Közgyűlés

Ülést tartott a miskolci közgyűlés

2011-06-15 16:53

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE kozgyules_110616_ml_1.jpg

Ülést tartott csütörtökön a miskolci önkormányzat képviselő-testülete. A sürgősségi indtíványokkal együtt összesen 50 napirendi pontot tárgyaltak a képviselők - egyebek mellett a parkolás szabályainak változásáról, holding-cégek kiválásáról a Miskolc Kártya kedvezmény-rendszeréből. A sikeres sportolók elismerése kapcsán, hosszadalmas vitát váltott ki a miskolci sportélet helyzete.

Napirend előtt

Napirend előtt Kriza Ákos polgármester Koreában és Kínában folytatott tágyalásairól szólt, melyeket eredményesnek, nevezett. Mint mondta, szándéknyilatkozatot írtak alá egy Távol-Keleti összeszerelő üzem Miskolcra településéről, mint fogalmazott: "meg fog erősödni a híd, a helyét kereső Távol-Keleti tőke és városunk illetve régiónk között." Kriza Ákos azt is megemlítette, hogy kormányzati meghatalmazással tárgyaltak, a magyar kormány messzemenően támogatja Miskolc iparfejlesztési törekvéseit.

A polgármester szólt az Operafesztivál rendezvényeiről is, amelyek rendben, nagy érdeklődés mellett zajlanak. Annak ellenére, hogy a rendezvény költésgvetése idén nem kiemelkedően magas, ez nem ment a színvonal rovására. Kriza Ákos kiemelte, hogy a városnak nagyon fontos az Operafesztivál léte, azon fognak dolgozni, hogy a jövőben még nagyobb költségvetéssel, még magasabb színvonalon rendezhessék meg.

Kriza Ákos megemlékezett a DVTK sikeréről, bajnoki címéről, s köszönetet mondott mindenkinek, akinek része volt ebben.

kozgyules_110616_ml_2.jpg

Kovács László (KDNP) képviselő, június 16-a történelmi jelentőségéről szólt, Nagy Imre és mártírtársai kivégzésének, majd újratemetésének dátumáról, amely fontos mérföldköve a magyar demokráciának is. Kovács László ugyancsak gratulált a DVTK sikeréhez.

Galambos Gábor, a Miskolci Városszépítő Egyesület elnöke a városképet romboló jelenségekről, tárgyakról szólt. Felhívta a figyelmet az Avas problémáira, s kérte, hogy a városkép alakításánál a civil társadalom elképzeléseit is vegyék figyelembe. Biztosítsanak számukra felületet, "civil falat", ahol programjaikat hirdethetik. Az elnök meghívta a város vezetőit egy városvédő sétára is, a helyzet felmérése érdekében.

Kriza Ákos polgármester válaszában elmondta: a közelmúltban alakult egy munkacsoport az Avas Észak problémáinak vizsgálatára. A felvetett gondokkal a városháza illetékes szakemberei foglalkoznak, partnerek ahhoz, hogy a civilekkel közösen tekintsék át a megoldandó feladatokat. 

kozgyules_110616_soosattila_ml.jpg

Soós Attila (Fidesz) képviselő felszólalásában úgy fogalmazott: tisztázni szeretné az Operafesztivál finanszírozásával kapcsolatos, sok esetben valótlan híreszteléseket. Mint mondta, a város vezetése komoly tárgyalásokat folytatott annak érdekében hogy a színvonal ne sérüljön. Álságos és hamis minden olyan híresztelés, hogy valaki nem tartotta be az ígléretét, a finanszírozással kapcsolatban. A képviselő szerint annak ismeretében, hogy a szakminisztrérium milyen támogatást hagyott jóvá, több tervezett rendezvény lemondása elkapkodott és indokolatlan volt. Miskolc vezetése elkötelezett abban, hogy a fesztivál megmaradjon, fejlődjön, az anyagi erőforrások azonban jelenleg igen behatároltak. Kutatják a további erőforrásokat, hogy a rendezvény a jövőben tovább fejlődhessen.

Szegedi Márton (Jobbik) frakcióvezető számos kritikát fogalmazott meg napirend előtt. Mint mondta, minden korábbi ígéret ellenére, továbbra is érvényben vannak a megszorítások, a korrupció virágzik, nem adják ki a politikusbűnözőket az igazságszolgáltatásnak. Nincs elszámoltatás, nem szavazták meg Káli Sándor mentelmi jogának felfüggesztését. Az egykulcsos 16 százalékos szja a gazdagokat gazdagítja, a szegényeket még szegényebbeké teszi, a kormány úgy viselkedik, mint a "külföldi tőkeérdekek magyarországi helytartója". Folytatódik a pénzelvonás, nem védik meg a magyar földet, ivóvizet. A frakcióvezető szerint meg kellene állítani a negatív folyamatokat - helyben is - hiszen folytatódika város eladósodása, az elvándorlás, és "Fészekrakó ügyben" sem született előrelépés. A korábbi fejlesztések állapota katasztrófális, rossz minőségben silány módon végezték el ezeket, a számlákon azonban minőségi anyagok, profi kivitelezés szerepel. - Ideje lenne cselekedni a miskolciakért, az emberek türelme elfogyott - fogalmazott a politikus.

kozgyules_110616_szegedimarton_ml.jpg

Simon Gábor (MSZP) frakcióvezető felszólalásában hiányolta, hogy nem ismerhették meg a megyei kormányhivatal vezetőjének törvényességi észrevételét, a polgármester összeférhetetlenségi ügyében, amely hat hónapig fennállt, és a helyzetet is törvénytelenül oldották fel. Simon Gábor hiányolta a korábban beígért munkahely-teremtéseket is, és kérte, hogy legalább azt őrizzék meg, amit a város korábban elért, ne tegyék "fapadossá" a települést. A képviselő szerint a közterületeken nincs lenyírva a fű, ami fokozza a pollen-veszélyt, ellehetetlenítették az Idősügyi Tanácsot, visszafejlesztik a közvilágítást, kivéreztették a salakomotor csapatot, a kézilabda-csapatot, megszünették a sakkfesztivált, bojkottálták a Kocsonyafesztivált, és jelentősen megkurtították az Operfesztivál lehetőségeit is. Kérte, a CineFest megrendezését méltóképpen tegyék lehetővé, és ő is gratulált a DVTK-nak. 

Kriza Ákos válaszában elmondta: a Kormányhivataltól semmifelé irat nem érkezett, a parlagfű pedig júliusban virágzik, így a pollenekre hivatkozni most még nem reális. A fapados géppel kapcsolatos hasonlatra a polgármester úgy reagált: ha egy repülőnek előzetesen ellopják a benzintankját, az nem tud egyből teljes sebességgel repülni.

Fodor Zoltán (MSZP) képviselő az általa szervezett várostörténeti vetélkedő sikerét, eredményeit ismertette, megköszönte a Miskolci Kommunikációs Kft. részvételét, és felhívta a figyelmet az ugyancsak sikeres, elemgyűjtő akcióra, melynek a napokban lesz a díjátadója.

Molnár Péter (KDNP) frakcióvezető megöszönte Kriza Ákos polgármester munkáját, hogy manager- típusú tevékenységével a nehéz helyzetben is meg tudta őrizni a város működőképességét. A politikus kiemelte a biztató, Távol-Keleti tárgyalásokat, és álságosnak nevezte, ha az az MSZP kéri számon a munkahely-teremtést, amely nyolc évig semmit nem tartott meg erre vonatkozó ígéretéből. Mint mondta, a jelenlegi városvezetés kőkeményen lobbizik, dolgozik, a korábban elszalasztott lehetőségeket azonban nagyon nehéz pótolni, igen mélyre taszították a várost.

Molnár Péter a Déli tehermentesítő útról is szólt, amelynek elemei korábban nem lettek egyeztetve a lakossággal, komoly tilatkozást váltottak ki, így most több ponton módosítani kell. - Ezt a helyzetet megörököltük, a jelenlegi vezetés azonban folyamatosan kommunikál a lakossággal, arra törekednek, hogy mindenki érdekei érvényesüljenek - ezért van némi csúszás a beruházásban - fogalmazott a frakcióvezető.

