Egészség

Népszerű a magyar termék

2009-11-25 08:28

ADD TO IWIW FACEBOOK TWITTER LIVE GOOGLE

A válság első pozitív következményének látszik, hogy egyre több a tudatos vásárló, akik hazai termékeket – és ezzel egyidejűleg a minőséget – választják a külföldi áruk helyett.

A magyarok elsősorban a különböző élelmiszerek esetében ragaszkodnak a hazai áruhoz - derült ki az Ipsos válságkutatás sorozatának legutóbbi felméréséből. Az eredmények szerint az ételféleségek közül is kiemelten figyelünk arra, hogy az általunk vásárolt hús- és hentesáruk, tej és tejtermékek illetve a zöldség-gyümölcsfélék magyar eredetűek legyenek.

A válság méginkább ráirányította a fogyasztók figyelmét arra, hogy megéri minőségi árut választani. Bár a hazai áruk némileg drágábbak a külföldinél, a magyar termék egyben minőséget is szavatol. Az üzletek is igyekeznek minél több magyar terméket kínálni, azonban ezek arányára nincs szabály. Az alapvető élelmiszerek kereslete nem csökkent, sőt kis mértékben emelkedett is az utóbbi időben, különös tekintettel az édességekre. 

Sajnos, mivel nincs kategorizálva, pontosan mi számít hazainak, ezért ezt a fogyasztók sem tudják mindig eldönteni.

Az Ipsos felmérésében a válaszadók szerint az számít magyar terméknek, amit magyar alapanyagokból készítettek, s hazai védjeggyel van ellátva. Nem elhanyagolható szempont a vásárlók szerint az sem, hogy egy adott terméket magyar tulajdonú vállalat gyárt-e, illetve arra is odafigyelnek, hogy régi, hagyományos terméknek számít-e, amit a kosárba tesznek.
A válaszadók kétharmada úgy nyilatkozott, nehezen tudja megkülönböztetni a külföldi árukat a hazaitól.

Arra, hogy a termék származási helyéről a csomagolás árulkodik, a kérdezettek 85 százaléka voksolt. Azonban sokkal kevesebben tudják eldönteni az adott dolog márkanevéről, melyik országból érkezett. Hiába szeretne tehát valaki magyar terméket vásárolni, ha ezt a tényt sokszor nem könnyű megállapítani. Ennek ellenére azonban a vásárlók 52 százaléka mondta el magáról, hogy ha teheti, magyar terméket választ, míg a fogyasztók 40 százaléka már csak a terméktől függően dönt, vagy nem dönt a hazai mellett. A maradék 8 százalék nem preferálja a magyar eredetet.

A válság hatására tehát minden jel szerint átalakult a magyar termékek iránti kereslet. A válaszadók 20 százaléka például gyakrabban vásárolja őket, 69 százalékuknál nem következett be változás, viszont 11 százalék pont a válság miatt fogyaszt ritkábban hazai ételeket.


Az értékeléshez be kell jelentekeznie.

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be vagy regisztrálj.

Legyél te az első hozzászóló.

Miskolc TV mai műsora

2024-04-24 (Szerda)
Nincs műsorkiírás erre a napra... nézzen vissza később!