Városinfó

Boruló hídelemek a villamospálya alatt

2011-09-18 11:08

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE tiszai_hid_110914_ja_1.jpg

Miközben gőzerővel halad a villamospálya építése Miskolcon, a Kandó Kálmán térnél lévő Szinva-híd szárnyfalrészei kiborulófélben vannak, ami miatt a gyalogos közlekedést is korlátozták. Mint kiderült, a Közút és az MVK egymásra várt. 

A miskolci Baross Gábor utca a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kezelésében van, illetékességük a Szinva-híd pályaudvar felőli végéig tart. Mint a megyei igazgatóság hídmérnökétől, Szarka Judittól megtudtuk, a jelenlegi Szinva-híd 1951-ben épült, 1993-ban teljes felújítást végeztek rajta. Ennek ellenére a befolyási oldalon a hídfők feletti szárnyfalrészek a járdakonzolokkal együtt kiborulófélben vannak. Ezért korlátozták a gyalogosforgalmat egy betonelemmel. 2008 szeptemberében a járdakonzolok helyreállítására a Magyar Közút tervet készíttetett, a kivitelezés azonban nem történt meg. Ennek a pénzügyi lehetőségek korlátozottságán kívül az is az oka, hogy 2009-ben bemutattak egy tervet a közútnak, amelyben a híd teljes felszerkezetének cseréje szerepelt. Ezt a tervet Miskolc városa, illetve az MVK Zrt. készíttette, mivel a Kandó Kálmán tér rendezése során úgy tervezték, hogy a villamosvágányokat szét kell húzni a villamosok biztonságos kanyarodásának és a végállomás kialakítása miatt. A széthúzás esetén a hidat meg kell szélesíteni, amit a teljes felszerkezet cseréjével lehet a legjobban megoldani. A terv egyeztetése során a Magyar Közút nem ellenezte a felszerkezet cseréjét, főként azért, mert a beruházást a város, illetve az MVK fizette volna.

tiszai_hid_110914_ja_15.jpg

2011-ben kiderült, hogy jelenleg csak a vágányok cseréjét tudja elvégeztetni az MVK, a híd felszerkezetének cseréjére, azaz a híd szélesítésére nincs pénz: a járdakonzolok tehát most így maradnak. A Magyar Közút tájékoztatása szerint amennyiben a továbbiakban sem végzik el a felszerkezet cseréjét, akkor a 2008-as terv szerinti járdakonzol helyreállítást el fogják végezni.

Csontos Ágnes, az MVK Zrt. PR-főmunkatársa erre reagálva elmondta, a villamosprojekt fizikai határa a híd túloldalán a Kandó Kálmán téri kitérő eleje. A 2009-es terv szerint, amire a Közút utal, egy fejvégállomáshoz kapcsolódott volna a projekt, a jelenlegi hurokforduló helyett. Azonban a tér rendezése, finanszírozása kapcsán még nem született végső döntés, az egyeztetések jelenleg is zajlanak. A projekt kivitelezési határidői miatt a jelenlegi hurokfordulós kialakításhoz csatlakoznak az új vágányok, ami nem igényli a vágánytengely-növelést, tehát a vágányok széthúzását a hídszerkezeten. Amit a Zöld Nyíl projekt keretén belül elvégeznek, az a villamospálya nyomvonalába eső hídrész dilatációs hézagjainak rekonstrukciója. A híd felszerkezetének cseréje tehát nem része a projektnek, így nem is finanszírozható annak költségvetéséből.

Horváth I.



Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2019-05-22 (Szerda)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!