Zsiga Marcell alpolgármester annak a véleményének adott hangot, hogy a város nehéz helyzete a jelenlegi ellenzéknek köszönhető: eladósították a települést, előnytelen szerződéseket, súlyos terheket hagytak örökségül. Az új vezetésnek országosan és helyben is sok nehézséggel kellett szembesülnie - árvíz, közbiztonsági helyzet - megteszik amit tudnak. Országosan 1800 új rendőr állt például munkába, amiből Miskolcra is jut 140.  Jelentősen szigorították a Btk-t., a felelősségrevonások érdekében elkezdték a vizsgálatokat, több tucat feljelentés született helyben is.

Kiss János (Fidesz) frakcióvezető Szegedi Márton hozzászólására reagálva elmondta: szívesen megoldanák azokat a problémákat, amelyeket a képviselő felvetett, de képtelenség akkora ütemben haladni, ahogyan azt ellenzékből - könnyen - követelik. A felelős városvezető székében jóval nehezebb ülni, mint egy ellenzéki képviselőében - nyolc év felhalmozódott problémait kell megoldani, felelősen, körültekintően, a lehetőségeket figyelembe véve. Kiss János Káli Sándor korábbi polgármester egyik nyilatkozatából is idézett, melyben azt mondta: személyesen utasított el több olyan befektetőt, akik konkurenciát jelenthettek volna a már itt működő cégeknek. Kiss János szerint, ha a helyi lakosságot megkérdik, valószínűleg azt mondták volna, hogy "elment a józan eszük" azoknak a városvezetőknek, akik ebben a munkanélküliségi helyzetben, egy vállalkozó kör érdekeit védve, elutasítottak munkahelyteremtő beruházásokat. S most ugyanezek kérik számon a munkahelyteremtést az új városvezetésen.

Zárt ülés
Előre hozott, zárt ülésen döntöttek művészeti és tudományos ösztöndíjak adományozásáról, a Fáy András Közgazdasági Szakközépiskola igazgatójának felmentéséről, oktatási-nevelési intézmények intézményvezetői álláshelyeinek betöltéséről, a Dr. Hilscher Rezső Szociális Közalapítvány a Miskolci Családokért és a Miskolc Város Közoktatásáért Közalapítvány alapító okiratainak módosításáról. 

NAPIRENDEK

Műszaki ellenőrzés
Első napirendi pontban a műszaki ellenőrzési feladatok Miskolc Holding Zrt. részére történő  átadásával érintett önkormányzati rendeletek módosítása került napirendre. A közgyűlés korábban döntött a Miskolc Holding Zrt. Városfejlesztési Igazgatóságának a MIK Miskolci Ingatlangazdálkodó Zrt. szervezetébe történő visszaintegrálásáról, az intézményi ingatlanok karbantartási, hibaelhárítási, beruházási feladatainak a MIBERSZOLG Kft.-től a MIK Zrt.-hez történő áttételéről, valamint az önkormányzat érdekkörében felmerülő műszaki ellenőrzési feladatoknak a MIBERSZOLG Kft-ből a Miskolc Holding Zrt-be történő átszervezéséről. Mivel az átszervezéssel érintett műszaki ellenőri feladatok Miskolc Holding Zrt. által történő végrehajtása, illetve az ezzel érintett önkormányzati rendeletek vonatkozó szabályozása jelenleg nincs összhangban, ezért szükséges azon négy önkormányzati rendelet módosítása, melyekben a műszaki ellenőrzési feladatok elvégzésére korábban a MIBERSZOLG Kft. volt kijelölve.
Mokrai Mihály (MSZP) képviselő szerint nem "egészséges" ha egy cégen - jelen esetben a MIK-en - belül végzik egy-egy beruházás kivitelezését, és  ennek műszaki ellenőrzését is, a két feladatot külön kell választani.  Kriza Ákos válaszában elmondta: erről nincs szó, a MIK végzi majd a kivitelezést az ellenőrzési tevékenység pedig a Holdinghoz kerül. Ezt erősítette meg Szélyes Domokos MIK-vezérigazgató is. 

Szociális ellátások
A pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátások helyi szabályairól szóló önkormányzati rendelet módosításáról tárgyaltak második napirendi pontban. Az egyes szociális, gyermekvédelmi, családtámogatási, fogyatékosságügyi és foglalkoztatási törvények módosításáról szóló törvény 2011. szeptember 1-től – az energiatámogatási rendszerrel kapcsolatos kormányzati változtatások okán – átalakította a lakásfenntartási támogatás rendszerét. A gáz- és távhőtámogatási rendszer megszűnésével és a lakásfenntartási támogatás feltételrendszerének átalakításával egyszerűsödik és egységesebbé válik a lakhatással összefüggő szociális ellátások rendszere. A módosítás célja egyrészt a szociális gáz- és távhőtámogatás megszűnése okán ellátás nélkül maradó jogosultak befogadása a lakásfenntartási támogatás rendszerébe, másrészt a támogatás célzottságának és hatékonyságának növelése.  A jogosultsági jövedelemhatárt a törvény az öregségi nyugdíjminimum (melynek összege jelenleg: 28.500.- Ft.) 250 %-ában határozza meg a korábbi 150 % helyett, ugyanakkor eltörli a lakásfenntartási költségek jövedelmen belüli arányára vonatkozó előírást. A jövedelemszámítás alapja az egy főre jutó jövedelem helyett a háztartás fogyasztási szerkezetét jobban kifejező fogyasztási egység lesz.

A támogatás célzottságának és hatékonyságának növelése érdekében a módosítás két további alapvető intézkedést vezet be. Az egyik a támogatást igénylő vagyoni helyzetének vizsgálata, a másik pedig annak előírása, hogy a lakásfenntartási támogatást elsősorban természetben kell nyújtani.

A pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátások helyi szabályairól szóló önkormányzati rendelet a helyi lakásfenntartási támogatás megállapításának feltételeként a jogosultsági jövedelemhatárt az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-ában-, egyedül élők esetében 275 %-ában, azon háztartások esetében, melynek minden tagja betöltötte a 70. életévét 300 %-ában, 70 éven felüli egyedül élők esetében 325 %-ában állapítja meg. A lakásfenntartási támogatás megállapításának további feltétele, hogy a lakásfenntartás indokolt havi költségeinek el kell érnie, vagy meg kell haladnia a háztartásban élők havi nettó jövedelmének 20 %-át. A havi támogatás mértékét egy képlet alapján állapítják meg, eszerint a rendeletben meghatározott, indokolt (pl. lakbér, albérleti díj, lakáscélú kölcsön törlesztő részlete, fűtési-, világítási költségek, víz díj, stb.) lakásfenntartási kiadások összege osztva a háztartás jövedelmével, s – az egy főre jutó jövedelem mértékétől függően – szorozva az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 50-, 60-, 70- és 80 %-ával.

Az önkormányzat jelen anyagi helyzetében, arra most nincs lehetőség, hogy a jelenleg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-ában megállapított jövedelmi jogosultsági feltételt 250 %-nál magasabbra emeljék. Nem éri azonban hátrány azon állampolgárokat, akik eddig a 200 %-os jövedelmi jogosultsági feltétel alapján részesültek helyi lakásfenntartási támogatásban, ugyanis a normatív lakásfenntartási támogatásra – az eddigiektől még magasabb jövedelműek is – jogosultaknak lesznek, s a támogatás egy hónapra jutó összegének kiszámítása ugyanolyan formában történik, mint a helyi lakásfenntartási támogatás esetében. Az önkormányzat továbbra is segíteni kíván az egyedül élő, valamint a 70. életévét betöltött lakosokon, mivel ezen személyek részére a lakásfenntartással kapcsolatos költségek kifizetése nagyobb terhet jelent. A 70. életévüket betöltő személyek esetében, az életkorral járó egészségi állapot romlása miatt magasabbak a kiadások, ezért az ő támogatásuk is indokolt, helyi lakásfenntartási támogatás formájában. Ezeket alapul véve módosul úgy is a rendelet, hogy a fent jelzett személyek esetében a jogosultsági jövedelemhatárt magasabb összegben állapítja meg, mint a normatív lakásfenntartási támogatásnál.

