Belföld

Kampány az ittas vezetés ellen

2007-05-21 11:56

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE

Május 19. és szeptember 1. között Budapesten valamint az ország több nagyvárosában (Miskolcon, Pécsett, Siófokon, Szegeden és Debrecenben) szórakozóhelyeken figyelmeztetik a fiatalokat a felelős gépjárművezetésre valamint az ittas vezetés veszélyeire.

A nyugat-európai kezdeményezés alapján Magyarországon is zajló JÓFEJ (Józan, Felelős Járművezető) kampány lényege, hogy az autóval szórakozni indulók vállalják a felelősséget magukért és a társaságért: ne fogyasszanak alkoholt, ha pedig mégis ittak, más módon - például tömegközlekedéssel - induljanak haza.

A Magyar Sörgyártók Szövetsége 2007-ben társadalmi összefogás keretében ismétli meg immár harmadik alkalommal, az ittas vezetés elleni kampányát. A kiemelkedő veszélyt jelentő nyári hónapokban zajló JÓFEJ (Józan, Felelős Járművezető) rendezvénysorozathoz ezúttal - felismerve a probléma jelentőségét - csatlakozott a Szociális és Munkaügyi Minisztérium, az Országos Balesetmegelőzési Bizottság, a BKV Zrt., a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetsége, a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája, a Rádió1, az ESMA és a Pesti Est is. Az összefogásban részt vevő szervezetek közös célja, hogy mindenkiben - legyen idős vagy fiatal, rutinos vagy kezdő járművezető - tudatosuljon az autóvezetés felelőssége.
A 2007-es JÓFEJ kampány is elsősorban a nagy forgalmú szórakozóhelyek látogatóit célozza meg: a fiatalok körében követendő, pozitív példaként, elfogadott, tisztelendő magatartásként mutatja be a józan gépjárművezetést felhívva a figyelmet egyúttal az ittas vezetés veszélyeire. Szórakozóhelyeken a hoszteszek "JÓFEJ" feliratú karkötőt adnak az autóval érkezőknek, amivel jelzik, hogy arra az estére a sofőrök felelősséget vállaltak a társaságért, azért hogy mindenkit épségben hazafuvaroznak. A sofőr természetesen vállalja, hogy nem iszik alkoholt az este alatt, amit távozáskor a hoszteszek ellenőriznek is. A JÓFEJ az este végén felelős magatartásáért autózással és a kampánnyal kapcsolatos ajándékokat kap. Azokat, akik mégis alkoholt fogyasztottak, a hoszteszek megkérik, hogy ne üljenek volán mögé, figyelmeztetve őket arra, hogy nemcsak saját, de társaik testi épségét is kockára tennék, és a hazajutásban ingyenes BKV jegyek átadásával segítik őket.
A helyszíneken kitöltendő kérdőívek a fiatalok alkoholfogyasztással, bulizással és ittas vezetéssel kapcsolatos szokásaira és véleményére keresik a választ.
Május 19. és szeptember 1. között a JÓFEJ kampány 43 alkalommal keresi fel Budapest, Miskolc, Sopron, Pécs, Szeged leglátogatottabb szórakozóhelyein a fiatalokat, valamint jelen lesz a debreceni EFOTT-on is.
A szórakozóhelyeken kívül a következő hónapokban outdoor hirdetési eszközökön, többek között korlátokon, óriásplakátokon és autóbuszok oldalain is találkozhatnak a kampánnyal az autóvezetők. A hirdetések minden alkalommal arra hívják fel a figyelmet, hogy ha alkoholt ivott a sofőr, semmiképpen ne vezessen tovább.




Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2024-04-25 (Csütörtök)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!