Városházi hírek

Szolgáltató, ügyfélbarát hivatalt épít az új jegyző

2011-07-03 13:13

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE jegyzo-csiszar-110629ml10.jpg

Csiszár Miklós az április közgyűlést követően lett Miskolc város jegyzője. Mint mondja, mindig is a közigazgatásban dolgozott, végigjárva a ranglétrát úgy érzi, egy megyei jogú város jegyzőjeként elérte azt, amire egy magyarországi jegyző vágyhatott.

Kazincbarcikán kezdett el dolgozni ügyintézőként, de már Ózdon, a szervezési és jogi osztály vezetőjeként élte meg a rendszerváltást, majd később jegyző lett.

– Ózd egy nagyszerű gyakorlat és felkészülés volt számomra, hiszen Miskolc után a második legnagyobb város, az apparátus is ott a legnagyobb a megyeszékhely után – mondja beszélgetésünk elején. – Ugyanakkor nagyon hasonlóak a problémák és megoldandó feladatok is, ott is a kohászat összeomlása után kellett a munkanélküliséggel szembesülni. Két évvel ezelőtt eljött az ideje a váltásnak, és Edelénybe kerültem jegyzőként, ahol kisebb, családiasabb városháza fogadott. Ott ért a felkérés, hogy pályázzam meg Miskolc jegyzői posztját, ez a legnagyobb kihívás és feladat, ami egy jegyzőt érhet. Örülök, hogy ide kerülhettem, eddig nagyon élvezem itt a munkát.

– Éppen a köztisztviselői nap előtt ültünk le beszélgetni. Milyennek találja a miskolci városházán az apparátust, milyenek a kollégák?
– Nagyon felkészült apparátus dolgozik itt, ami el is várható egy megyei jogú városban. De nem tökéletes, el lehet még mozdulni a szolgáltató hivatal irányába. Persze, tökéletes nem is lehet, hiszen akinek adót, büntetést kell befizetni, kevéssé nyitott a szolgáltató városháza felé, de vannak olyan irányok, amerre még el lehet mozdulni, lehet fejlődni. Polgármester úrral az idei köztisztviselői nap alkalmából elismeréseket és díjakat alapítottunk, életműdíjat, az Év köztisztviselője díjat, illetve elismerő okleveleket adunk át. Kell az elismerés és a motiváltság a dolgozóknak, ugyanakkor úgy érezzük, ez egy új helyzetet teremt a köztisztviselők napján.

– Az év elején jelentősen átalakult a hivatal struktúrája, majd a legutóbbi, júniusi közgyűlésen még finomításról döntöttek, immár az ön javaslatára. Ideális most már az önkormányzat felépítése, vagy tervez még változtatásokat?
– Ezzel az átalakítással ütőképes lesz most már a hivatal, úgy gondoljuk, hogy jóval eredményesebben lehet, és tud is majd működni. A júniusi döntés már csak egy kis finomhangolás volt, a polgármesteri kabinet működése alakult át, illetve létrejött a főépítészeti főosztály. Ez azért jó, mert az új főosztályon a stratégiakészítéstől a tervezésen át a pályázatokig minden egy kézben fut össze. Méghozzá egy nagyon jó szakember, a főépítész kezében. Úgy gondoljuk, ezzel most befejeződött a hivatal strukturálása, most már azt szeretnénk, hogy a dolgozók ne az átalakítással, hanem a munkájukkal foglalkozzanak. Persze, a jövőben jogszabályi változások miatt még előfordulhat változtatás, de nem tervezzük.

– Említette most, és már a megválasztása után is a szolgáltató, ügyfélbarát hivatalt. Milyennek is kell egy ilyen hivatalnak lennie, milyen lépéseket tervez?
– Dinamikusabb hivatal kell! Gyorsabb, határozottabb reagálásra van szükség. Ebből következik, hogy rövidíteni kell az ügyintézési határidőkön, nem kell kivárni a jogszabályok adta határidőket, hanem a lehető leggyorsabban lépni. Pénzügyileg nincs egyszerű helyzetben az önkormányzat, de úgy gondolom, hogy a legtöbb dolog nem is pénzkérdés. Sok múlik a hozzáálláson, egyértelmű szemléletváltásra van szükség. Érezze az ügyfél, hogy ez a hivatal érte van, ne rossz érzéssel jöjjön be hozzánk, ne hatalmi jelleggel közelítsenek felé, hanem pozitív élmények, impulzusok érjék. A XXI. században ez már elvárható egy hivataltól, ami persze nem megy csettintésre, keményen kell dolgoznia érte mindenkinek nap mint nap. A főosztályvezetők teljesen egyetértenek velem, és közreműködnek, ami megkönnyíti a munkát.

– Éppen akkor lett a hivatal első embere, amikor jelentős változás áll be a miskolci városháza életében, hiszen átadás, elkészülés előtt áll a megújult épület, ahol hosszú évtizedek után egy helyen lesz minden hivatali dolgozó. Mit gondol erről a változásról és az új épületről?
– Bízom benne, hogy jobb lesz az ügyfelek és az itt dolgozók számára is. Az mindenképpen előny, hogy egy helyen, koncentráltan lesz jelen a teljes apparátus. A földszinten létrehozunk egy front office rendszert, ahol találkozunk az ügyfelekkel, itt nagyon felkészült kollégák lesznek, akik azokat is képviselik, akik munkájuk során nem találkoznak az ügyféllel. Azt gondolom, az épületnek is azt kell képviselnie, ami a szemléletváltásban is végbemegy reményeink szerint a hivatalban: itt magasabb színvonalú szolgáltatást kapnak a belépők!

Horváth Imre


Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2024-04-24 (Szerda)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!