Módosulnak a parkolás szabályai 
A közgyűlés 2010. júniusában alkotta meg a díjköteles várakozás (parkolás) szabályairól szóló rendeletét, amely meghatározza a fizető parkolási területeket is. Az elmúlt időszakban újabb területek bevonása vált szükségessé. A rendeletmódosításban szereplő területeken az ott élők kérésére, a terület képviselőjének javaslatára a Régió Park Miskolc Kft. felmérést végzett, az elkészült szakvélemény szerint indokolt a terület bevonása. A visszaélések miatt indokolttá vált a rendelet szigorítása a mozgáskorlátozott kártya használatára vonatkozóan is.
Az indoklás szerint, az új területek bevonásával, az adott területeken javul a közlekedés biztonsága, illetve minősége, a mozgáskorlátozott kártya használat szigorításával várhatóan csökken a visszaélések száma. Csökken az adott területen a zsúfoltság, élhetőbb lesz az adott városrészt. A módosítások, kiegészítések érintik:
Zöld zóna: Csengey u. - Uitz B. u. sarok ( a volt Szentpáli István Szakközépiskola udvar). Sárga zóna: Király u. 9-29. szám mögötti terület, Király u. 25-29. szám előtti zúzalékos terület, Bulcsú u. Városház tér 7-11.sz. belső udvar (Közterület - felügyelet udvara előtti zúzalékos terület). Kék zóna: Toldi utca (Mátyás király u. – Szent László u. közötti terület), Mátyás király u. 16-50. szám közötti szakasz, Mátyás király u. 13. szám melletti és mögötti terület, Szepesi Pál u., Volodga u. 6-26. szám közötti terület. Kovács Józsefné (Fidesz) képviselő hozzászólásában hangsúlyozta, a módosítások kifejezetten a lakók kérésre váltak szükségessé körzetében is, az érintett területeken így csökken a zsúfoltság, javul a közlekedési helyzet. Katona Ferenc (Fidesz) képviselő bejelentette, hogy július 1-től augusztus 31-ig hétvégéken díjmentesen parkolhatnak a Régiposta utcai parkolóban az autósok.

Seresné Horváth Zsuzsanna (Fidesz) képviselő annak a véleményének adott hangot, hogy frekventált kirándulóhelyeken csökkenteni kellene a parkolási díjakat. Így megnövekedne a helyi vendéglétók, kereskedők forgalma, megtérülne a kiesett bevétel. A képviselő szerint "vendégmarasztaló" parkolási rendszerre lenne szükség, erre pozitív példák vannak több nagyvárosban. Násnási Kocsis Norbert (Fidesz) képviselő üdvözölte a Régiposta utcai ingyenes hétvégi parkolási lehetőséget, melynek a továbbfejlesztését szorgalmazta. Soós Attila (Fidesz) képviselő a "kalózparkolások" megszüntetését szorgalmazta, a Hősök terén, és a belváros más kiemelt helyszínein. Mokrai Mihály (MSZP) képviselő szerint furcsa a Fidesz képviselőitől hallani, mit kellene csinálni - meg kell csinálni, hiszen ők irányítják a várost. Kiss János (Fidesz) frakcióvezető reagálásában elmondta: azon csodálkozik, hogy Mokrai Mihály csodálkozik. Minden képviselőnek joga és kötelessége jobbító észrevételeket tenni, bármilyen párt színeiben üljön a közgyűlésben. 

Képviselői tiszteletdíjak, költségtérítés
Tárgyalt a közgyűlés a települési képviselők, a tanácsnokok, a közgyűlési bizottságok tagjai tiszteletdíjáról, juttatásáról és költségtérítéséről szóló önkormányzati rendelet módosításáról is. Ez a 30 napon túl önhibáján kívül, betegség miatt akadályozott önkormányzati képviselővel, bizottsági elnökkel és taggal szemben alkalmazandó szankció megszüntetésére irányul, mivel az eddigi szabályozás nem tért ki arra az esetre, ha a képviselő, bizottsági elnök és tag igazoltan, betegség miatt - önhibáján kívül - nem tud részt venni a közgyűlés, bizottság munkájában. A felmerült gyakorlati tapasztalatok alapján látják indokoltnak a kérdést az önkormányzati rendeletben szabályozni, mivel a tartós - 30 napot meghaladó - igazolt betegség esetén szankció alkalmazása az önhibáján kívül mulasztóval szemben nem indokolt. Kiss János (Fidesz) képviselő hozzászólásásában főként a jogszabályi háttére hívta fel a figyelmet. Mint mondta, az előterjesztés célja egyrészt, hogy kiküszöbölje a központi jogszabálytól való eltérést, másrészt pedig nyilván méltánytalan lenne a szankció azzal a képviselővel szemben, aki esetleg önhibáján kívül nem tud részt venni az ülésen. Simon Gábor (MSZP) frakcióvezető szerint egyetértenek a módosítás szándékával, de pontosításokat szeretnének - egyértelművé kellene például tenni, milyen módon történjen a hiányzások igazolása.

Eredményes sportolók elismerése
Javaslat került a képviselők elé a nevelési-oktatási intézmények alapító okiratának módosításáról, majd a Diósgyőri Birkózó Club eredményességi támogatásának megítéléséről. A Diósgyőri Birkózó Club elnöke május 12-én benyújtott négy darab igazolást: a Magyar Birkózó Szövetség által kiállított dokumentumok a klub négy versenyzőjének nemzetközi versenyeken elért eredményeit igazolják. (Deák Bárdos Mihály - Felnőtt Kötöttfogású EB, III. helyezés, Nagy Cintia - Junior Női EB, V. helyezés , Juhász Bence - Ifjúsági Kötöttfogású EB, III. helyezés, Dacher Michel - Ifjúsági Kötöttfogású EB, V. helyezés)

Miskolc testnevelési- és sportfeladatairól szóló önkormányzati rendelete szabályozza az eredményességi támogatásokat, illetve a sportolók világversenyeken elért helyezései után járó eredményességi támogatás, forintban kifejezett mértékét. Ennek alapján javasolnak a Diósgyőri Birkózó Club részére 305.000 Ft, azaz háromszázötezer forint eredményességi támogatást odaítélni. Az eredményességi céltámogatást a sportklub köteles a nevezett versenyzők  sportolásának támogatására, versenyeztetésére felhasználni. Zsiga Marcell alpolgármester hozzászólásában elmondta: mindig öröm a magyar sport-siker, és különösen nagy az öröm, ha ezek a sikeres sportolók miskolciak. Elismerést érdemel az a helyi műhely, ahonnan ilyen sportolók kerülnek ki, megérdemlik, hogy példaképei legyenek a fiataloknak, szívből gratulálnak nekik. Kiss János (Fidesz) frakcióvezető úgy fogalmazott, egyik szeme sír, a másik pedig nevet a téma kapcsán: örül a miskolci sportsikereknek, szomorú viszont a sport általános visszaesése miatt, amely a korábbi kormányok, illetve a korábbi miskolci városvezetés politikájának, finanszírozásának is nagymértékben köszönhető. Olyan helyzetben vették át ezt a területet is, hogy nyolc hónapnak kellett eltelnie, hogy valakinek gratulálni tudjanak. Bartha György (MSZP) képviselő szerint aki azt állítja, hogy a korábbi években nem voltak jeles eredményei miskolci sportolóknak, az nem ismeri a miskolci sportéletet. Kiss János reagálásában elmondta: ő tényeket állított, ha a miskolci sportélet kellően fejlődött volna az elmúlt években, nem nyolc hónaponként gratulálhatnának ilyen sikerekhez.

A napirend, illetve a miskolci sport helyzete hosszas, politikai felhangoktól sem mentes vitát hozott. Földesi Norbert (MSZP) képviselő annak a véleményének adott hangott, hogy a miskolci sport sikere össz-városi ügy, mindenki megtette, illetve megteszi ennek érdekében amit tud, itt nem kellene politizálni, "visszamutogatni". Zsiga Marcell alpolgármester elmondta, a vitát az MSZP frakció reagálása indította el. Lehet, hogy ez elmúlt évek sportlétesítményeket érintő fejlesztései jó szándékúak, de több esetben elhibázottak voltak - szűkös férőhelyekkel, tisztázatlan funkciókkal - a műfüves pályák kifizetését pedig a jelenlegi városvezetésre hagyták.

