ami az innováció, a megújulás bástyájának jelképe is egyben – a minőséget és a kimagasló teljesítményt jelképezi.

Ábrahám Kata:
„Miskolc város arculati pályázatának zsűrizése örömteli feladat volt számomra. Külön nagyra értékelem, hogy a pályázat elbírálásának folyamatában nagyban érvényesült a szakmaiság. Őszintén remélem, hogy a város lakossága is ugyanolyan szeretettel fogadja majd, mint ahogy mi ezen dolgoztunk, és magáénak fogja érezni a sok jó pályázat közül legjobbnak ítélt alkotást.”

Kupcsik Adrián:
„Most bevallom őszintén, hogy mikor kb. 22 éve elköltöztem innen, nagyon sokáig nem szerettem visszajárni. Most azonban, végignézve a város grafikai arculatát kialakító pályamunkákat, egy érdekes, új érzésre lettem figyelmes. Hoppá, egy ilyen városba milyen szívesen jönnék... rendszeresen. Most, hogy megszületett a döntés, kialakult a várost jellemző arculat, úgy érzem, hogy engem is meggyőzött arról, hogy Miskolcra érdemes lesz járni! Ha nekem ez az új "város-arc" – akinek évtizedekig volt némi, személyes okokból adódó ellentartása – ilyen határozottan megváltoztatta Miskolcról a véleményemet, akkor azoknak, akinek nincs ilyen becsípődése, biztosan állíthatom, még könnyebb lesz. Remélem, minél többször találkozunk Miskolcon, a Barlangfürdőben, a diósgyőri várban, a belvárosban egy kávézóban, vagy épp ahol leszek."

miskolc_logo_color.jpg

Lehetőség az egységes városi arculatra


Végül a logó készítésének menetét ismertette Végh Endre, a Kreatív Műhely igazgatója. Mint mondta, a műhelyük 12 éve működik, több mint 40 arculatfejlesztési projektben vett részt, és 6 éve ők készítik egyebek mellett a Művészetek Palotájának arculatát, valamint ők fejlesztik jelenleg az Operaház új arculatát is. Azt, hogy a műhely által tervezett logót fogja használni Miskolc, megtisztelőnek nevezte, hiszen – mint hangsúlyozta, ő is a városunkban nőtt fel, családjaihoz, barátaihoz gyakran és örömmel jár vissza ma is, így elkötelezett volt Miskolc iránt mindig.
– Arra a kérdésre, hogy milyen legyen Miskolc új logója, az alábbi szavak mentén kerestük a választ, ezt szerettük volna megjeleníteni az új logóban: erős, izgalmas, pezsgő, természetes, innovatív, vonzó, barátságos, sokszínű, nyitott, egyedi – sorolta Végh Endre. Mint mondta, a bemutatott, és mostantól használt új Miskolc-logó egyben lehetőséget teremt arra is, hogy később a város különböző intézményei, projektjei, cégei egyedi, mégis egységes módon, ennek a logónak felhasználásával egységes arculatot kapjanak.

miskolc_uj_arculat_120925_ja_26.jpg

Kriza Ákos
polgármester végül hangsúlyozta, az új logóra azért volt szükség, hogy leporoljuk a Miskolcról kialakult képet, hogy a város kilépjen a ráaggatott szürke, iparváros képéből. Miskolc egyre határozottabb célja, hogy erőteljesebben kerüljön be a hazaiak és külföldiek emlékezetébe, hogy a fővárosból ne lejöjjenek vidékre, hanem fel, Miskolcra.
– Miskolc újrapozícionálta magát a munkahelyteremtés, közbiztonság szempontjából éppúgy, mint a turizmus vagy a kultúra, a rendezvények és a fesztiválok területén. Megérett a kétéves munka gyümölcse. A „modernség” nem azt jelenti, hogy megszabadulunk a gyökereinktől. Ez az arculat nyitás, a kifelé is megmutatandó megújulás lehetősége. Sőt, azok figyelmét is erőteljesebben hívja fel városunkra, akik lehetőséget, piacot, lehetséges iparterületet, befektetési lehetőséget látnak városunkban. Városunk fejlődik, megújul, emberközeli, és mindez magunkért, közösségünkért történik – zárta Kriza Ákos.

Tajthy Ákos
fotó: Juhász Ákos



Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2024-04-24 (Szerda)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!