• Főtér: megkezdődött a közösségi tervezés

    Megkezdődött hétfőn az a háromnapos workshop, melynek célja a Szent István tér közösségi megtervezése. A rendezvény első napján a célkitűzések és pályázati lehetőségek mellett a tér múltjáról, jelenéről, lehetséges jövőképekről volt szó, a workshop utolsó harmadában pedig a civil szervezetekből verbuválódott csapatok jellemzőket gyűjtöttek össze, melyeket a főtéren látnának.

  • Hozzászólás

    Írta Tompa Sándor - 2011-11-29 05:57
    Regisztrált: 2011-09-28 18:14
    Hozzászólás: 245
    Durva! Éhes disznó maitól álmodik!
    Írta lényeglátó - 2012-02-03 09:40
    Vendég
    A Szemere-utca, Wörösmarty Corvin Ottó, Szinva határolta területet, Déli hírlap, Bekes Dezső városvédő Elvtárs-úrék le se közölték, olvasói levélként se! Tompa agyú nem jobb ha meg se szólal!
    Írta kece - 2012-03-03 21:28
    Regisztrált: 2012-03-03 19:47
    Hozzászólás: 2
    Lokálpatrióta Miskolcinak vallom magam,45 éve élek ebben a sok vihart megélt, de mindig megújulni képes városban.Ezért is merek a fenti témához eretnek módon hozzászólni.
    Nem a Főtér (Városház tér) a városunk legkritikusabb része.Ezt teret az elmúlt évtizedekben sokszor "pofozgatta" Miskolc éppen aktuális város vezetése.Szerintem az elbontott uszoda épület miatt kiatakart fürdőépületet kellene csak restaurálni.Maga a tér pedig elég nagy ahhoz, hogy egy kellően nagy közösségi tér, szép díszbukolattal kialaítható legyen.(Ha valóban és őszintén az a cél, hogy egy a meglévő (Hősök tere, Városi Sportcsarnok elötti tér)városi terektől nagyobb , frekventált helyű, központi tere legyen Miskolc városának.
    Városunk további fejlődését elősegítő, a helyiek jobb életterét javító legsürgősebb beavatkozás színhelye valójában a BÚZA tér.Ezen városrész átalakítása lenne-nemcsak szükséges-,de igazán karizmatikus, a város korábbi nagy polgármesterei által végbevitt nagyformátumú fejlesztésekhez mérhető városépítés jövőben színtere.
    Tudom, hogy ez csak több év (évtized) következetes, lépcsőzetesen magvalósítható hatalmas projekben valósulhatna meg. De végre nem rövid távú érdekek mentén ( választási ciklusukban), hanem nagyobb,várostörténeti időléptékben kellene hozzáfogni Miskolc további építéséhez.
    A téma nagy és költséges.Sok területet érintő, de ebből adódóan sok kedvező hatással is járna.A projekt legfontosabb elemei :a Volán pu.kitelepítése a város három kapujába. A másik az ADY E.-Királyu/Zsolcai kapu "Y" kereszteződést levinni a felszín alá.Eredmény:tisztulna a város levegője. Az átmenő forgalomtól és a velejáró "nemtörődömségtől" fellélegezhetne a belváros. Az Ady hídtól a Búza tér felszínen elérhető lenne.Sétáló köz lehetne az Ady hídi rész, ami által az a belvárosba integrálódhatna.Új,hatalmas teret, illetve egy fejlesztehető új városrészt kapna így Miskolc.( Ami végül is a M.Pláza megjelenésével már elkezdődött.)Sok részletkérdést vet fel nyilván egy ilyen mértékű átalakítás.Csak egy ötlet sok közül: a Volán járatok végállomásai a város átellenes kapujában lennének. A 26.os útra fűzött járatok végállomása a Cora áruház közelében, a 3.-as főút felöl érkező járatok-áthaladva a városon, a Repülőtér közelében kapnának "állomást".A városon belül az MVK tarifával, MVK megállókban is bonyolíthatna a VOLÁN busz utasforgalmat. stb..stb.
    Szóval, a jelenleg ismét felkapott , és szerintem kellően túldimenzionált FŐTÉR-projektbe invesztelt milliárdok fejében a városlakó semmit nem fog kapni.Nem azt kellene elemezni, fórumoztatni,hogy hogyan legyen a FŐTÉR kialakítva, hanem azt kellett volna a polgároktól megkérdezni, hogy mi Miskolc város gyenge pontja.Mi az fejlesztési irány, ahol a befektetési kiadásokat a városlakó is megszavazná, s támogatná.