Ezt követően a „Javaslat új közművelődési megállapodások kötésére közművelődési feladatellátás céljából” című előterjesztést tárgyalta a grémium. Ez az önkormányzat és a Bükkalja Táncszínház” Alapítvány, a Nyilas Misi Alapítvány, a Lévay József Közművelődési Egyesület, a Montázs Drámapedagógiai és Közművelődési Egyesület, a Dialóg a Közösségekért Közhasznú Egyesület, valamint az Észak-Keleti Átjáró Kulturális és Tudományos Egyesület közötti megállapodások feltételeit, indokait részletezte. Fedor Vilmos (MSZP) képviselő támogatandónak nevezte az előterjesztést, amely kedvezbőbb feltételeket teremthet a civil szervezetk működése számára. Kovács László (KDNP) képviselő ugyancsak támogatásáról biztosította az elképzelést: mint mondta, bízik benne, hogy már egy év elteltével jelentős eredményekről számolhatnak be, ennek kapcsán. 

Kilép az önkormányzat a turisztikai egyesületből
Tárgyaltak a képviselők az önkormányzat a Miskolc Turizmusáért Közhasznú Egyesületből történő kilépésére és az együttműködési megállapodás megszüntetéséről. Az elmúlt év sok szakmai vitát kiváltó kérdése volt a turisztikai intézményrendszer átalakítását célzó, és az új szervezeti keretek létrehozását segítő turisztikai desztináció menedzsment (TDM) pályázatok kiírása, nyugat-európai példák alapján. A TDM rendszer kialakítása, kiépítése az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében, annak Regionális Operatív Programjainak pályázati támogatásával valósult meg. Az országos szervezeti átalakulásokhoz alkalmazkodva, a miskolci közgyűlés is határozatot fogadott el, melyben kiemelt törekvésként határozta meg a helyi TDM szervezet létrehozását, illetve az abban való közreműködést.
Közgyűlési felhatalmazás alapján a város, mint vezető partner, 2009-ben pályázatot nyújtott be a helyi szervezet kialakítására, működtetésére, szakmai feladatok ellátására vonatkozóan. A pályázat eredményes volt, a támogatás felhasználásra jogosult Miskolc Turizmusáért Közhasznú Egyesület 43.768.542,-Ft vissza nem térítendő támogatásban részesült. A pályázati kiírás feltétele volt, hogy az önkormányzat a TDM szervezettel középtávú együttműködési megállapodást kössön, amely tartalmazza az önkormányzati hozzájárulás mértékét, a két félre vonatkozó feladatokat, jogokat, illetve az együttműködés módját. A megállapodást a közgyűlés határozatban fogadta el.
Az önkormányzat korábban vállalt kötelezettsége, hogy a TDMSZ működési költségeinek 60 %-át, de minimum 18.000.000,- Ft-ot évente támogatásként biztosítja az Egyesület számára. A támogatás a projekt megvalósítás időszakára, a támogatási szerződés megkötésétől kezdve, 2010. szeptember 10-től 2011. december 31-ig, illetve az azt követő kötelező, 5 éves fenntartási időszakra, 2016. december 31-ig vonatkozik.

Az előterjesztés szerint az együttműködési megállapodás megkötése óta eltelt időszakban az egyesület szakmai munkája ellen számos kifogás merült fel, ezért is javasolják a szervezetből való kilépést, az együttműködési megállapodás megszüntetését. Ez a kilépés azonban nem jelenti azt, hogy az önkormányzat nem támogatja a TDM rendszer kiépítését Miskolcon, de más társasági formában, hatékonyabbnak látja a turisztikai szektor jövőjének koordinálását.

A jelenlegi pályázati kiírás lehetőséget ad új regisztrációs folyamat megindítására, ezáltal új helyi TDM szervezet regisztrációjára. A pályázat keretében 20-50 millió Ft támogatás nyerhető el, a pályázat beadása több ütemben történhet, legvégső határideje 2011. december 31. napja. Az előterjesztők javasolják, hogy Miskolc MJV Önkormányzata hozzon létre olyan nonprofit gazdasági társaságot, amely jogosult a regisztrációs pályázat beadására, illetve ezt követően a további pályázati folyamatban való részvételre.
Fedor Vilmos (MSZP) képviselő hozzászólásában utalt rá hogy korábban kérte: vegyék le ezt az előterjesztést napirendről, mivel új helyzet állt elő. Az egyesület elnöksége bejelentette hogy lemond, így lehetőség van új tárgyalásokra, módosításokra. - Az egyesületnek 82 tagja van, a turizmus különböző ágait képviselik, sok jeles embert sért meg ez az előterjesztés, olyanokat, akik sokat tettek már a város turizmusáért - fogalmazott a politikus. aki szerint pontatlan az anyag, sok olyan vád is szerepel benne, amely tételesen cáfolható. Fedor Vilmos kiemelte, mennyire fontos a turizmus fejlesztése. Mint mondta, ő személy szerint támogat egy más szervezeti formát is ennek érdekében, véleménye szerint azonban nagyon fontos, hogy a szakmában dolgozó civilek ott legyenek és erős kontrollal legyenek jelen a munkában.
Kriza Ákos polgármester reagálásban elmondta: valóban nagyon fontos Miskolc szempontjából a turizmus fejlesztése. Éppen ezért nagyon fontos, hogy egy ennek érdekében létrehozott egyesület, melyet a város anyagilag támogat, ellenőrizhetően működjön - jelenleg ez nem így van - és a tagfelvétel is egy szűk érdekcsoport kezében van, ellenőrizhetetlen szempontok alapján. 

Pályázat létszámcsökkentési döntésekhez
Napirendre került a polgármesteri hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának módosítása, valamint pályázat benyújtása is, létszámcsökkentési döntésekkel kapcsolatos költségvetési hozzájárulás elnyerésére. Az oktatási költségvetési koncepcióban szereplő változásokat figyelembe véve, több költségvetési szerveknél kezdeményezik – a munkáltatók beküldött javaslatával együtt –  álláshelyek megszüntetését, mivel az érintett munkavállalók foglalkoztatására nincs lehetőség és ö éven belül ezen álláshelyek visszaállítását nem tervezik.
Végkielégítés megállapításával négy intézményből 6 fő közalkalmazott munkaviszonyának megszüntetéséről van szó, ami 2011-ben 9.011.338,- Ft, áthúzódóként 959.104,-Ft kiadást jelent. A közgyűlés a létszámcsökkentések miatti kötelezettségek teljesítéséhez 9.970.442,-Ft egyszeri hozzájárulás igénylésére pályázatot nyújt be a Magyar Államkincstár Észak-Magyarországi Regionális Igazgatóságához. Pakusza Zoltán (Jobbik) képviselő szerint szomorú előterjesztésről van szó, újabb pedagógus-elbocsátásokról. Kiss Gábor, a Humán Főosztály vezetője reagálásban elmondta: minden elbocsátás szomorú, de az is látható hogy a miskolci közoktatási rendszerben 50 álláshely fölösleges, ehhez képest mindössze hat fő van, akiknek az elhelyetését a város nem tudja megoldani, és ez nagyon pozitív eredmény. 

Beiskolázási terv, osztálylétszám
Javaslat került a grémium elé, a középfokú oktatási intézmények 2011. évi beiskolázási tervéről szóló közgyűlési határozat módosítására is. A Diósgyőr-Vasgyári Szakképző Iskola - a jogszabályi változásokhoz igazodva a számítógép-szerelő, karbantartó szakma kivételével valamennyi szakképzését a 8. osztály elvégzése után előrehozott, alternatív 3 évfolyamos szakképzésben kérte indítani. A számítógép-szerelő, karbantartó szakma a fenti rendelet alapján nem indítható ebben a formában, s a 2011. évi beiskolázás már lezajlott, így az utóbbi szakmára jelentkezett tanulók részére magasabb évfolyamos szakképző osztályai összevonásával – engedélyezett osztálykeretén belül maradva - új 2+2 éves képzésű 9. évfolyamos szakiskolai osztályt kíván indítani. A Szemere Bertalan Szakközépiskola, Szakiskola a közgyűlés határozata alapján fogtechnikus képzést indíthat a kozmetikus képzés fél osztálykerete terhére. 

