Zöld Nyíl
Civilek mondhattak véleményt a villamosprojektről
2008-04-15 15:45
A miskolci civil szervezetek képviselői is megismerkedhettek hétfőn a városházán a „Zöld Nyíl Miskolci Villamos Nagyprojekttel”. A részleteket ismertető tájékoztatás után kérdéseket, javaslatokat is megfogalmazhattak a résztvevők. videótár...
Vargha Tibor önkormányzati megbízott, és Fleskó Gábor projektvezető beszélt a város legnagyobb közösségi közlekedést érintő beruházásáról. Az új villamosok pozitívumai közül kiemelték, hogy alacsony padlós járművek lesznek, korszerű elektronikával, utas tájékoztatási rendszerrel, alacsony a zajkibocsátással, vizuális belső kijelzőkkel. A járművek képesek lesznek a 70 km/h-ás sebességre is, és fedélzeti adatrögzítővel is rendelkeznek majd. A magas közlekedésbiztonság mellett környezetkímélő és takarékos is lesz, gazdaságosan üzemeltethető.A pályafelújítás kapcsán elhangzott, hogy nem fog leállni a villamos közlekedés egyetlen napra sem, bár némi kényelmetlenség lehet majd, de maximum egy átszállással szeretnék megoldani a munkálatok alatt a közlekedtetést. Az új pálya rezgéscsillapított lesz, lekötések nélkül, melynek pontos kinézetét még nem határozták meg. Ahol szükséges rugalmas gumiágyazás kerül alá, hogy teljesen meggátolják a rezgések átadását a közeli épületekre.
A megállók az eddigi 90-120 centiméter helyett 250-300 szélesek lesznek, fedettek, lesüllyesztett peremmel, vakvezető sávval, világítással, ülőhelyekkel. A pálya meghosszabítás 1300 méter lesz, a pálya vezetése előbb közép, majd jobb oldali. Két megállóhely épül az új szakaszhoz, illetve a végállomáson egy intermodális csomópont, ahol autóbusz megálló is lesz – az 5-ös, 15-ös, 69-es járatoké –, és itt lesz a végállomása később a kisvasútnak is. A villamosnak három járata lesz lesz, az 1-es és 2-es mellett egy 1A-as, amely a Tiszai Pályaudvartól a Kiliánig közlekedik majd.
A programhoz kapcsolódik majd a Tiszai pályaudvarnál lévő körforgó százmilliós, és a vasgyári hurok ötvenmilliós felújítása is, amely azonban nem szerepel a projektben. A tájékoztatást követően a Miskolci Nagycsaládosok Egyesületének képviselője arra kérdezett rá, hogy a jelenlegi 36 helyett a 31 új villamos ki fogja-e tudni szolgálni a közlekedési igényeket. Válaszként elhangzott, hogy míg a jelenlegi szerelvények átlag befogadó képessége nem éri el a 200-at, addig az újaké 220-250 fő lesz. Végeztek utasszámlálásokat is, és a számítások alapján nem lesz probléma a kevesebb villamos miatt.Hudák Kati az Ökológiai Intézet Alapítvány képviseletében azt vetette fel, hogy az újonnan épülő megállók a zöld területek kárára épülnek meg Diósgyőrben, és talán kevesebb zöld felületet kellett volna elvonni, ha középen van a pálya. Érdekelte, hogy ezek visszapótlását megoldják-e, és van-e erre megfelelő keret. A válaszból kiderült, hogy erre a célra a programban hetven millió forintot különítenek el, és a visszapótlásra figyelmet fordítanak. A pálya pedig azért nem került középre, mert akkor a fasor is érintve lett volna, és közműveket is ki kellett volna váltani, ami jelentős összegbe került volna.
Béres Lajos a Diósgyőri Természetjárók Szövetségének képviseletében afelől érdeklődött, hogy jó ötlet-e az 1A-s járat a kiliáni végállomással, mert ez csak lelassítja a forgalmat, és nem biztos, hogy kihasznált lenne. Mint a válaszból kiderült a közbülső végállomáson lesz oldalsó „surranó sáv”, így az 1-es forgalmát nem lassítja, az 1A-as pedig egy középső sínpályán fordul vissza. Az utasszám mérésekből pedig az derült ki, hogy ezen a ponton drasztikusan lecsökken az utasok száma.
F. Nagy Zsuzsa az Ökológiai Intézet munkatársa kétségének adott hangot, hogy a hetven millió forint elég lesz a zöld területek rehabilitációjára, és elvetendő ötletnek találta azt a lehetőséget, hogy a pályát füvesítsék, amelynek nincs haszna. Arra is felhívta a figyelmet, hogy a villamosokon a klíma működtetése nagyon energia igényes, így inkább nem kellene, helyette nyitható ablakokat kell biztosítani. A szakemberek megjegyezték Budapest példáját, ahol a combinókat szintén klíma nélkül rendelték, és most több megoldást is próbálnak klíma beszerelésével, klíma és ablak megoldásával. Ez jó példa lehet, melyből Miskolc letudja szűrni melyik a legjobb megoldás, és azt kiválasztani.
Vélemény nyilvánításra a jövőben még lesz lehetősége, akár a miskolciaknak is – hangzott el a program végén. Az MVK Zrt. email címén, honlapján és a hamarosan elkészülő internetes oldalon is lesz erre lehetőség.
Az értékeléshez be kell jelentekeznie.
Miskolc TV mai műsora
2024-04-19 (Péntek)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!
Hozzászólások
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.
Legyél te az első hozzászóló.