Pályázatok

Civilek mondhattak véleményt a villamosprojektről

2008-04-15 15:45

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE zold-nyil.jpg

A miskolci civil szervezetek képviselői is megismerkedhettek hétfőn a városházán a „Zöld Nyíl Miskolci Villamos Nagyprojekttel”. A részleteket ismertető tájékoztatás után kérdéseket, javaslatokat is megfogalmazhattak a résztvevők. videótár...

Vargha Tibor önkormányzati megbízott, és Fleskó Gábor projektvezető beszélt a város legnagyobb közösségi közlekedést érintő beruházásáról. Az új villamosok pozitívumai közül kiemelték, hogy alacsony padlós járművek lesznek, korszerű elektronikával, utas tájékoztatási rendszerrel, alacsony a zajkibocsátással, vizuális belső kijelzőkkel. A járművek képesek lesznek a 70 km/h-ás sebességre is, és fedélzeti adatrögzítővel is rendelkeznek majd. A magas közlekedésbiztonság mellett környezetkímélő és takarékos is lesz, gazdaságosan üzemeltethető.
A pályafelújítás kapcsán elhangzott, hogy nem fog leállni a villamos közlekedés egyetlen napra sem, bár némi kényelmetlenség lehet majd, de maximum egy átszállással szeretnék megoldani a munkálatok alatt a közlekedtetést. Az új pálya rezgéscsillapított lesz, lekötések nélkül, melynek pontos kinézetét még nem határozták meg. Ahol szükséges rugalmas gumiágyazás kerül alá, hogy teljesen meggátolják a rezgések átadását a közeli épületekre.
A megállók az eddigi 90-120 centiméter helyett 250-300 szélesek lesznek, fedettek, lesüllyesztett peremmel, vakvezető sávval, világítással, ülőhelyekkel. A pálya meghosszabítás 1300 méter lesz, a pálya vezetése előbb közép, majd jobb oldali. Két megállóhely épül az új szakaszhoz, illetve a végállomáson egy intermodális csomópont, ahol autóbusz megálló is lesz – az 5-ös, 15-ös, 69-es járatoké –, és itt lesz a végállomása később a kisvasútnak is. A villamosnak három járata lesz lesz, az 1-es és 2-es mellett egy 1A-as, amely a Tiszai Pályaudvartól a Kiliánig közlekedik majd.
A programhoz kapcsolódik majd a Tiszai pályaudvarnál lévő körforgó százmilliós, és a vasgyári hurok ötvenmilliós felújítása is, amely azonban nem szerepel a projektben. A tájékoztatást követően a Miskolci Nagycsaládosok Egyesületének képviselője arra kérdezett rá, hogy a jelenlegi 36 helyett a 31 új villamos ki fogja-e tudni szolgálni a közlekedési igényeket. Válaszként elhangzott, hogy míg a jelenlegi szerelvények átlag befogadó képessége nem éri el a 200-at, addig az újaké 220-250 fő lesz. Végeztek utasszámlálásokat is, és a számítások alapján nem lesz probléma a kevesebb villamos miatt.Hudák Kati az Ökológiai Intézet Alapítvány képviseletében azt vetette fel, hogy az újonnan épülő megállók a zöld területek kárára épülnek meg Diósgyőrben, és talán kevesebb zöld felületet kellett volna elvonni, ha középen van a pálya. Érdekelte, hogy ezek visszapótlását megoldják-e, és van-e erre megfelelő keret. A válaszból kiderült, hogy erre a célra a programban hetven millió forintot különítenek el, és a visszapótlásra figyelmet fordítanak. A pálya pedig azért nem került középre, mert akkor a fasor is érintve lett volna, és közműveket is ki kellett volna váltani, ami jelentős összegbe került volna.
Béres Lajos a Diósgyőri Természetjárók Szövetségének képviseletében afelől érdeklődött, hogy jó ötlet-e az 1A-s járat a kiliáni végállomással, mert ez csak lelassítja a forgalmat, és nem biztos, hogy kihasznált lenne. Mint a válaszból kiderült a közbülső végállomáson lesz oldalsó „surranó sáv”, így az 1-es forgalmát nem lassítja, az 1A-as pedig egy középső sínpályán fordul vissza. Az utasszám mérésekből pedig az derült ki, hogy ezen a ponton drasztikusan lecsökken az utasok száma.
F. Nagy Zsuzsa az Ökológiai Intézet munkatársa kétségének adott hangot, hogy a hetven millió forint elég lesz a zöld területek rehabilitációjára, és elvetendő ötletnek találta azt a lehetőséget, hogy a pályát füvesítsék, amelynek nincs haszna. Arra is felhívta a figyelmet, hogy a villamosokon a klíma működtetése nagyon energia igényes, így inkább nem kellene, helyette nyitható ablakokat kell biztosítani. A szakemberek megjegyezték Budapest példáját, ahol a combinókat szintén klíma nélkül rendelték, és most több megoldást is próbálnak klíma beszerelésével, klíma és ablak megoldásával. Ez jó példa lehet, melyből Miskolc letudja szűrni melyik a legjobb megoldás, és azt kiválasztani.
Vélemény nyilvánításra a jövőben még lesz lehetősége, akár a miskolciaknak is – hangzott el a program végén. Az MVK Zrt. email címén, honlapján és a hamarosan elkészülő internetes oldalon is lesz erre lehetőség.


Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2024-04-18 (Csütörtök)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!