Tizenkettedik napirendi pontban a „Javaslat az óvodákban, általános és középiskolákban a 2011/2012-es nevelési illetve tanévben indítható csoportok, osztályok és alkalmazotti létszám meghatározásáról szóló közgyűlési határozat módosítására” című előterjesztést, majd a nevelési-oktatási intézmények magasabb vezetői beosztására történő pályázat kiírását tárgyalták a városatyák, a  Fazekas-Istvánffy Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási
Intézményt, a Komlóstetői Általános Iskolát, valamint a Szabó Lőrinc Általános és Német Két Tanítási Nyelvű Iskolát érintően.  

Közterületek elnevezése
Napirenden szerepelt a Miskolci Családsegítő Központ alapító okiratának módosítása, valamint közterületek elnevezése is. A határozati javaslat szerint a Miskolc–Örömhegy 24383 helyrajzi számú terület az „Örömhegy utca” elnevezést, a Miskolc–Martinkertváros 12584/1 és 12585/1 helyrajzi számú terület a „Tarna utca” elnevezést, a Miskolc–Hejőpark, 40600/11 helyrajzi számú terület pedig a „Sáfrány köz” elnevezést kapja. A korábbi közgyűlési határozatban szereplő Miskolc-Ruzsinszőlő 71014 helyrajzi szám 7017 helyrajzi számr, a„Ruzsinszőlő dűlőút” elnevezés pedig Ruzsinszőlő utca elnevezésre módosul. A Miskolc–Nagyszentbenedek 61953 helyrajzi számú terület jelenlegi, „Nagyszentbenedek dűlőút” elnevezése nem változik.

Új térfigyelő kamerák
Az előterjesztés szerint a közbiztonság-, a személy- és vagyonbiztonság  javítása érdekében az önkormányzat bővíti a térfigyelő kamerarendszert az avasi és a diósgyőri városrészekben. Az avasi városrészben a Hadi Ipari Parkban, az Avas Gimnázium előtti téren, az Európa Ligeti játszótéren, az Ifjúság u. - Áfonyás u. közötti téren, a Gesztenyés utcánl (aposta mögött) a Felsőruzsin útnál valamint a Sályi utcai játszóren helyeznek el közterületi kamerákat, a diósgyőri városrészben pedig a Móra F. u. 1/A, valamint a Nagy Lajos király u. - Vár u. területeken.

A közgyűlésnek utólagosan döntenie kellett közterületi kamerák elhelyezéséről a Martin-kertváros városrészben, a Kisfaludy út elején, közepén és végén.

Jakab Péter (Jobbik) hozzászólásában kifogásolta, hogy ismét utólag kérik a közgyűlés jóváhagyását kamerák kihelyezéséhez. A politikus hangsúlyozta: támogatják a közbiztonság javítását, de a kamerák kihelyezésének megvan a törvényes menete: szakmai szervezetek és a rendőrség bevonásával jelöljék ki a helyüket, vizsgálják meg, van-e rá fedezet, és ha igen, illetve ezt a közgyűlés is jóváhagyja, akkor építsék ki a rendszert. Jakab Péter ismét a felelősök megnevezését követelte, akik a közgyűlés jóváhagyása, a rendőrség megkérdezése nélkül rendeltek meg kamerákat. Fodor Zoltán (MSZP) képviselő szerint semmilyen törvénysértés nem történt, a kamerák kihelyezése a rendőrség megkérdezésével történt. A képviselő felhívta a figyelmet a kamerák jelentőségére a közbiztonság javulásában - például az avasi városrészben - és kérte a városvezetést, továbbra is használják ki az ezzel kapcsolatos pályázati lehetőségeket. Kriza Ákos polgármester egyetértett a kamerák fontosságával, ugyanakkor hangsúlyozta a törvényes eljárás jelentőségét, melynek során a közgyűlés előzetes hozzájárulását kell kérni a kihelyezéshez. Kovács László (KDNP) képviselő egyetértett Jakab Péterrel, ugyanakkor elmondta: véleménye szerint nem törvénytelenségről van szó, inkább szervezetlenségről. A képviselő személyes tapasztalataira hivatkozva, bejárást kezdeményezett annak megállapítására, hogy egyes jelzett, közterületi kamerák valóban ott vannak-e, ahol a dokumentációk szerint szerepelnek, például az ő diósgyőri körzetében. Seresné Horváth Zsuzsanna (Fidesz) kezdeményezte, hogy egyes veszélyeztetett területen található játszótereket is kamerázzanak be, s ahol térfigyelő kamera működik, ezt figyelmeztető táblával is jelezzék - ez további visszatartó erőt jelent, a rongálók, bűnelkövetők számára. Kiss János (Fidesz)n frakcióvezető szerint nem csak az a probléma, a hét avasi kamerával, hogy nem volt hozzájuk közgyűlési határozat: tudomásuk szerint ezekhez rendőrségi javaslat sem volt, támogatja, hogy az ügyet a Jogi Bizottság vizsgálja ki, és miért került ekkora időbeli késéssel az ügy a közgyűlés elé.

Kilépnek a holding-cégek a Miskolc Kártya rendszeréből
Tárgyalt a közgyűlés az X-Centrum Nonprofit Kft. és egyes Miskolc Holding Zrt. ellenőrzésébe tartozó társaságok között létrejött, Miskolc Kártya kedvezményt biztosító, Szolgáltatói Együttműködési Szerződéseknek és a szerződésekben rögzített szolgáltatási kedvezményeknek a felmondásáról. Kriza Ákos polgármester tájékoztatása szerint a Miskolci Városgazda Nonprofit Kft., a Régió Park Miskolc Kft., a MIKOM Nonprofit Kft., az MVK Zrt. és a Miskolci Turisztikai Kft. egységesen jelezték, hogy fel kívánják mondani az X-Centrum Nonprofit Kft.-vel, a MiskolcCard rendszer működtetésére megkötött fent felsorolt  szerződéseket.
Az MVK Zrt., a Miskolci Turisztikai Kft. és a Régió Park Miskolc Kft. jelentős összegű veszteséget mutatott ki a kártyakedvezmény nyújtása kapcsán, a Miskolci Városgazda Kft. és a MIKOM Kft. pedig azt jelezte, hogy esetükben a Kártya nem váltotta be a várt forgalomnövelő hatást. Mindezek alapján indokoltnak látják a Miskolc Városi Kártya rendszerre megkötött Szolgáltatói Együttműködési Szerződések felmondását, a jelzett cégek esetében.
Tekintettel azonban arra, hogy a kártya intézménye népszerű, az önkormányzat megfontolja egyéb kedvezményt nyújtó rendszer kidolgozását a város, vagy 100 százalékos tulajdonában álló  gazdasági társaság megvalósításában. Ennek kidolgozásával a Miskolc Holdingot bízták meg. A holdingos cégek a Miskolc Kártyához kötődő kedvezményeket év végééig biztostani fogják.

Szegedi Márton (Jobbik) farkcióvezető, a Pénzügyi Bizottság elnöke elmondta: mivel alapos gyanú van rá, hogy ismét a miskolci adófizetők és az önkormányzat megkárosításáról van szó, a Pénzügyi Bizottság két határozatot hozott: ezek alapján kivizsgálják, hogy a támogatási szerződés alapján kifizetett városi támogatást valóban célzottan használta-e fel az X-Centrum. Ugyancsak kivizsgálják, történt-e visszaélés annak idején, a kártya-rendszert működtető cég Miskolc Holding tulajdonában álló üzletrészének értékesítésekor.

