Gazdaság

Diósgyőrben is fellendülést hozhat(na) a villamosgyártás

2011-07-15 07:31

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE digep-110714ml20.jpg

A diósgyőri ipari terület számára is komoly fejlődést hozhat a miskolci villamostender – legalábbis akkor, ha az az olasz gyártócég lesz a befutó, amely komoly érdeklődést mutat az itt működő vállalkozások iránt.

Mint arról már hírt adtunk, múlt pénteken lejárt az ajánlattételi határideje a Zöld Nyíl villamosprojekt negyedik járműbeszerzési tenderének. Az eddigi kiírások sikertelenek voltak, elsősorban azért, mert valamelyik cég mindig sikerrel támadta meg az eredményt a Közbeszerzési Döntőbizottságnál. Az idő pedig sürget.

A dokumentációt most tíz járműgyártó cég vásárolta meg, s végül hat ajánlat érkezett be a 31 új villamos jármű, valamint a kapcsolódó áruk és szolgáltatások szállítására. Ezúttal is a pályázók között van az olasz AnsaldoBreda S.p.A., amely az elmúlt héten együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá a miskolci Digép Hungary Kft.-vel.

digep-110714ml10.jpg

Ács András ügyvezető igazgató lapunknak elmondta: korábbi üzleti kapcsolataiknak köszönhetően, Maurizio Saulinak, a Magyarországi Olasz Kereskedelmi Kamara elnökének a közvetítésével került sor a kapcsolatfelvételre, amely több vállalkozást is érint a Digép-csoportból. A szándéknyilatkozat arról szól, hogy amennyiben az AnsaldoBreda nyeri meg a tendert, Diósgyőrben működő cégek gyártják majd a villamoskocsikhoz a forgó- és hegesztett alkatrészeket, valamint a kerekeket. Ács András szerint hosszabb távon az sem kizárt, hogy ebben az esetben az összeszerelés is helyben történne majd, hiszen az olasz cég számára ez lenne a legtakarékosabb megoldás. – Mindez igen komoly fejlődést indíthatna el a diósgyőri ipari területen. Csupán a mi vállalatunk esetében, már rövid távon 50 fős létszámbővítést eredményezne, és a későbbiekben mi végeznénk a szervizelést is – mondta el az igazgató.

Az együttműködésre alakult vállalatcsoport tagja a Diósgyőri Vasúti Kerékpárgyártó (DVK) Kft. is, melynek ügyvezetője, Lech Zaciera még ennél is bizakodóbb. Mint mondta, ez az együttműködés hatalmas nemzetközi reklámot jelentene a diósgyőri vállalkozásoknak, ami újabb megrendeléseket, és több száz, vagy ezer fős létszámnövelést eredményezne. Lech Zaciera egy fali maketten mutatta, hogy a hatalmas, 44 hektáros diósgyőri gyárterületnek csupán igen kis része van jelenleg kihasználva – az itt működő 55 vállalkozás alig kétezer embernek ad munkát. - A terület kapacitása, infrastrukturális ellátottsága hatalmas fejlesztéseket tenne lehetővé, valamikor tízezernél is többen dolgoztak itt – mondta el az ügyvezető. A Diósgyőri Gépgyár a 80-as évek végéig szerszám és kábelgépek gyártása mellett a hadiipar igényeit is kielégítette. A rendszerváltozást követően többszöri tulajdonosváltáson, átszervezésen ment keresztül, majd Digép Hungary Kft. néven folytatta tevékenységét.

digep-110714ml6.jpg

A Diósgyőri Vasúti Kerékpárgyártó Kft. 2006-ban jött létre. – Nem csupán az ingatlanok, gépek, berendezések kerültek a cég tulajdonába. Gondozni szeretnénk azt a több évtizedes gyártási kultúrát is, amely letéteményese a magyar vasúti kerékpárgyártásnak – hangoztatta Lech Zaciera.

Az együttműködési szándéknyilatkozat aláírása előtt az AnsaldoBreda szakemberei többször jártak Diósgyőrben, felmérték az itteni szakembergárdát, gyártókapacitást. – Megkaptuk az új villamoskocsik teljes műszaki dokumentációját, mérnökeink nagyon komoly munkával véleményezték, árazták ezeket, s úgy tűnik, az olasz partner elégedett volt az eredménnyel – hangoztatta az ügyvezető. Mint fogalmazott, az együttműködés megvalósulásával egy olyan világszínvonalú szakmai kultúra honosodna meg Diósgyőrben, amely mind a helyi műszaki értelmiséget, mind a szakmunkásokat versenyképes tudással ruházhatná fel, megakadályozná elvándorlásukat.

digep-110714ml42.jpg

Szőllősi György, az együttműködésben ugyancsak érdekelt Realcomp Kft. ügyvezetője arról tájékoztatott, hogy - részben uniós pályázati támogatással - mintegy 2,7 milliárdos fejlesztés zajlik a Digép-csoport vállalatainál. Mint fogalmazott, az olasz szakértők nem csupán a már meglévő gyártókapacitást, infrastruktúrát mérték fel, amikor itt jártak, hanem azokat a potenciális fejlesztési lehetőségeket is, amelyek rendelkezésre állnak.

digep-110714ml5.jpg

A villamosjármű-tenderben előreláthatólag augusztusban hirdetnek majd eredményt. Szerződéskötés szeptemberben várható, ha az ajánlattevők nem fordulnak jogorvoslati kérelemmel a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz. Információink szerint, pusztán a költségeket tekintve, az AnsaldoBreda ajánlata a harmadik helyen szerepel, de a döntésnél komplexen mérlegelnek majd, más szempontokat – például a referenciákat, szervizelési költségeket, stb. – is figyelembe véve.

Szepesi Sándor

Az AnsaldoBreda Spa 2001-ben jött létre két, a járműgyártás területén több mint százéves múltra visszatekintő cég, az Ansaldo Transporti és a Breda Costruzioni Ferroviarie összeolvadásával. A nápolyi székhelyű vállalat több olaszországi és külföldi divízióval is rendelkezik, több mint 2400 dolgozóval. Európán kívül az Egyesült Államokban is jelen van, villamosai megtalálhatók egyebek mellett Bergamoban, Göteborgban, Milánóban, Kayseriben és Athénban is.


Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2024-04-25 (Csütörtök)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!