Városinfó
Körgyűrű a város szíve körül
2009-11-29 13:12





Miskolc közgyűlése már korábban elfogadta a város közlekedésfejlesztési stratégiáját. Ennek egyik kiemelt eleme az úgynevezett belvárosi körgyűrű megépítése, amely az Integrált Városfejlesztési Stratégiában is szerepel, és fajsúlyos eleme a belvárosi rehabilitációs projektnek is.

– Hogyan kapcsolódik az útfejlesztés a Város szíve programhoz, és miért olyan fontos?
– A Város szíve programnak lényeges eleme a belvárosi körgyűrű megépítése, és ezzel együtt a közlekedés átalakítása a városmagban. Mondhatjuk úgy, hogy a történelmi belvárost egy 2 x 2 sávos út veszi körül, melyhez már megépült, vagy ezután elkészülő parkolók kapcsolódnak. Ezen belül csak célforgalom közlekedik majd.
– Milyen elemei vannak a körgyűrűnek?
– A Szentpáli–Corvin már korábban kiépült, és ez fontos eleme volt. Az Uitz Béla utca is rendben van. A belvárosi rehabilitáció eleme a Dayka Gábor utca 2 x 2 sávossá alakítása, amely összeköti majd az északi tehermentesítőt a Hunyadi utcával, és csatlakozik hozzá egy Szinva híd a Zenepalota mögött. A Dayka Gáboron a két szélső sáv parkolóként funkcionál majd, és feloldódik az egyirányúság. Szintén 2 x 2 sávos útként épül ki a Malomszög utca, amelyhez ugyancsak kapcsolódik egy Szinva híd. Kiépül a nyugati kapcsolat is, a Kiss Ernő utca a Szinva két oldalán folytatódik majd egészen a Zenepalotáig. A későbbi tervek szerint az északi tehermentesítőt is kiszélesítjük 2 x 2 sávosra a Malomszög utcától a Petőfi térig.
– Milyen hatása lesz a körgyűrűnek, ha elkészül?
– Átalakítja a közlekedést és a tömegközlekedést is a belvárosban, de érinti az egész várost. Amellett, hogy racionalizáljuk a közlekedést, sok dugó is megszűnhet, ami szintén nem elhanyagolható tényező.
Az értékeléshez be kell jelentekeznie.
Miskolc TV mai műsora
2025-03-25 (Kedd)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!
Hozzászólások
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.
Legyél te az első hozzászóló.