Tompa Sándor (MSZP) képviselő szerint "politikai boszorkányüldözésről" van szó. A Miskolc Kártya bevezetését az előző közgyűlés két fideszes képviselője kezdeményezte. A felmérések azt mutatják, hogy jól működik, a lakosság körében népszerű. Az MSZP frakció indítványozza, adjanak még lehetőséget a tárgyalásos rendezésre, keressék a kölcsönös kapcsolódási pontokat, ne veszítsék el 14 ezer kártya-tulajdonos bizalmát. - Visszacsalogatásuk egy új rendszerbe sokkal nehezebb feladat lesz, mint a megtartásuk - fogalmazott a képviselő, aki szerint a tárgyalásos rendezéssel nagyon sok jogi bonyodalmat meg lehetne előzni. Nánási Kocsis Norbert (Fidesz) képviselő szerint a Miskolc Kártya egy jó szándékú kezdeményezés volt, később azonban "eltorzult", a működtetésre létrehozott, városi pénzekkel felduzzasztott céget nagyon alacsony áron privatizálták - mintegy harmincmilliós veszteséget okozva a városnak - a rendszer bevételei magáncéget gazdagítanak.

A képviselő jelezte, hogy ő is támogatja egy hasonló, városi tulajdonú és ellenőrzés alatt álló, kedvezmény-rendszer kialakítását, a jelenlegi azonban több szempontból is hátrányos az önkormányzatnak, veszteséget okoz a város cégeinek.

Kistérségi társulás

Megtárgyalta a grémium a javaslatot Miskolc Kistérség Többcélú Társulása és Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata közötti pedagógiai szakszolgálati feladat-ellátási szerződés módosítására. Miskolc Kistérség Többcélú Társulása 3 települési önkormányzattal áll szerződéses kapcsolatban a pedagógiai szakszolgálati feladatellátás tekintetében, amelyeket azonban mind a gyakorlati elvárásokhoz, mind pedig a finanszírozási környezethez alkalmazkodva időnként felülvizsgálni és ha szükséges módosítani kell. A módosítás most – többek között - az iskolapszichológusi hálózat bővítésére vonatkozik.

Tárgyalták a képviselők a Nyékládháza Város Önkormányzatával kötött Társulási (Együttműködési) Megállapodás megszüntetésére és Miskolc Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Alapító Okiratának módosítására vonatkozó javaslatot. Nyékládháza Város Önkormányzata a városi gyámhivatali feladatokat nem kívánta önállóan ellátni, ezért a korábbi jól működő, magas színvonalú ügyintézés folyamatos megtartása érdekében gyámhivatali társulás létrehozására kérte fel Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzatát, megfelelő díjazás ellenében. Most azonban Nyékládháza kezdeményezte az együttműködés felbontását, miután erről az ottani közgyűlés döntött.

Diósgyőr-Lillafüred fejlesztés

A képviselők elé került javaslat a Diósgyőr-Lillafüred komplex kulturális és ökoturisztikai fejlesztése című kiemelt projekt műszaki tartalmának módosítására. Ahogy arról már korábban beszámoltunk pályázati forrás segítségével újulhat meg a Diósgyőri vár és a lillafüredi függőkert. A projektfejlesztés folyamán jelentős változások következtek be a projekt műszaki tartalmában, mely egyrészt a közreműködő szervezet szakmai javaslatára történt, másrészt az elkészült tervek és tervezői költségvetések alapján kiderült, hogy az előirányzott forrás nem elegendő minden tervezett projektelem megvalósításához, valamint a felmerülő tulajdonviszonyi problémák miatt néhány projektelem elhagyása vált szükségessé, ugyanakkor egyes projektelemeknél tartalmi gazdagításra is sor került.

Tompa Sándor a projekt eddigi életéről beszélt, és örömét fejezte ki, hogy elindulhat ez a projekt. Az MSZP frakció nevében támogatásáról biztosította az előterjesztést és a fejlesztést. Elmondta, erre a projektre további fejlesztések építhetőek. Hiányolják azonban a két helyszínt összekötő kerékpárutat, és az Anjou liget fejlesztést.

Seresné Horváth Zsuzsanna örömét fejezte ki a beruházás kapcsán, hogy Diósgyőrben ekkora fejlesztésre van lehetőség. A legnagyobb nyertesei a diósgyőri emberek, és bízik benne, hogy a turisztikai szolgáltatások fejlődését is előremozdítja. Kérte, hogy a lakossággal folyamatos legyen az egyeztetés.

Kovács László arról beszélt a lakossági igények figyelembevételével alakult ki a végleges projekt. Olyan turisztikai attrakció valósulhat meg a területen, ami országosan is hírét viheti Miskolcnak és a városrésznek. Ugyanakkor sajnálatát fejezte ki a kikerült projektelemek miatt, viszont így százmillió forinttal csökken az önrész.

Simon Gábor szerint nem világos, hogy mi, miért került ki a projektből, és pontosan hogyan valósulnak meg a fejlesztések. A komplexitás a javaslat elfogadása után nem fog megvalósulni, de az is érthető, hogy most van ilyen lehetőség a vár fejlesztésére. A kikerülő elemeket azonban nem szabad elfelejteni, és vissza kell térni rá. Kérte, hogy az IVS 2. tekintetében is legyen előrelépés. Ezzel együtt támogathatónak nevezte az előterjesztést. 

Fedor Vilmos elmondta a szakemberek tekintetében kialakult annak a koncepciója, hogy melyek a turisztikailag kiemelt területei a városnak, ezek közé tartozik Diósgyőr és Lillafüred. Véleménye szerint érdemes lenne elgondolkodni a volt KISZ iskola bevonásán, tárgyalni a megyével közös hasznosításról. Felhívta a figyelmet a Kis-Avasra is, addig csináljanak valamit a hegyoldallal, amíg lehet, de Miskolctapolca érdekében is lobbizást kért.

Kriza Ákos egyetértését fejezte ki az elhangzottakra, elmondta folyamatosan egyeztetnek, és elindultak azon az úton, hogy minél nagyobb fejlesztéseket tudjanak végrehajtani.

Kiss János arra hívta fel a figyelmet, hogy bár sokféle fejlesztésre szükség lenne, de ezekhez forrás is kellene, amit elő kell valahogy teremteni.

Országzászló a Népkertben
A közgyűlés megtárgyalta a javaslatot köztéri képzőművészeti alkotás áthelyezésére és országzászló kihelyezésére. A javaslat szerint az egykori munkásmozgalmi emlékmű helyére állítják majd fel a miskolci országzászlót. A Géniusz ugyanakkor átkerül a Sportcsarnok elé, ahol a sportolók dicsőségét hirdeti majd.

Mokrai Mihály szerint a miskolciakat sokkal jobban érdekli például az iskolatej kérdése, mint, hogy lesz-e országzászló, nem indokolja semmi, hogy ilyen Miskolcon legyen. Azt kérte, hogy a szobor ne a szökőkút elé kerüljön, mert a város címere van kirakva a szökőkútban, és a két alkotás nem erősíti meg egymást. A szökőkútnak pedig ezek után nem spriccelhet a vize magasra, így a lényege vész el. Véleménye szerint a tér másik oldala felé elférne szintén, így esztétikusabb is lenne.

Szabó Sándor jól előkészítettnek nevezte az anyagot és július 4.-éről, a Trianoni emléknapról beszélt, hálát adva, hogy ez az ország megmaradt. Nem a történelem fájó sebeit kell azonban felkorbácsolni, a cél, hogy előnyt kovácsoljanak a szükségből. Hozzátette, legyen ez az országzászló örök mementó, élő történelemórák helyszíne.

Pakusza Zoltán szerint ez egy közös ügy, minden magyar embernek kell, hogy fájjon Trianon, így nem érti Mokrai Mihály szavait. Nemzetgyilkossági kísérletnek nevezte az ország szétszakítását, mely után mégis sikerült talpon maradnia az országnak. Erre kell emlékeztetnie minden emlékműnek, így a miskolci országzászlónak is.

Eperjesi Erika emlékeztetett rá, hogy sokáig beszélni sem volt szabad Trianonról, és ma is zavaros kép él erről sok fiatal fejében. Éppen ezért kötelességünk erre emlékeztetni mindenkit. Az emlékmű lezár egy hamis korszakot, és segít tisztábbá tenni emlékezetünket.

Kovács László elmondta, teljesen egyet ért Pakusza Zoltánnal. 1951-ben kimondhatták, hogy nem volt igény az országzászlóra, de érthető, hogy akkor miért nem emeltek érte szót az emberek. Most meg lehetne kérdezni, hogy van-e rá igény. Nem is azt tartja traumának, hogy földterületet szakítottak el az országtól, hanem, hogy családok szakadtak szét.

Fedor Vilmos szerint ne keressük azt, ami szétválaszt, hanem azt, ami összeköt. Ha ez az emlékmű valóban az összetartozásról szól, akkor el kell készíteni, és mindenki maga döntse el, hogy mit jelent számára Magyarország.

Mokrai Mihály jelezte, nem Trianon ellen emelt szót, csupán azt kérte, hogy máshol legyen a szobor.

Molnár Péter beszámolt egy levélről, amelyet egy idős miskolcitól kapott, aki boldogságát fejezte ki, hogy visszaállítják eredeti helyén az országzászlót. Helyes döntésnek nevezte, hogy a kormány július 4-ét a Nemzeti Összetartozás Napjává nyilvánította. Szerinte nagyon helyesen járt el a főépítész, hogy nem elbontják az emlékművet, hanem új jelentést adnak neki.

Tompa Sándor a diósgyőri országzászlóról ejtett szót, Bartha György pedig reményét fejezte ki, hogy az emlékművet nem fogja egyetlen politikai oldal sem kisajátítani magának és tényleg az egységet képviselje.

Rostás László főépítész elmondta, azért döntöttek úgy, hogy a szökőkút oldalára kerüljön a Géniusz, mert a másik oldalon nem tudna érvényesülni a növényektől. Pontosan a hely szelleme érvényesülhet a szökőkút segítségével, a két műtárgy kiegészíti egymást.

Miskolci Sportiskola

Tárgyalta a grémium a javaslatot a Miskolc Városi Sportiskola Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság ügyvezetője lemondásának tudomásulvételére és az Alapító Okiratának módosítására, melynek lényege, hogy az eddigi kettős ügyvezetésről átállnak az egy ügyvezetőre Kun Attila lemondása miatt.

Földesi Norbert szerint korábban pontosan azért javasolták a kettős ügyvezetést, hogy legyen szakmai vonal, és egy menedzser szemléletű vezető is. Értetlenségének adott hangot, hogy mi változott a koncepcióban. Azok az üzenetek, amelyek eljutnak hozzájuk aggasztóak, és nem kapnak válaszokat a kérdéseikre. De arra kíváncsiak, hogy lett a kettős ügyvezetés koncepciójából egy ügyvezető?

Bartha György elmondta, aggódnak az 1300 gyerekért, és magáért a sportiskoláért. Véleménye szerint az új ügyvezető asszony olyan helyzetet teremtett, hogy minden vezető felmond inkább. De nincs már gyúró és fotós sem a sportiskolában. Viszont olyanok kerültek felvételre, akiknek nincs szakmai, sport múltja, van, aki a végzettségét sem tudja igazolni. Kérdésként tette fel, hogy, ha nehéz anyagi helyzetben van az iskola, akkor miből szeretné a bejelentett fejlesztéseket meglépni az igazgató?

Kiss János kiváló tulajdonságnak nevezte, hogy aggódnak az MSZP képviselői, viszont úgy vonnak le konzekvenciákat, hogy még három hónapja sincs a helyén az új igazgató. A cél korábban az volt, hogy a szakmai ügyvezető mellé érkezzen egy jogász végzettségű. Ha a sportszakmai vezető úgy gondolta, hogy elmegy, az az ő döntése volt, ezt számon kérni az új vezetőn komolytalan. Jelenleg úgy tűnik az egy ügyvezető is eltudja vezetni a társaságot, ebben koncepcionális okokat nem kell keresni.

Soós Attila arról szólt, hogy gazdasági problémák voltak a MISI-nél, melyek a bizottsági ülésen kiderültek.
Zsiga Marcell alpolgármester elmondta, alkalmaztak úgy dolgozókat, hogy a munkavégzés helyszíne máshová volt bejelentve. Több szakosztálynál találtak hiányosságot az edzések ellenőrzésében. A könyvvizsgálói jelentésből majd több mindenre fény derülhet.

Kriza Ákos kijelentette, a MISI-ben jelenleg rend van, nem pedig terror. Az ügyvezető munkája beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Az utánpótlás szívügye a városnak, erre építik a sportkoncepciójukat.

Szabó Brigitta ügyvezető igazgató a vita zárszavában elmondta, az alapító okiratban foglaltakkal ellentétes tevékenységet végeztek. Olyan dolgozók voltak, akik a megfelelő szakképesítéssel nem rendelkeztek, őket beiskolázták és külsős cégeket bíztak meg a feladat ellátásával. Az írásban megkötött szerződésekhez képest eltérő kifizetések történtek, számos – véleménye szerint – szükségtelen szerződést kötöttek, ezeket elkezdték felülvizsgálni. Munkaidőben megbízásos, és munkajellegű feladatokat is elláttak dolgozók, amit megszüntetett, talán ezért nevezik a terror házának az intézményt. Hiányoznak az elszámoltatási, ellenőrzési rendszerek, több szerződés hiányos. Nem sorszámozott, illetve azonos sorszámú bérleteket is lefoglaltak. Folyik a könyvvizsgálói vizsgálat, melynek eredménye függvényében további tájékoztatást fog adni. Hozzátette, jelenleg is van szakmai vezető az iskolában, aki átláthatóvá fogja tenni az edzés rendszerét, a fejlesztéseket pedig pályázati forrásból fedezné. 

Bölcsődei férőhelyek

Jakab Péter elmondta, örömmel fogadták a kisgyermekes szülők a bölcsődei férőhelyek bővítését, most pedig a város vezetése visszacsökkentené az eredeti állapotra. A szakemberek most is 700 gyermek felvételével számolnak a városban. Ha csökken a férőhelyek száma, a szülők több, mint húsz százaléka nem fogja tudni igénybe venni a bölcsődét. Ezért a Jobbik nem támogatja az előterjesztést.

Fodor Zoltán elmondta egy rendszerhibáról van szó, mert, ha hetven százalék alá esik a kihasználtság nem kapják meg az intézmények a támogatást. Ez pedig, amikor betegek a gyerekek előfordul, ezért indokolt a létszámcsökkentés. Egyben kérte Zsiga Marcell alpolgármestert, hogy országgyűlési képviselőként tegyen javaslatot a szabályozás módosítására.

Kovács László elmondta, egyet ért Fodor Zoltánnal. Vis maior helyzetben vannak, amit meg kell oldani. De a javaslat szerint az is szükségessé teszi a csökkentést, mert több, mint ötven férőhellyel egyházi bölcsőde is nyílt. A képviselő szerint figyelembe kell venni minden körülményt, mi a következő évek tendenciája, és eszerint kell a létszámot meghatározni.

Jakab Péter szerint rossz a törvény, változtatni kell rajta, amihez szintén az alpolgármester lobbizását kérte.

Kovács Katalin, az Egyesített Bölcsőde és Egészségügyi Szolgálat igazgatója elmondta, valóban rossz a törvényi szabályozás, de kénytelenek ezt megtenni, ezzel küzd az ország minden bölcsődéje.

Beszámolók

A képviselőtestület megtárgyalta a javaslatot az önkormányzat 2011. II. félévi munkatervének megállapítására, beszámolót Miskolc város közúti és gyalogos hídjainak rekonstrukciójára vonatkozó Intézkedési terv 2010. évi végrehajtásáról, illetve Miskolc város területén lévő középmagas és magas épületek tűzoltósági területének felülvizsgálatáról.

Utóbbi kapcsán Seresné Horváth Zsuzsanna arra hívta fel a figyelmet, hogy a lakótelepeken kevés a parkolóhely, és gyakran a felvonulási területeken is parkolnak, viszont parkolókat sem tudnak építeni. Kérdésként vetette fel, hogy a tűzcsapokat át lehet-e telepíteni, hogy némiképp enyhítsen a problémán?

Soós Attila elmondta, számára javaslatnak tűnik inkább az anyag, nem beszámolónak, és érdeklődött, hogy történtek-e már intézkedések?

Alföldi Attila, tűzoltóparancsnok elmondta, a tűzcsapok áthelyezésében a MIVÍZ a kompetens, ez azonban a tűzoltási területeken nem változtat, így az áthelyezés nem függ szorosan össze a parkolási helyzettel. Tisztában vannak ők is a parkolási gondokkal. Hozzátette, a vizsgálatról folyamatosan tájékoztatták az önkormányzatot.

Jakab Péter, a város környezeti állapotáról, illetve az önkormányzat 2010. évi környezetvédelmi tevékenységéről szóló beszámoló kapcsán elmondta, az kísértetiesen hasonlít a 2009-esre, nem ellenőrizhető és kaotikus. A tartalomjegyzék és a tartalom nem áll összhangban egymással, és érdekességek vannak benne például a károsanyag kibocsátás kapcsán megnevezett cégeknél, illetve a vizeknél a környékbeli tavakat taglalja, a Csorba tóról viszont nem tesz említést. Hozzátette, illenék a büntetési gyakorlaton változtatni, mert az anyag szerint alig egy-két ilyen történik. A táblázatokból nem lehet nyomon követni, hogy a feladatokat elvégezték-e, ha igen ki, és sikerült-e hozzá a forrásokat megszerezni.

Katona Ferenc arról tett említést, hogy az anyag szerint csökkent a karsztvíz felhasználás korábban, ám tavaly emelkedett, ami örvendetes dolog. Szeretné tudni, hogy a szelektív hulladékgyűjtés maradékát hol és hogyan használják fel?

Soós Attila kérte erősen megelőlegezett bizalomnak fogják fel, hogy elfogadja ezt az anyagot, mert sok hiba van benne. A képviselő a vízfelhasználási adatok kapcsán megjegyezte, hogy több helyen sem egyeznek a számok. Több problémafelvetést tartalmaz az anyag, de nincsenek megoldási javaslatok.

Simon Gábor több részletet olvasott fel az anyagból az alkoholfogyasztási adatok kapcsán, amely derültséget váltott ki a közgyűlés soraiban.

Sürgősségi előterjesztések

Több sürgősségi előterjesztés került a grémium elé, ezek a következők:
Két javaslat került a képviselők elé sürgősséggel a miskolctapolcai vízforráshoz korszerű víztisztító rendszer kiépítésére, a KEOP pályázatban megnövekedett önerő biztosítására.
Pályázat benyújtása, önerő biztosítása a Miskolctapolcai Barlangfürdő energetikai korszerűsítésére.
Pályázat benyújtása önerő biztosítása a Diósgyőr vár fűtésére, a Diósgyőri Várfürdő energetikai fejlesztésére.
ÉMOP pályázat benyújtása településrekonstrukció árvíz sújtotta települések számára tárgyában.
Városi és elővárosi kötöttpályás közlekedési rendszerek fejlesztésére kiírt pályázat műszaki részleteinek módosítása.
Épületenergetikai fejlesztések megújuló energiaforrással kombinálása című pályázati felhívásra pályázat benyújtása.
Avasi Református Egyházközséggel, az Önmegvalósítás Egyesülettel és a Martin Ház Református Szolgáltató Házzal önkormányzati feladatátvállalással kapcsolatos megállapodás.
Javaslat tanácsnok megválasztására.
Miskolc hulladékgazdálkodási rendszerének továbbfejlesztése pályázati forrás segítségével.
Kós Károly Építőipari Szakközépiskola és Szakiskola intézményvezetői posztjára pályázat kiírása, mivel az előző sikertelen volt.

Közérdekű kérdések, bejelentések

A napirendek tárgyalása után a közérdekű kérdések, bejelentések következtek.

Zsiga Marcell elmondta, virágosítás indult a körzetében, a munkálatok miatt türelmet kér, és kéri, hogy mindenki figyeljen a palánta tolvajokra.
Nánási-Kocsis Norbert a Miskolci Sakkiskola tanulóinak kitűnő eredményeire hívta fel a figyelmet.
Tompa Sándor elmondta, az elhangzó kérdések kapcsán 15 napon belül kell választ kapni, neki azonban van olyan kérdése, amelyet korábbi közgyűlésen tett fel, de nem kapott választ a Miskolci Turisztikai Kft. vezetője kapcsán. Érdeklődött afelől is, hogy az ügyvezető érdekeltségébe tartozó cégek közül melyekkel volt kapcsolatban az önkormányzat, erre sem kapott választ, de közben kiderült, hogy a piacon őrzéssel és takarítással megbízott cégben tulajdonosi érdekeltsége van.
Kriza Ákos válaszában elmondta, az, hogy a válaszokkal a képviselő nem elégedett, arról nem tehetnek, a jövőben is válaszolni fognak a kérdéseire.
Seresné Horváth Zsuzsanna a kátyúzás kapcsán mondott köszönetet, viszont sokan fordulnak panasszal a fűnyírás kapcsán. Jelezte, hogy a korábbi hat helyett, csak négyre van lehetőség a kevesebb forrás miatt, de kérte, hogy legalább a frekventáltabb helyeken próbáljanak egy plusz fűnyírást beütemezni.
Perecsenyi Attila  a Városgazda Kft. igazgatója válaszában megköszönte a dicséretet a kátyúzás kapcsán, a fűnyírásról megjegyezte, ha megrendelést kapnak rá elvégzik.
Bartha György arról érdeklődött, igaz-e, hogy egy ellenőrzésen a Szocio Produkt Kft.-nél feketén foglalkoztatott dolgozókat találtak?
Kovács László szintén a kátyúzás szervezettségét dicsérte, jelezte, hogy a Bem József utcánál egy nagy kátyút nem sikerült megoldani, ezt kérte vizsgálják meg. Kérte a korábbi közgyűlésen is jelzett probléma megoldását, hogy kaphassanak a frakciók egy helyiséget, ahol tárgyalhatnak. Javasolta, hogy járják be a városháza épületét, és nézzék meg, milyen lehetőség van.
Soós Attila a jegyző támogatását kérte abban, hogy szerepeljen az előterjesztéseken azok neve, akik készítették. Kérte a segítséget abban is, hogy a napirendek előterjesztője legyen jelen, mert nem lehet úgy tárgyalni valamit, ha nem lehet kérdezni.
Földesi Norbert jelezte több hónapja megrendelt a Városgazdától földet, padot, egyéb eszközöket, ki is fizette, de nem kapta meg őket.
Katona Ferenc elmondta, az Ady hídtól a Selyemrétig nagyon elszaporodtak a falfirkák, kérdése, hogy mit tehet ilyenkor egy képviselő?
Kiss János azt jelezte, az Aba utcán egy balkonon galambfészket csinált egy lakó, emiatt egyszer már megbírságolták, de nem kötelezték, hogy számolja fel a problémát, így kérte, hogy ez ügyben történjenek lépések.
Pakusza Zoltán jelezte, hogy Perecesen mostanság nem nagyon látják a Mezőőrök, érdeklődött, hogy ennek mi az oka?
Molnár Péter szintén megköszönte a kátyúzást, és nagyon jó ötletnek találja, hogy a Miskolci Naplóban közzé teszik, hol kátyúznak majd a következő héten, de jelezte, hogy a Lottó-ház alatt nagy kátyú van, illetve az Uitz udvarnál, amit jó lenne betömni. Újra jelezte, hogy a Vörösmarty téren a felszedett díszkövet, amit jó lenne visszarakni.
Gazdusné Pankucsi Katalin elmondta, hogy a Kabar utcától már 25 konténernyi szemetet szedtek össze, de ez még nem a vége. Köszönetet mondott mindenkinek, aki a munkában részt vett.

A közgyűlés este 11 órakor ért véget a végszavazással, melyen minden előterjesztést elfogadtak a képviselők.
A grémium legközelebb a nyári szünet után, szeptember 8-án ülésezik majd.


Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

  • 2011-07-02 19:45

    Zoli67

    A Fáy András Közgazdasági Szakközépiskola igazgatójának felmentése nagyon csendben, visszhang nélkül történt. Ritka módon alkalmatlan volt a posztjára...

Miskolc TV mai műsora

2024-03-28 (Csütörtök)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!